Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης προανήγγειλε αλλαγές στον ΦΠΑ και σε όλα τα προϊόντα που πωλούνται. Εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελεί το αυτοκίνητο το οποίο επιβαρύνεται σήμερα με 23% ΦΠΑ, συν όλους τους υπόλοιπους φόρους που το συνοδεύουν.
Το 23% και σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του υπουργού, θα πέσει στο 18%, στην περίπτωση που η αγορά γίνεται τοις μετρητοίς. Στην περίπτωση δε που μιλάμε για αγορά με χρήση κάρτας, είτε πιστωτικής είτε χρεωστικής, ο συντελεστής ΦΠΑ θα πέφτει ακόμα περισσότερο και συγκεκριμένα στο 15%. Στην πράξη, η μείωση του ποσοστού είναι πολύ μεγάλη καθώς το κόστος αγοράς ενός αυτοκινήτου είναι αρκετά ψηλό.
Το νόμισμα έχει και άλλη όψη!
Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο με τιμή 10.000 ευρώ θα πρέπει να πωλείται 800 ευρώ λιγότερα, ένα των 20.000 ευρώ, 1.600 ευρώ χαμηλότερα ενώ για αυτοκίνητα αξίας 30.000 ευρώ το ποσό που θα πρέπει να καταβάλει ο υποψήφιος αγοραστής, σύμφωνα με τα νέα μέτρα (αν ψηφιστούν) θα είναι κατά 2.400 ευρώ πιο λίγα. Σίγουρα μία είδηση που θα χαροποιήσει όσους έχουν στην άκρη του μυαλού τους Μην αποκλείετε την περίπτωση να μειωθεί από το ένα παράθυρο, 8 μονάδες ο συντελεστής ΦΠΑ και από το άλλο… παράθυρο, να αυξηθεί το τέλος ταξινόμησηςτην απόκτηση νέου οχήματος.
Η παραπάνω είναι η μία όψη του… νομίσματος γιατί αν ψαχτούμε και προβληματιστούμε περισσότερο θα διαπιστώσουμε πως υπάρχει και μία δεύτερη παράμετρος που μπορεί να ισχύσει και οι περισσότεροι δεν έχουν σκεφτεί. Ποια είναι αυτή; Η τιμή πώλησης, από το εργοστάσιο προς την εισαγωγική εταιρεία η οποία διαμορφώνεται – προσαρμόζεται, ανάλογα με την φορολογία του εκάστοτε κράτους. Αυτό γίνεται για να υπάρχει συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική για τα αυτοκίνητα σε όλες τις χώρες και να μην βλέπουμε διακυμάνσεις στις τελικές τιμές. Δηλαδή, σε μία χώρα όπως είναι η Ελλάδα με πολύ μεγάλους φόρους, το «εργοστάσιο» μπορεί να πουλά φθηνότερα, συγκριτικά με άλλη χώρα, έτσι ώστε η τελική τιμή του προϊόντος να είναι η ίδια παντού. Αυτή η παράμετρος έχει και τις μεγαλύτερες πιθανότητες να ισχύει, καθώς σε αντίθετη περίπτωση πελάτες από άλλες χώρες της Ευρώπης θα έρχονται στην Ελλάδα για να παραγγείλουν αυτοκίνητο!
Να υπάρξει πρώτα ξεκάθαρη τοποθέτηση
Το zougla.gr επικοινώνησε με τον εμπορικό διευθυντή της εισαγωγικής εταιρείας των αυτοκίνητων Audi, Δημήτρη Καββούρη ο οποίος ήταν ξεκάθαρος στις δηλώσεις του σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει: «Στο σημερινό περιβάλλον πρέπει να ξέρουμε καθαρά τις προθέσεις και το ευρύτερο πλαίσιο του αυτοκινήτου έτσι ώστε να δούμε πως θα διαμορφωθεί το γενικότερο φορολογικό πλέγμα. Σε αυτή τη φάση πιστεύω ότι στην αγορά υπάρχουν προσφορές και προωθητικά προγράμματα εταιρειών που μπορεί να μην συνεχίσουν να υπάρχουν στην περίπτωση που υπάρξει μείωση του συντελεστή ΦΠΑ».
Να πέσουμε και πάλι στην… παγίδα;
Σε κάθε περίπτωση καλό θα είναι να προσθέσουμε και ακόμα μία παράμετρο για να μην πέσουμε στην παγίδα και απλά κάνουμε όνειρα. Έχοντας… πάθει τις προηγούμενες χρονιές, οι περισσότεροι θα
Για να μην… κοροϊδευόμαστε, ακούγεται αστείο να μειωθεί στο 8% ο φόρος των αυτοκινήτων για 70.000-80.000 αυτοκίνητα που πωλούνται κάθε χρόνοέχουν μάθει, πως όλες οι Κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν εχθρικά το αυτοκίνητο, το οποίο παραμένει – για όσους ακόμα δεν το ξέρουν εν έτη 2015 – είδος πρώτης ανάγκης.
Θα ήταν παράλογο λοιπόν να πιστεύουμε πως οι τιμές των αυτοκινήτων με την… βοήθεια (στην προκείμενη περίπτωση την μείωση του ΦΠΑ) του Κράτους θα πέσουν, όταν συχνά – πυκνά αναζητά τρόπους να αυξήσει τα έσοδα των κρατικών ταμίων με επιπλέον φόρους σε βάρος πάντοτε των ιδιοκτητών ή και υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων…