Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Μία χορηγία από εταιρεία επιπέδου Nissan δεν θα μπορούσε να είναι μία απλή… χορηγία. Ο ιαπωνικός κολοσσός έχει ήδη υπογράψει τετραετές συμβόλαιο με το UEFA Champions League και από την Μία εταιρεία επένδυσε σε ποδοσφιαρική χορηγία και με αυτη κέρδισαν όσοι έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο! πρώτη κιόλας χρονιά τα θετικά σημάδια έχουν αρχίσει να φαίνονται. Όχι μόνο για την μάρκα (και την προβολή που εισπράττει) αλλά για όσους χρησιμοποιούν καθημερινά το αυτοκίνητό τους.
Πώς όμως συμβαίνει αυτό; Στις αρχές του Ιουνίου βρεθήκαμε στο Βερολίνο για να παρακολουθήσουμε από κοντά την μεγάλη γιορτή και φυσικά τον τελικό της κορυφαίας ποδοσφαιρικής διοργάνωσης στον κόσμο μεταξύ Γιουβέντους και Μπαρτσελόνα. Όπως ήταν αναμενόμενο, η Nissan είχε γεμίσει τον… τόπο, το Βερολίνο στην προκείμενη περίπτωση, με αυτοκίνητα της γκάμας της, έχοντας όμως δώσει μεγάλη έμφαση στο ηλεκτρικό Leaf.
Πρώτο σε προτίμηση
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορεί να μην έχει κυκλοφορήσει επίσημα στην Ελλάδα, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο έχει καταφέρει να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού σε αυτή την κατηγορία. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα, πως το διήμερο της γιορτής του μεγάλου τελικού, Κατά τη διάρκεια του τελικού UEFA Champion League η Nissan γέμισε με ηλεκτρικά οχήματα – και όχι μόνο – το Βερολίνο! υπήρχαν περισσότερα από 100 ηλεκτρικά Leaf και e-NV 200 (το επαγγελματικό όχημα) που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες των προσκεκλημένων. Ωστόσο το θέμα δεν βρίσκεται στην εξυπηρέτηση των φιλοξενουμένων αλλά στο κέρδος της περιοχής από μία τέτοια χορηγία.
Το κέρδος των απλών πολιτών…
Σύμφωνα με την ίδια τη Nissan, για να καλυφτούν οι ανάγκες δημιουργήθηκαν 129 σημεία φόρτισης σε όλο το Βερολίνο. Οι περισσότεροι από αυτούς τους φορτιστές συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να παραμένουν στα σημεία που στήθηκαν ανεβάζοντας κατά πολύ τις υποδομές για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων στην πόλη. Αξίζει να συγκρίνουμε τα σημεία αυτά με την… Αθήνα για παράδειγμα, η οποία διαθέτει ελάχιστα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη την διάδοση της νέας αυτής τεχνολογίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένα ηλεκτρικό όχημα δεν εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα ενώ το κόστος για κάθε 100 χιλιόμετρα αγγίζει το πολύ το 1.5 ευρώ!
Υποδομές για ηλεκτρικά οχήματα
Στο δια ταύτα, η χορηγία της Nissan υπήρξε καθοριστική για την περαιτέρω ανάπτυξη και εξυπηρέτηση ιδιοκτητών που χρησιμοποιούν και θα συνεχίσουν να το κάνουν ηλεκτρικά οχήματα. Αν η ίδια δεν είχε επενδύσει δεν θα είχε ανέβει το επίπεδο εξυπηρέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην πόλη του Βερολίνου. Αν και στο προσεχές μέλλον δεν προβλέπεται να φιλοξενήσουμε αγώνα τελικού UEFA Champion League, ευχόμαστε να διοργανώσουμε ένα αντίστοιχο κορυφαίο γεγονός που με έμμεσο έστω τρόπο θα βοηθήσει τη χώρα μας να δημιουργήσει νέες υποδομές που θα έχουν να κάνουν με το αυτοκίνητο.
Διαβάστε επίσης: Το εκκεντρικό όχημα της Nissan που παίζει μουσική και φτιάχνει… κοκτέιλ!
Διαβάστε επίσης: Δείτε πως είναι ένα… κομμένο ηλεκτρικό Nissan Leaf
Παρακάτω μπορείτε να δείτε εικόνες από την… εισβολή της μάρκας Nissan στην πόλη του Βερολίνου πριν από δύο περίπου εβδομάδες.