Ένα πολύ μεγάλο θέμα που απασχολεί χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι η πολύ ψηλή φορολογία. Δεν είναι τυχαίο πως σε πολλές περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες τους αδυνατούν να τα κυκλοφορήσουν ενώ η αξία τους έχει πέσει τόσο χαμηλά που ένα ποδήλατο κοστίζει ίσως και περισσότερα χρήματα…
Για το μείζον αυτό θέμα που αποτελεί καθημερινότητα για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μίλησε στον δημοσιογράφο Γιώργο Ανδρή και στο “enikonomia”, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνος Φορολογικής Πολιτικής της ΕΚΚΕ Οικονομικών του κόμματος Δημήτρης Γελαλής.
Σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας
Αναφερόμενος στα τέλη κυκλοφορίας έκανε γνωστό πως το κόμμα του γνωρίζει για τις υπέρογκες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας όπως και το γεγονός ότι πολλές φορές είναι απαγορευτική η χρήση από τους ιδιοκτήτες. Επίσης τόνισε πως υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα «παρκαρισμένα» που δημιουργούν μεγάλο έλλειμμα στα κρατικά ταμεία το οποίο υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 5 χρόνια. Συνεπώς τα Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να αλλάξουν ριζικά ώστε ο άνεργος, ο χαμηλοσυνταξιούχος αλλά και ο χαμηλόμισθος να μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητό του το οποίο δεν αποτελεί είδος πολυτελείας αλλά είδος ανάγκης.
Τι σκέφτονται για τον φόρο πολυτελούς Διαβίωσης
Ο κ. Γελαλής μίλησε και για την φορολογία ππου επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω που είχε ως αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε ακινησία εκατοντάδες χιλιάδες ΙΧ, να απαξιωθεί εντελώς η μεταπωλητική τους αξία και βέβαια να θεωρούνται «πλούσιοι» όσοι είχαν στην κατοχή τους τέτοιου τύπου οχήματα. «Προσωπικά εκτιμώ πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης πρέπει να υπάρχει αλλά να αλλάξουν ριζικά τα κριτήρια επιβολής του τα οποία δεν θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά την αξία του αυτοκινήτου, την οικονομική κατάσταση του φορολογουμένου αλλά και την οικογενειακή του κατάσταση (πολύτεκνος, άγαμος, κ.λπ.)».
Θα καταργηθεί ο φόρος πολυτελείας;
Για τον φόρο πολυτελείας ο κ. Γελαλής, εκτιμά πως το μόνο που έχει γίνει με αυτό το μέτρο ήταν να δημιουργήσει κανόνες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά και το κράτος να χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο εξαιτίας των αθέμιτων πρακτικών που χρησιμοποιούν κάποιες εταιρείες.
Τι θα γίνει με τα τεκμήρια διαβίωσης
Ταινία επιστημονικής φαντασίας θυμίζουν, σύμφωνα με τον κ. Γελαλή, τα Τεκμήρια Διαβίωσης που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα καθώς δεν είναι δυνατό σε ένα μικρό ΙΧ 1.000 κ.εκ. με ετήσιο κόστος χρήσης 1.770 ευρώ το κράτος να καλεί τον ιδιοκτήτη του να καλύψει το ποσό των 4.000 ευρώ. Αντίστοιχα για ένα δίλιτρο αυτοκίνητο με πραγματικό ετήσιο κόστος 2.750 ευρώ το Κράτος καλεί τους ιδιοκτήτες τους να καλύψουν τεκμήρια ύψους 8.800 ευρώ. Τα τεκμήρια διαβίωσης είναι πραγματικά εκτός τόπου και χρόνου και βέβαια θα πρέπει να απαγκιστρωθούν από τα κυβικά του κινητήρα και να συνδεθούν με την αξία του οχήματος.
Πανάκριβα διόδια
Ένα επίσης πολύ σοβαρό ζήτημα που έχει να κάνει με την αυτοκίνηση αλλά και την οδική ασφάλεια αποτελούν τα διόδια. Ο κ. Γελαλής εκτιμά πως δεν είναι δυνατό το κόστος μετάβασης με αυτοκίνητο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφή να κοστίζει 60 ευρώ μόνο για διόδια τη στιγμή που αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν εισιτήρια με μόλις 29 ευρώ! Το αποτέλεσμα των υψηλών διοδίων είναι να δημιουργούνται μεγάλες απώλειες εσόδων για το κράτος ενώ από την άλλη μεριά η χρήση των παλαιών επαρχιακών οδικών δικτύων από την συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών επιβαρύνει την οδική ασφάλεια.