Του Βασίλη Σαρημπαλίδη
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να κάνουν ολοένα και πιο δυναμική την εμφάνισή τους στην παγκόσμια αγορά. Πλέον υπάρχουν διαθέσιμα δεκάδες μοντέλα και οι επιλογές που έχει ο καθένας Αθήνα – Αταλάντη – Αθήνα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ελάχιστο κόστος… ρεύματος (3.5 ευρώ)που αναζητά καινούργιο αυτοκίνητο είναι πολλές. Στην Ελλάδα αν και… καθυστερημένα, τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα έχουν αρχίσει δειλά – δειλά να εμφανίζονται στους δρόμους.
Ένα από αυτά είναι και το δεύτερης γενιάς Nissan Leaf που έφερε η εισαγωγική εταιρεία παρέχοντας όχι μόνο πώληση αλλά και πλήρη τεχνική υποστήριξη. Να σημειώσουμε πως τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται ειδικό καθεστώς στο service, γνώσεις και ειδικευμένο προσωπικό, καθώς δεν μπορεί ο καθένας να «βάλει χέρι» σε αυτά.
Παρ’ όλα αυτά, το κόστος συντήρησης είναι αρκετά χαμηλότερο από ένα συμβατικό κάτι που ελάχιστοι γνωρίζουν.
Δείτε το οδοιπορικό που κάναμε στην Αταλάντη και το… κουπί με SUP μέχρι το Αταλαντονήσι
Δοκιμή στην εθνική οδό
Έχοντας λοιπόν στα χέρια μας το αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Leaf το οποίο πωλείται στα 32.900 ευρώ, Τον Οκτώβριο θα τοποθετηθεί ταχυφορτιστής στα ΣΕΑ Αταλάντης…δεν θελήσαμε να το δοκιμάσουμε μόνο εντός πόλης αλλά και στην εθνική οδό.
Το πλάνο βγήκε και χωρίς πολλές σκέψεις ξεκίνησε το οδοιπορικό από την Αθήνα για την Αταλάντη (σχεδόν 150 χιλιόμετρα).
Σε αυτό το σημείο της εθνικής οδού υπάρχει σταθμός ανεφοδιασμών αυτοκινήτων που σύντομα (τον Οκτώβριο) θα τοποθετηθεί ταχυφορτιστής (σε 30 λεπτά θα φορτίζει το 80% της μπαταρίας).
Το βάλαμε στην πρίζα
Από την Αταλάντη περάσαμε εν πλω στο Αταλαντονήσι κάνοντας κουπί με σανίδες SUP, μία απόσταση μικρότερη του ενός ναυτικού μιλίου. Όπως θα δείτε στο σχετικό video, όσο κάναμε… κουπί και καθ’ όλη Όσο το Nissan Leaf φόρτιζε σε μία απλη πρίζα κάναμε κουπί μέχρι το Αταλαντονήσι…τη διάρκεια της ξεκούρασής μας (σύνολο 4 ώρες) φορτίσαμε (για παν ενδεχόμενο) το Leaf σε μία απλή πρίζα προκειμένου να μην έχουμε το άγχος της αυτονομίας κατά την επιστροφή μας στην Αθήνα.
Να σημειώσουμε, πως το ταξίδι μας πραγματοποιήθηκε με μέση ωριαία ταχύτητα τα 100 χλμ./ώρα, με δύο άτομα και αποσκευές ενώ δεν κάναμε χρήση του κλιματισμού.
Αξιοσημείωτο ήταν το κόστος του ταξιδιού καθώς πληρώσαμε περισσότερα χρήματα σε διόδια (σχεδόν 20 ευρώ χωρίς Αττική οδό) παρά σε ρεύμα που κυμάνθηκε κοντά στα 3.5 – 4 ευρώ (κανονική χρέωση ρεύματος) για 300 χιλιόμετρα που καλύψαμε.
Πόσα χιλιόμετρα καλύπτω;
Συμπερασματικά και οδηγώντας στην εθνική οδό με ταχύτητες έως 110 χλμ./ώρα διαπιστώσαμε πως Η αυτονομία είναι μεγαλύτερη εντός παρά εκτός πόλης…μπορείς να καλύψεις αποστάσεις έως 250 χλμ. ενώ εντός πόλης η αυτονομία αυξάνεται σχεδόν στα 300 χλμ. καθώς οι μπαταρίες φορτίζουν κάθε φορά που επιβραδύνει το αυτοκίνητο.
Όσον αφορά τον χρόνο φόρτισης αυτός εξαρτάτε από το είδος του φορτιστή. Για παράδειγμα, ένας ταχυφορτιστής μπορεί να φορτίσει το 80% της μπαταρίας σε 30 λεπτά ενώ από μία απλή πρίζα πρέπει να περάσουν 14 ώρες μέχρι να γεμίσει 100% η μπαταρία.
Το αυτοκίνητο πωλείται στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμο ακόμα και για test drive στην κεντρική αντιπροσωπεία της εισαγωγικής εταιρείας στην λεωφόρο Αθηνών (Νικ. Ι. Θεοχαράκης).
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Nissan Leaf πατήστε ΕΔΩ