Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη 

Άνοδο παρουσιάζει η συνολική εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και η αισιοδοξία έχει αρχίσει σιγά, σιγά να επιστρέφει στους επαγγελματίες του χώρου.

Είναι γεγονός ότι η  περυσινή χρονιά φαίνεται ότι ήταν η χειρότερη στην πρόσφατη ιστορία της αγοράς του αυτοκινήτου στη χώρα μας. Ο «πάτος του βαρελιού» φάνηκε μέσα στο 2013 και το 2014 ξεκίνησε σχετικά αισιόδοξα. Τα στοιχεία του 7μήνου της χρονιάς δείχνουν ότι κινούμαστε αυξητικά κατά 22,5% σε σχέση με πέρσι, τουλάχιστον πανελλαδικά. Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων κατά το πρώτο 7μηνο έφτασαν τις 45.101 μονάδες, έναντι 36.826 του 2013, σημειώνοντας αύξηση κατά 22,5% πανελλαδικά.


Η αγορά μπορεί να πηγαίνει… χάλια αλλά οι επενδυτές προσέχουν την εικόνα των επιχειρήσεών τους προσφέροντας παράλληλα κορυφαία εξυπηρέτηση…

Φωνάζουν… βοήθεια!!!
Αυτή η εικόνα δεν φαίνεται να ισχύει για όλες τις περιοχές όπως για παράδειγμα η Θεσσαλονίκη που συνεχώς μειώνει τα ποσοστά της. Η συμπρωτεύουσα φαίνεται να φωνάζει… βοήθεια για τις επιδόσεις της στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων ενώ στελέχη του χώρου χαρακτηρίζουν την κατάσταση απλά τραγική. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία η Θεσσαλονίκη, κατά το διάστημα της κρίσης έχει πληγεί εξαιρετικά σημαντικά, αφού από το 11,5% περίπου που κατείχε πανελλαδικά όλα τα προηγούμενα χρόνια (προ κρίσης), έπεσε κοντά στο 5%, νούμερο που αποτυπώνει την πραγματική δυσάρεστη εικόνα.

Ιδιαίτερα χαμηλές επιδόσεις
Σήμερα η Θεσσαλονίκη (7μηνο 2014) έχει ταξινομήσει 2.776 καινούργια αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας μια αύξηση σε σχέση με πέρσι κατά 18,2%. Όμως το ποσοστό της στη χώρα παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό. Με μέσο όρο 7μήνου να κινείται στο 6,2% δεν αρκεί για να δώσει «πνοή» στα δίκτυα, τα οποία προσπαθούν να κρατήσουν ότι τους απέμεινε. Στην Αττική το αντίστοιχο μερίδιο αγοράς, ο δείκτης βάρους του νομού είναι ( 7μηνο 2014 ) 64,6%.

Στο.. ρεζουμέ, τα δίκτυα αργοπεθαίνουν, ο κλάδος συνεχώς μειώνεται και η ανεργία στον συγκεκριμένο αυτό τομέα έχει χτυπήσει κόκκινο. Θεσσαλονικείς επιχειρηματίες αυτοκινήτων βρίσκονται σε απόγνωση, με τις δόσεις των δανείων να τρέχουν και τις απαιτήσεις να αυξάνονται.

Ειδικότερα  τον Ιανουάριο του 2014 το ποσοστό της Θεσσαλονίκης άγγιξε το ήταν 6,8% ενώ από εκεί και πέρα οι μήνες είχαν ως εξής:
Φεβρουάριος 6,4%
Μάρτιος 7,7%
Απρίλιος 8,0%
Μάιος 5,3%
Ιούνιος 5,2%
Ιούλιος 4,7%

Ξέφρενη η πορεία της Nissan
Από πλευράς μαρκών, πρώτη στην αγορά της Θεσσαλονίκης παραμένει η Toyota με 351 ταξινομήσεις και ποσοστό 12,6%, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Nissan με 331 ταξινομήσεις και ποσοστό 11,9%. Η πορεία της ιαπωνικής εταιρείας στη Θεσσαλονίκη είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή, διαψεύδοντας κάθε πρόβλεψη και όπως φαίνεται θα υπάρξει και συνέχεια. Την τρίτη θέση κατέχει η Opel με 305 ταξινομήσεις και ποσοστό 11,0%.


Η Nissan έχει αυξήσει σημαντικά τα ποσοστά της στην Θεσσαλονίκη…

Σκληρός ο ανταγωνισμός
Ακολουθούν, πάντα στην αγορά της Θεσσαλονίκης οι VW (7,9%), Citroen (6,2%), Skoda (6,2%), Ford (6,1%), Renault (4,7%), Audi (4,7%), Mercedes (4,6%), Suzuki (4,3%), BMW (3,4%), Volvo (2,5%), Hyundai (2,5%), Fiat (2,1%), Honda (1,6%), Chevrolet (1,5%), Mini (1,3%), Kia (1,2%), Peugeot (1,1%), Seat (0,9%), Dacia (0,5%), Mitsubishi (0,5%), Smart (0,3%) Alfa Romeo (0,3%) και Lexus (0,1%).


Ακόμα και η κίνηση στους δρόμους έχει μειωθεί αισθητά…