Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     


Οι προβληματισμοί που έχει ο απλός χρήστης για τα ηλεκτρικά οχήματα αφορούν κυρίως, στην αυτονομία, τη φόρτιση και το κόστος αγοράς. Λογικό είναι, καθώς μιλάμε για μία σχετικά νέα αλλά μαζικής παραγωγής Το Βγήκαμε στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και σημειώσαμε ρεκόρ αυτονομίας με το ηλεκτρικό Peugeot 208…τεχνολογία που έχει αρχίσει να μπαίνει δυναμικά στην αγορά και να κερδίζει σημαντικά μερίδια αγοράς κάθε μήνα που περνά…

Από τη στιγμή που μιλάμε για κάτι καινούργιο θα πρέπει με πράξεις και όχι με λόγια να μας λύνονται οι απορίες. Ξεκινήσαμε λοιπόν να… πειραματιζόμαστε με την αυτονομία που έχει πολλές παραμέτρους και έχει να κάνει, με το βάρος του αυτοκινήτου, τον τρόπο οδήγησης ακόμα και τις καιρικές συνθήκες.

Έχοντας στα χέρια μας το ολοκαίνουργιο και αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot 208, επιλέξαμε για… αρχή να ξεπεράσουμε την αυτονομία που δίνει το ίδιο το εργοστάσιο. Σε μικτές συνθήκες κάνει λόγο για 340 χιλιόμετρα, οπότε και αποφασίσαμε να πάμε κόντρα στο ρεύμα και να κινηθούμε στην εθνική οδό με τελικό σκοπό να ξεπεράσουμε το παραπάνω νούμερο.

Σκοπός το… ρεκόρ!

Ξεκινήσαμε από την οδό Πειραιώς και συγκεκριμένα από την Peugeot – Κούτλας (η οποία μας παραχώρησε και το αυτοκίνητο) και κινηθήκαμε στον Κηφισό και από εκεί προς… Θεσσαλονίκη. Οι ταχύτητες κυμάνθηκαν Τώρα σημειώσαμε ρεκόρ, την επόμενη φορά θα κινηθούμε με βάρος και άλλη ταχύτητα, ενώ θα κάνουμε δοκιμή και εντός πόλης… μεταξύ 95-100 χλμ. και με χρήση κλιματισμού στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής.

Εξαίρεση αποτέλεσαν τα τελευταία χιλιόμετρα που λόγω… άγχους και πριν μείνουμε από ρεύμα «κόψαμε» και κινηθήκαμε με 70χλμ. Τελικά καταφέραμε να καλύψουμε απόσταση 370 χιλιομέτρων (!) και μάλιστα στο εθνικό οδικό δίκτυο όπου είναι πιο δύσκολο να πετύχεις μεγάλη αυτονομία καθώς δεν κάνεις συχνά ανάκτηση ενέργειας.

Σκοπός μας ήταν να καταφέρουμε να σημειώσουμε ένα νέο ρεκόρ και όπως φάνηκε το καταφέραμε με συγκεκριμένες ταχύτητες και τρόπο οδήγησης. Στην εθνική οδό άλλωστε ένα αυτοκίνητο κινείται με 120-130 χλμ./ώρα, οπότε στην πράξη το νούμερο των 370 χιλιομέτρων πέφτει, κάτι όμως που θα το δοκιμάσουμε σε μελλοντικό ρεπορτάζ, όπως θα κάνουμε το ίδιο και οδηγώντας μόνο μέσα στην πόλη.

Δεν φορτίσαμε…

Να σημειώσουμε πως στα ΣΕΑ Αταλάντης είχαμε τη δυνατότητα να φορτίσουμε σε ταχυφορτιστή αλλά δεν το Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για μεγάλες αποστάσεις αλλά είναι ιδανικά για μέσα στην πόλη και κοντινά ταξίδια…κάναμε καθώς ο σκοπός μας όπως προαναφέραμε ήταν να μάθουμε την απόσταση που μπορούμε να καλύψουμε με μία και μόνο φόρτιση. Το συμπέρασμα που βγάλαμε είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (προς το παρόν) δεν απευθύνονται σε όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο για να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις αλλά είναι ιδανικά για μέσα στην πόλη αλλά και για κοντινά ταξίδια.

Να σημειώσουμε πως ένα ηλεκτρικό όπως το Peugeot 208 δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους, άρα δεν μολύνει το περιβάλλον και το ενεργειακό του αποτύπωμα συγκριτικά με ένα αντίστοιχο που φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι καλύτερο. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για μία νέα τεχνολογία που συνεχώς εξελίσσεται και αναπτύσσεται ραγδαία.

Από την άλλη μπορεί η τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων να είναι υψηλή όμως σε κάθε περίπτωση μιλάμε για κάτι σύγχρονο και αυτό που παίζει ρόλο είναι η χρήση που κάνει ο κάθε οδηγός για να μπορέσει να κρίνει στο τέλος πόσο θα του κοστίσει…

 

Δείτε το σχετικό video από το ρεκόρ αυτονομίας που πετύχαμε

 

 

 

Ευχαριστούμε τις παρακάτω εταιρείες που μας βοήθησαν για την επίτευξη του ρεκόρ… αυτονομίας.

 ▶ Την Peugeot Κούτλας για την παραχώρηση του Peugeot e-208…

 ▶ Την Europ Assistance για την υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού…

 ▶ Τα ΣΕΑ Αταλάντης και τα πρατήρια Shell…

▶ Τη «ΝέαΟδός» για την διευκόλυνση στις μετακινήσεις μας…

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ηλεκτρικό Peugeot 208 πατήστε ΕΔΩ