Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης
Ενόψει του γκραν πρι του Μονακό την ερχόμενη εβδομάδα, όπως κάθε χρόνο, διάφορες εταιρείες επιλέγουν τους δρόμους του Πριγκιπάτου για παρουσιάσεις νέων μοντέλων, διαφημίσεις, ιστορικές
Η τελική της 250F πλησίαζε τα 300 χλμ/ω, εντυπωσιακό νούμερο για τα δεδομένα της εποχής…αναδρομές και διάφορα άλλα events.
Η Maserati λοιπόν φέτος αποφάσισε να «τρέξει» στο ιστορικό σιρκουί με κάποια από τα διασημότερα αγωνιστικά της μοντέλα με τα οποία έχει πάρει μέρος σε διάφορα πρωταθλήματα στο ένδοξο της παρελθόν.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στο video που μπορείτε να δείτε έχει η εμβληματική Maserati 250F. Ένα μονοθέσιο ανεξίτηλα συνδεδεμένο με τον Juan Manuel Fangio, τον μεγαλύτερο οδηγό αγώνων που ανέδειξε η δεκαετία του 50. Το θριαμβευτικό 1957 η 250F βρέθηκε στο ανώτατο στάδιο της εξέλιξης της αποδίδοντας 280 άλογα από τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 2,5 λίτρων, από την χωρητικότητα του οποίου πήρε και το όνομα της. Τα 2.500 κυβικά ήταν το ανώτερο επιτρεπτό όριο που είχαν θέσει οι κανονισμοί διεξαγωγής των γκραν πρι. Ο Fangio βρισκόταν τότε στο πιο ώριμο σημείο της αγωνιστικής του σταδιοδρομίας και με τέσσερις πρώτες θέσεις κατέκτησε τον πέμπτο παγκόσμιο τίτλο του. Το φινάλε του πρωταθλήματος στην πίστα του Nürburgring όπου κάθε πέρασμα του Fangio αποτελούσε κι ένα νέο ρεκόρ γύρου μνημονεύεται ακόμη και σήμερα ως μία από τις καλύτερες στιγμές της F1.
Πάρτε μία σύγχρονη γεύση από την θρυλική Maserati στους δρόμους του Μονακό…
Κορυφαίοι οδηγοί…
Η 250F θεωρείται από πολλούς ένα από τα πιο φιλικά και πετυχημένα μονοθέσια που έχουν κατασκευαστεί. Από το κόκπιτ της έχουν περάσει κι άλλα μεγάλα ονόματα της ιστορίας της F1 μεταξύ Η Maserati αποχώρησε οριστικά το 1957 από το πρωτάθλημα της Formula 1…των οποίων ο Sir Stirling Moss, ο οποίος πήρε με την Maserati την πρώτη του νίκη στο Gp της Αγγλίας, ο Αργεντίνος Onofre Marimon, ο Ταϊλανδός πρίγκιπας Bira, ο Ιταλός, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Alberto Ascari, οι Άγγλοι Roy Salvadori και Mike Hawthorn, αλλά και ο Σουηδός Jo Bonnier. Να μην ξεχάσουμε και την πρώτη γυναίκα στη Formula 1, την Ιταλίδα Maria Teressa De Filippi η οποία επίσης οδήγησε την 250F.
Η Maserati αν και πρωταθλήτρια αποχώρησε οριστικά το 1957 από το πρωτάθλημα της Formula 1 εν μέσω αλλαγής κανονισμών και οικονομικών δυσχερειών που την οδήγησαν σε αυτή την κίνηση. Είχε αντιπροσώπευση μόνο από ιδιωτικές ομάδες μέχρι το 1960 ενώ παρείχε και κινητήρες σε κάποιες ομάδες μέχρι το 1969.
Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε και κυρίως θα ακούσετε, μεταξύ άλλων, την θρυλική 250F να «γυρνάει» στο σύγχρονο GP του Μονακό.