Γράφει και σχολιάζει ο Γιάννη Π.

Κοιτάζοντας τους αριθμούς του αγώνα MotoGP στο Le Mans διαπίστωσα κάτι το απίθανο. Η 2η θέση του Alex Marquez ήταν το πρώτο βάθρο της χρονιάς για την Honda σπάζοντας ένα σερί 8 αγώνων. Κάτι τέτοιο είχε να συμβεί από το 1982 και δείχνει περίτρανα το φοβερό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το HRC.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ττο 2003 Honda κυριαρχούσε παντού και πάντα κάνοντας συχνά – πυκνά κατάληψη στο βάθρο…Το πρόβλημα φυσικά έχει ονοματεπώνυμο και λέγεται Marc Marquez. Δεν φταίει φυσικά σε κάτι ο πολυπρωταθλητής Ισπανός, αλλά ο τραυματισμός του, ο οποίος ξεγύμνωσε τους Ιάπωνες και την τεράστια στροφή στρατηγικής που έκαναν τα τελευταία περίπου δέκα χρόνια.

Αν γυρίσουμε το χρόνο λίγο πίσω θα πάμε στο 2003 τότε που η Honda κυριαρχούσε παντού και πάντα. Ο Valentino Rossi είχε μόλις κερδίσει τον δεύτερο τίτλο του με την συναρπαστική RC211V, έχοντας πίσω του μια αρμάδα από Honda να τον ακολουθούν. Η Yamaha στα αζήτητα, η Ducati φρέσκια ακόμα δεν μπορούσε να δείξει κάτι, ενώ η Suzuki με εξαίρεση τον τίτλο του 2000 δεν είχε να επιδείξει κάτι στην εποχή των τετράχρονων.

Η στρατηγική δομή του HRC ήταν ξεκάθαρη τότε: Η μοτοσικλέτα πάνω από όλα. Στεγνά, ξερά και κατανοητά. Στην πράξη επιβεβαιωνόταν κάτι τέτοιο καθώς στους 6 από τους 16 αγώνες του 2003 η Honda είχε κάνει κατάληψη στο βάθρο, ενώ δεν υπήρξε αγώνας που να μην είχε τουλάχιστον δυο RC211V το βάθρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Δυσαρεστημένος από την στρατηγική της Honda το 2003 ο Valentino Rossi μετακόμισε με πικρία στην Yamaha

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Την εποχή των παχέων αγελάδων για την Honda δεν υπήρχαν αναβάτες-star»

Τα αφεντικά λοιπόν στο Τόκιο είχαν στα χέρια τους την καλύτερη μοτοσικλέτα και βάση αυτού πίστευαν ότι Με το σκπετικό της… “μηχανής πάνω απ’ όλα” χάθηκαν πολλάμπορούν με οποιονδήποτε αναβάτη να κερδίσουν. Μάλιστα, αυτό έπαιξε και τον βασικό ρόλο στο να αποφασίσει να φύγει από την πανίσχυρη Honda o Valentino Rossi και να μετακομίσει στη Yamaha το 2004 αφήνοντας σαφέστατα υπονοούμενα πως το HRC προσπαθούσε να τον «καπελώσει» λέγοντάς του ότι κερδίζει μόνο επειδή έχει στα χέρια του μια RC211V.

Οι Ιάπωνες φυσικά αποδείχτηκαν λάθος καθώς με εξαίρεση το 2006 και τον τίτλο του αδικοχαμένου Nicky Hayden, έκαναν 8 χρόνια να δουν προκοπή όταν ο τεράστιος Casey Stoner κατάκτησε τον τίτλο με την Honda το 2011. Εκεί λοιπόν που σάρωναν οπουδήποτε, βρέθηκαν να έχουν 2 τίτλους σε 8 χρόνια, αποτέλεσμα ντροπιαστικό για το μέγεθος του HRC.

Ο αδικοχαμένος Νicky Hayden ήταν από εκείνους που έσωσαν την παρτίδα για το HRC την περίοδο της ανομβρίας

 

«Ρόδα είναι και γυρίζει όμως… ακόμα και οι Ιάπωνες αλλάζουν»

Από το 2013 όμως και τον ερχομό του Marc Marquez στο προσκήνιο η Honda αποφάσισε να αλλάξει τη στρατηγική της. Είδε πως έχει στα χέρια της ένα σπάνιο ταλέντο, έναν αναβάτη που σαν και αυτόν ο κόσμος Ο Marquez κατάφερε να κατακτήσει 6 τίτλους σε 7 αγώνες…δεν είχε ξαναδεί με αποτέλεσμα να αποφασίσει να θυσιάσει τα πιστεύω της και να ακολουθήσει το δρόμο του… Marquez. Ο Ισπανός δεν τους απογοήτευσε καθώς τα σάρωσε όλα κατακτώντας 6 τίτλους στα τελευταία 7 χρόνια, αφήνοντας αποσβολωμένους τους αντιπάλους του.

Η Honda πλέον δεν ήταν «Η μοτοσικλέτα πάνω από όλα», αλλά «Ο Marquez πάνω από όλα». «Ξέχασε» τους υπόλοιπους αναβάτες της, έβαλε στην άκρη την ιδέα να φτιάξει την καλύτερη μοτοσικλέτα στο grid. Το μοναδικό πράγμα που έκανε ήταν να δώσει στον Marquez τη μοτοσικλέτα που τον βολεύει να κερδίζει. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι έδινε σε έναν αναβάτη «ένας στον εκατομμύριο» μια μοτοσικλέτα με ένα ή δύο καλά χαρακτηριστικά και απλά τα υπόλοιπα έρχονταν από τα μαγικά χέρια του συγκεκριμένου Ισπανού.

Όλοι οι αναβάτες του HRC είχαν παράπονα, η μοτοσικλέτα ήταν δύστροπη, είχε κακή ισορροπία, κακή επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών και απαιτούσε μεγάλη σωματική προσπάθεια για να οδηγηθεί. Παρόλα αυτά, η Honda άκουσε μόνο τον Marquez και η RC213V έφτασε να είναι η χειρότερη μοτοσικλέτα στο grid… και κέρδιζε τον τίτλο!

Το ερώτημα λοιπόν εδώ είναι το εξής: Εσύ τι θα έκανες αν κατάφερνες να κερδίζεις κάθε χρόνο το πρωτάθλημα ίσως με την χειρότερη μοτοσικλέτα στο grid; Θα έλεγες στον Marquez, «Κοίτα Marc, πρέπει να φτιάξουμε τη μοτοσικλέτα έτσι ώστε και οι άλλοι να μπορούν να την οδηγήσουν, ακόμα και αν χάσεις εσύ το πρωτάθλημα», ή «Marc πες μας τι θέλεις να γίνει και θα γίνει, αρκεί να μας φέρεις τον τίτλο».

Ο Casey Stoner στέφθηκε πρωταθλητής το 2011 με την Honda

 

«Εσύ τι θα έκανες στη θέση του HRC;»

Δική μου άποψη είναι πως ένας κολοσσός όπως η Honda, με το ισχυρότερο budget στο grid, με την τεράστια ιστορία στους αγώνες και φυσικά την επιρροή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα θα έπρεπε να μείνει πιστή στα Και στην τελική οι αριθμοί λένε πολλά…ιδανικά της. Μια μοτοσικλέτα νικήτρια, μια RC213V η οποία θα ήταν ικανή για νίκες και βάθρα από τον καθένα, έστω και αν αυτός δεν λεγόταν Marc Marquez.

Αυτό που δεν έχει καταλάβει ακόμα η Honda είναι πως ανάμεσα στους φίλους του MotoGP υπάρχουν εκείνοι που στηρίζουν τον έναν αναβάτη ή τον άλλον, αλλά όλοι αναγνωρίζουν ποια τελικά είναι η καλύτερη μοτοσικλέτα κάθε χρονιά… και τα τελευταία χρόνια σίγουρα αυτή δεν είναι η RC213V. Πόσο μάλλον φέτος με την απουσία του φαινομένου Marc Marquez.

Η ιστορία όμως γράφετε και με αριθμούς, έτσι έπειτα από πολλά χρόνια θα λένε πως τη δεκαετία 2010-2020 η Honda πήρε 8 στους 10 τίτλους… αυτό τα λέει όλα!

 

Το HRC ίσως πρέπει να αναθεωρήσει τη στρατηγική του έπειτα από το φετινό πάθημα

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης