Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


To Volvo XC90 λίγο πολύ το γνωρίζουμε. Κυκλοφορεί σχεδόν 13 χρόνια στην αγορά και έχει καταφέρει να κερδίσει ένα μερίδιο, μικρό θα έλεγα, στην κατηγορία του. Στην ουσία όμως, όχι αυτό που
Το πλεονέκτημα για την Ελλάδα είναι ο κινητήρας των 2.0 λίτρων και φυσικά η προχωρημένη, για Volvo, σχεδίασηπραγματικά θα ήθελαν οι Σουηδοί. Με τον… πόλεμο να μαίνεται στην Γερμανία σε πολύ ψηλό επίπεδο η απάντηση έπρεπε να είναι τρανταχτή.

Η νέα γενιά του XC90 γεννήθηκε πριν από λίγους μήνες και έδειξε πως οι διαθέσεις των Σουηδών είναι ιδιαίτερα άγριες. Δε θέλει και πολύ ώρα για να το καταλάβεις, αρχικά από την οπτική επαφή και αργότερα, όσο το οδηγείς, μέρα με τη μέρα, όλο και περισσότερο. Τo XC90 το οδήγησα για αρκετές ημέρες, το έζησα στην καθημερινότητα, εντός και εκτός πόλης. Μερικά στοιχεία μου έκαναν αίσθηση και είναι αυτά που σαφώς θα παίξουν ρόλο σε αυτούς που απευθύνεται. Ναι μεν μπορεί το κοινό να είναι μικρό, ιδίως της συγκεκριμένη χρονική στιγμή για την Ελλάδα, αλλά είναι και ένα μήνυμα για το τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια ακόμα και σε μικρότερες κατηγορίες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Volvo XC90 D5 AWD diesel
Κυβισμός 1.969 κ.εκ.
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 225/4.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 470/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 7.8
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 220
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 5.7
Εκπομπές Ρύπων CO2 149
Τέλη Κυκλοφορίας 253.3
Μήκος (μέτρα) 4.950
Πλάτος (μέτρα) 2.140
Ύψος (μέτρα) 1.776
Βάρος (κιλά) 2.130
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 310 (671 ως πενταθέσιο)
 Τιμή (από…) 79.250

 

 

Είναι όμορφο και όχι…. παππουδέ!
Το καλό πράγμα από την πρώτη ματιά ξεχωρίζει… Αυτό ισχύει με το XC90. Το βλέπεις και σίγουρα δεν μπορείς να το πεις άσχημο! Η σχεδίαση είναι προχωρημένη και θυμίζει ίσως και πρωτότυπο όχημα. Γενικότερα αρέσει στις μικρές ηλικίες, κόπου υστερούσε η Volvo τόσα χρόνια με τα παλαιά της μοντέλα που είχαν το στίγμα πως τα αγοράζουν μόνο συνταξιούχοι. Πλέον το κοιτάζουν και οι 20άρηδες και τους φεύγουν τα σάλια…


Κι όμως…. στρίβει!

Το XC90 και λόγω του όγκου του είναι βαρύ. Σχεδόν δύο τόνους ζυγίζει η νέα γενιά και λογικό είναι να σου δίνει την αίσθηση πως δεν μπορεί να πάρει τις… ρόδες του. Στη πράξη όμως τα φαινόμενα απατούν. Ο δίλιτρος diesel κινητήρας των 225 ίππων με την αυτόματη τετρακίνηση επιταχύνει από στάση στα 100 σε 7.8 δευτερόλεπτα και έχει τελική τα 220 χλμ./ώρα. Πολύ καλά νούμερα και εντυπωσιακά θα έλεγα τα κρατήματα ακόμα και σε κλειστά κομμάτια. Εκπλήσσουν ακόμα και τα φρένα που κρατούν ακόμα και όταν ζεσταθούν.

To εντυπωσιακό tablet στην κεντρική κονσόλα
Ένα από τα χαρακτηριστικά του σουηδικού μοντέλου και αυτό που εμένα που έκανε πολύ αίσθηση είναι η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα των 12.3 ιντσών. Θα την χαρακτήριζα ως ένα tablet που έχει τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο και από εκεί ο οδηγός μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα. Αν είσαι εξοικειωμένος με την τεχνολογία θα σου φανεί απλά παιχνιδάκι. Όπως και να το κάνεις κοσμεί και την καμπίνα των επιβατών…

Εξοπλισμός που χάνεσαι…
Ό,τι θες από ένα αυτοκίνητο το έχει. Δεν αναφέρομαι στα βασικά αλλά σε αυτά που σου φέρνουν την τεχνολογία μέσα στο αμάξι. Επιπλέον, συστήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια θα σε γλιτώσουν από συγκρούσεις και απρόοπτα που σίγουρα δεν θα ήθελες. Είναι χαρακτηριστικό πως το XC90 “βλέπει” ακόμα και τους πεζούς και σε γλιτώνει από.. μπελάδες. Ίσως να του λείπει η συσκευή του καφέ…

Χώροι για 7…
Μπορεί να είναι ένα όχημα ελευθέρου χρόνου που να πηγαίνει και εκτός δρόμου (λίγοι θα το βάλουν ακόμα και στο χώμα) αλλά εκεί που κερδίζει πόντους είναι στους εσωτερικούς χώρους. Μπορεί να φιλοξενήσει 7 επιβάτες, να έχει ταυτόχρονα και χώρο αποσκευών (πάνω από 300 λίτρα) και αν θέλεις με ριγμένα τα πίσω καθίσματα (τρίτη σειρά) να κάνεις και.. μετακομίσεις. Από χώρους άλλο τίποτα!