Του Βασίλη Σαρημπαλίδη
Η οδήγηση μοτοσικλέτας με δίπλωμα… αυτοκινήτου είναι κάτι που το έχουμε ακούσει πολλές φορές στο Από τα λόγια πάμε στις πράξεις… σύντομα.παρελθόν αλλά πλέον έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να γίνει επιτέλους πράξη.
Ήδη κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικό νομοσχέδιο που αναφέρει ποιοι, πώς και ποιες μοτοσικλέτες θα μπορούν να τις οδηγούν χωρίς δίπλωμα ή καλύτερα με δίπλωμα αυτοκινήτου.
Συγκεντρώσαμε τις βασικές ερωτήσεις που μπορεί να έχει ο καθένας και δίνουμε απαντήσεις…
—————————————————————————————————————
Ποιες μοτοσικλέτες θα μπορούν να οδηγούν οι αναβάτες με δίπλωμα αυτοκινήτου;
Αφορά σε δίκυκλα που ανήκουν στην κατηγορία Α1 δηλαδή αυτά που έχουν κινητήρες με χωρητικότητα έως 125 κ.εκ. και μέγιστη ισχύς τους 15 ίππους (ή 11kW). Με λίγα λόγια οι μοτοσικλέτες που προορίζονται για κίνηση εντός πόλης.
—————————————————————————————————————
Για τους νέους οδηγούς που έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τι ισχύει;
Κάποιος οδηγός που μόλις έχει πάρει το δίπλωμα αυτοκινήτου δεν θα μπορεί να οδηγήσει μοτοσικλέτα έως 125 κ.εκ. Αυτό θα ισχύει αν και εφόσον έχει στην κατοχή του δίπλωμα πάνω από 6 χρόνια, έχει συμπληρώσει τα 27 του έτη και έχει περάσει υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση διάρκειας τουλάχιστον τριών μαθημάτων.
—————————————————————————————————————
Τι ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
Σε περισσότερα από 10 κράτη μέλη της Ε.Ε. ισχύει η νομοθεσία που δίνει τη δυνατότητα σε όσους έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου να μπορούν να οδηγούν μοτοσικλέτες έως 125 κ.εκ. Αυτό ισχύει σε χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία κ.ά.
—————————————————————————————————————
Είναι επικίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια η οδήγηση δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου;
Οι επίσημες διεθνείς μελέτες έχουν δείξει πως όσοι οδηγοί αυτοκινήτου μετακινούνται και με μοτοσικλέτα προσέχουν ακόμα περισσότερο στον δρόμο τον εαυτό τους και τους γύρω τους καθώς η εξοικείωση με τον τρόπο μετακίνησης με μοτοσικλέτα μειώνει σημαντικά τον αριθμό των τροχαίων. Τα αποτελέσματα των ερευνών έχουν δείξει πως η εκπαίδευση στην οδήγηση δικύκλου δεν είναι τόσο σημαντική όσο η καλή γνώση του ΚΟΚ αλλά και η σωστή συμπεριφορά.
—————————————————————————————————————
Τι κερδίζει ο χρήστης;
Ο χρήστης θα έχει χαμηλότερο κόστος στις καθημερινές του μετακινήσεις λόγω μικρότερης συντήρησης και έξοδα καυσίμου, ενώ η επιβάρυνση του περιβάλλοντος θα είναι μικρότερη συγκριτικά με ένα μεγάλο όχημα. Επιπλέον όσοι θέλουν να βγάλουν δίπλωμα για μικρή μοτοσικλέτα θα τους κοστίζει πολύ λιγότερα χρήματα αν και εφόσον διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου. Μην ξεχνάμε και το θέμα της δημόσιας υγείας ιδίως με τον Covid-19, καθώς με τις αυτόνομες μετακινήσεις ο αναβάτης δεν θα έρχεται σε άμεση επαφή με άλλους.