Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης
Το BMW i8 είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που προκάλεσε αίσθηση όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους δρόμους το 2014. Αναπτύχθηκε με γνώμονα τη βιωσιμότητα και το πόσο φιλικό θα ήταν στο σύνολό του στο περιβάλλον.
Όχημα 2+2
Ο συνδυασμός ενός κλωβού επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα με ένα αλουμινένιο Το i8 είχε επιδόσες σπορ αυτοκινήτου και κατανάλωση μικρού οχήματος…πλαίσιο ήταν τόσο επαναστατικός όσο και η ευφυής συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα.
Η φιλοσοφία ενός οχήματος 2+2, η αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση, η ευφυής δομή ελαφρού βάρους, και η καινοτόμα φιλοσοφία κίνησης, είχαν ως στόχο να καταργήσουν το ‘ασυμβίβαστο’ μεταξύ σπορ επιδόσεων και οικονομίας.
Πηγαίνοντας κόντρα σε όσα ξέραμε κατάφερε να συνδυάσει κορυφαίες επιδόσεις συνδυάζοντας καταναλώσεις που θύμιζαν μικρό αυτοκίνητο.
Ελιά, κόκκοι πολυεστέρα κ.ά.
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στο εσωτερικό αλλά και στην παραγωγή του BMW i8 επιλέχθηκαν κυρίως με κριτήριο τη βιωσιμότητα.
Το δέρμα στις επιφάνειες των καθισμάτων και τον πίνακα οργάνων έχει υποστεί επεξεργασία σε εκχύλισμα φύλλων ελιάς.
Η πρώτη ύλη για τα υφασμάτινα υλικά είναι ένας κόκκος πολυεστέρα, που προέρχεται από ανακυκλωμένο PET κ.ά.
Κινητήρας 1.5 λίτρων και 374 άλογα
Κάτω από το… αμάξωμα είχε τοποθετηθεί ένας 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας τεχνολογίας BMW TwinPower Turbo που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο BMW i8.
O κινητήρας ήταν 3-κύλινδροςΟ κινητήρας με χωρητικότητα 1.5 λίτρα σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα απόδιδαν συνολική ισχύ 374 ίππους, με το 0-100 να επιτυγχάνεται σε 4,4 δευτ και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Η παραγωγή του γερμανικού μοντέλου ξεπέρασε τις 20.000 μονάδες, ενώ πριν σταματήσει κατασκευάστηκαν και 200 αντίτυπα της περιορισμένης έκδοσης Ultimate Sophisto Edition.