Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Ένα σημαντικό θέμα που αντιμετωπίζει μεγάλο ποσοστό ιδιοκτητών αυτοκινήτων είναι τα προβλήματα που εμφανίζει το κάθε αυτοκίνητο με την πάροδο του χρόνου. Υπάρχει η φήμη πως τα ιαπωνικά δεν σπάνε και δεν χαλάνε. Στην πραγματικότητα όμως και αυτά παθαίνουν ζημιές, αλλά οι εταιρείες και οι Αξιόπιστα αυτοκίνητα δεν υπάρχουν. Αξιόπιστα τα κάνουμε εμείς οι ίδιοι ως ιδιοκτήτες… άνθρωποι πίσω από αυτές, ξέρουν πως να αντιμετωπίσουν τον πελάτη και έτσι δεν γίνεται ο ανάλογος ντόρος.
H πραγματικότητα είναι πως όλα τα αυτοκίνητα βγάζουν προβλήματα. Σημαντικά ή μη, το αποτέλεσμα εξαρτάται από την χρήση και το πόσο προσέχει ο ιδιοκτήτης την περιουσία του. Θα φέρω μερικά παραδείγματα για να γίνω πιο κατανοητός. Θα συνδύαζα το αυτοκίνητο με τον άνθρωπο και το… φαγητό. Έτσι λοιπόν, αν ένας άνθρωπος τρώει γλυκά και κάνει άστατη ζωή σε αντίθεση με έναν άλλο που προσέχει την διατροφή του και δεν κάνει καταχρήσεις, ποιος πιστεύετε ότι θα ζούσε περισσότερο και δεν θα είχε προβλήματα υγείας; Προφανώς ο δεύτερος. Έτσι και το αυτοκίνητο. Όσο το προσέχεις σε βγάζει ασπροπρόσωπο, όσο το αμελείς είναι σίγουρο πως κάποτε θα σε παρατήσει… Φυσικά και δεν θα φταίει το αυτοκίνητο αλλά η συμπεριφορά του οδηγού απέναντι στην περιουσία του. Το παράδειγμα νομίζω πως είναι απόλυτα κατανοητό.
Η αλλαγή λαδιών δεν είναι service!!!
Πάμε τώρα στο περίφημο service που κρατά στην καλύτερη δυνατή κατάσταση το αγαπημένο μας αυτοκίνητο. Service λοιπόν είναι αυτό που αναφέρει το κάθε βιβλίο του κατασκευαστή που βρίσκεται μέσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού (συνήθως) και αναφέρει αναλυτικά τις εργασίες που πρέπει να γίνουν στο αυτοκίνητο. Ένα στοιχείο που αρκετοί αμελούν έχει να κάνει με την χρήση. Ο ιδιοκτήτης ενός 4×4 για παράδειγμα, αν το χρησιμοποιεί συνεχώς εκτός δρόμου τότε θα πρέπει να επισκέπτεται πιο συχνά το συνεργείο του από έναν που έχει το ίδιο αυτοκίνητο αλλά η χρήση που του κάνει είναι η Όσο περισσότερο προσέχουμε το αυτοκίνητο μας τόσο περισσότερο θα αντέξει… καθημερινή (οδήγηση στην πόλη και εκτός). Αν κοιτάξει κανείς το βιβλίο του κατασκευαστή θα διαπιστώσει πως η χρήση παίζει το ρόλο της και στα διαστήματα του service.
Ένα άλλο στοιχείο εξίσου σημαντικό είναι αυτό που αφορά τα λάδια. Δηλαδή, μία αλλαγή λαδιών δεν σημαίνει πως έχουμε κάνει και service στο αυτοκίνητο μας! Αυτή είναι άποψη που έχουν πολλοί οδηγοί αλλά είναι λανθασμένη!!! Τα λάδια είναι απαραίτητα αλλά υπάρχουν και άλλες ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν για να μην έχουμε προβλήματα στο μέλλον και βρεθούμε ξαφνικά προ εκπλήξεως. Αλλαγές σε φίλτρα, μπουζί κ.λπ. είναι μερικές σημαντικές εργασίες που πρέπει να γίνουν. Όλα αυτά αναφέρονται στο σχετικό βιβλίο.
Είναι στο χέρι μας!
Είναι σίγουρο πως όσοι απλά αλλάζετε λάδια θα αντιμετωπίσετε στο μέλλον πρόβλημα ή και προβλήματα με το αυτοκίνητό σας που θα σας κοστίσουν πολύ περισσότερα χρήματα. Ψάξτε, αναζητήστε και ζητήστε προσφορές από εταιρείες. Όλες κάνουν. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πλέον η δουλειά που γίνεται σε σοβαρά συνεργεία, αξιόπιστη. Ακολουθώντας αυτή την λογική θα έχετε στα χέρια σας το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο. Είτε αυτό είναι ιαπωνικό, είτε γερμανικό, γαλλικό, ιταλικό ή από όπου αλλού προέρχεται….
Η αξιοπιστία του κάθε αυτοκινήτου είναι στο χέρι του ιδιοκτήτη του και από αυτόν εξαρτάται πόσο θα αντέξει ή θα τα… κακαρώσει σύντομα!