Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


Η εποχή που διανύουμε είναι η εποχή όπου οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τον Πλέον ο κυβισμός δεν παίζει ρόλο στην αγορά ενός σύγχρονου αυτοκινήτου… κυβισμό όσον αφορά στους κινητήρες, χωρίς ωστόσο να κάνουν… εκπτώσεις σε ιπποδυνάμεις και επιδόσεις.

Αυτό είναι το λεγόμενο downsizing που έχουμε διαπιστώσει ότι τα τελευταία χρόνια έχει κάνει βήματα προς τα… κάτω (εννοώντας τον κυβισμό).

Έτσι για παράδειγμα, βλέπουμε αυτοκίνητα με κινητήρες μόλις 1.000 κ.εκ. να εντυπωσιάζουν με τις επιδόσεις και την αξιοπιστία τους.

Καλές επιδόσεις…
Η VW διαθέτει στη γκάμα της το δημοφιλές Golf το οποίο εφοδιάζεται ακόμα και με κινητήρα του 1.0 λίτρου. Συγκεκριμένα, με ένα μηχανικό σύνολο 999 κ.εκ. που αποδίδει 115 ίππους και έχει εντυπωσιακές επιδόσεις, με το 0-100 να έρχεται σε 9.7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 204 χλμ./ώρα. Φυσικά η κατανάλωση βρίσκεται χαμηλά και σύμφωνα με την εταιρεία κυμαίνεται στα 4.3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το «μικρό» Golf είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με αρχική τιμή τα 17.540 ευρώ και ανάλογα με την έκδοση η τιμή μπορεί να αγγίξει τα 22.140 ευρώ.