Ένα ταξίδι στο Μαρόκο έχει ιδιαίτερο και ξεχωριστό ενδιαφέρον. Ένας διαφορετικός κόσμος, πολύ… άμμος, Άλλο… όχημα αυτό το Raptor!λίγα αυτοκίνητα, πολλά ζώα, ακόμα και στη μέση του δρόμου αλλά και η οσμή του Ατλαντικού να σου υπενθυμίζει πως η Αφρικανική Ήπειρος είναι κάτι άλλο από αυτά που οι περισσότεροι γνωρίζουν.
Αν τώρα προσθέσουμε σε όλα τα παραπάνω και.. οδήγηση του νέου Ford Ranger Raptor, τότε το πράγμα γίνεται πιο περίπλοκο αλλά και διασκεδαστικό.
Οδήγηση στο Μαρόκο
Για να μπούμε κατευθείαν στο ψητό, η παρουσίαση του αμερικανικού μοντέλου πραγματοποιήθηκε στο Το Ranger Raptor εφοδιάζεται με κινητήρα diesel 2.0 λίτρων που αποδίδει 213 ίππους και παράγει 500 Nm ροπήςΜαρόκο. Σε αυτό το ξεχωριστό μέρος του πλανήτη ταξιδέψαμε από την Ελλάδα για να πάρουμε μια πρώτη αλλά δυνατή οδηγική γεύση του Raptor.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Raptor είναι ένα Pick up όχημα, για την υλοποίηση του οποίου έβαλε το χεράκι της η Ford Performance, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Διακρίνεται για την επιβλητική του σχεδίαση, τον μεγάλο όγκο, αλλά, όπως το καταλάβαμε και στην πράξη, και για τις δυνατότητες που έχει εντός αλλά κυρίως εκτός δρόμου.
Με λίγα λόγια, καταφέρνει να συνδυάζει την άνεση, την πολυτέλεια, την οδηγική απόλαυση και να μη… μασά πουθενά και οπουδήποτε. Εφοδιάζεται με ένα μηχανικό σύνολο biturbo χωρητικότητας 2.0 λίτρων, το οποίο αποδίδει 213 ίππους και παράγει 500Nm ροπής…
Πάει… παντού
Στο Μαρόκο μάς δόθηκε η δυνατότητα να κινηθούμε σε δρόμο, χώμα, άμμο, βράχους, δίπλα στη θάλασσα και Με το Raptor ξεχνάς όσα ήξερες για τα… pick upσε οποιοδήποτε σκληροτράχηλο εμπόδιο και δοκιμασία υπήρχε.
Αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν το γεγονός ότι σε καμία περίπτωση δεν μας δόθηκε εντολή από τους ανθρώπους της Ford να κινηθούμε στα δύσβατα κομμάτια με προσοχή ή… σιγά-σιγά, προκειμένου να καταλάβουμε τι πραγματικά κάνει αλλά και να διαπιστώσαμε στην πράξη το «χτίσιμο» του οχήματος που βασίζεται σε αγωνιστικές προδιαγραφές.
Υψηλής αντοχής αμάξωμα...
Το πλαίσιο είναι φτιαγμένο από υψηλής αντοχής ατσάλι χαμηλού κράματος για να αντέχει τις υψηλές Είναι απίστευτος ο τρόπος που μπορείς να κινηθείς τέρμα γκάζι εκτός δρόμου… καταπονήσεις κυρίως εκτός δρόμου. Η ανάρτηση, που διαπιστώσαμε πως είναι σε άλλο… επίπεδο, είναι αγωνιστικών προδιαγραφών και είναι φτιαγμένη για να μπορεί να κινείται ο οδηγός σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, εξασφαλίζοντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση.
Τα αμορτισέρ φέρουν την υπογραφή της FOX και στην πράξη, σε πολύ extreme off road διαδρομές, η δουλειά που γίνεται σε κάνει να αναρωτιέσαι αν το αποτέλεσμα είναι πράγματι τόσο καλό. Τα σπορ αμορτισέρ έχουν διάμετρο 2,5 ίντσες και υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες με προεξέχουσες βάσεις θόλων μπροστά. Τα εμπρός φρένα αποτελούνται από διπίστονες δαγκάνες με διάμετρο εμβόλου στα 51 mm και συνδυάζονται με αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 32 mm. Τα πίσω φρένα αποτελούνται από μονοπίστονες δαγκάνες διαμέτρου 54 mm και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 24 mm.
Προστασία και ελαστικά
Να συμπληρώσουμε και το ειδικά σχεδιασμένο προστατευτικό πάνελ στο κάτω μέρος του αμαξώματος, το Τα ειδικά διαμορφωμένα ελαστικά (standart) πραγματικά δεν μασάνε πουθενά… οποίο είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm και προστατεύει από χτύπημα. Επίσης, υπάρχουν προστατευτικές ποδιές στο μέρος του κινητήρα αλλά και στο κιβώτιο μεταφοράς του συστήματος μετάδοσης της κίνησης.
Επειδή ένα τόσο σκληροτράχηλο όχημα κινείται σε συνθήκες που δεν πάει… ο νους σας, τα ελαστικά παντός εδάφους είναι ειδικά σχεδιασμένα από την BF Goodrich με διαστάσεις 285/70 R17. Τα συγκεκριμένα διαθέτουν πολύ ανθεκτικά πλαϊνά, για να διαχειρίζονται ακόμα και τα πιο κακοτράχαλα εδάφη, καθώς και μία ειδικά σχεδιασμένη off-road χάραξη στο πέλμα, η οποία παρέχει υψηλή πρόσφυση σε κάθε είδους έδαφος.
Στα 85 εκατοστά μέσα στο νερό
Ακόμη ένα στοιχείο του Ranger Raptor αφορά στην ικανότητά του να κινείται κάτω… από το νερό. Σύμφωνα με τους Αμερικανούς, η ικανότητα βύθισης είναι 85 εκατοστά. Να αναφέρουμε επίσης πως το Raptor έχει απόσταση από το έδαφος 28,3 εκατοστά με γωνία προσέγγισης 32,50 και γωνίες ράμπας και φυγής 240.
Έξι προφίλ οδήγησης…
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο αφορά στις επιλογές της οδήγησης, καθώς ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα έξι προφίλ που ενεργοποιούνται από το τιμόνι. Πρόκειται για τα:
- Normal mode – έμφαση στην άνεση, την οικονομία καυσίμου και την οδήγηση
- Sport mode – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση
- Grass/Gravel/Snow mode – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη
- Mud/Sand mode – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε «χαλαρά» εδάφη, όπως η άμμος και η λάσπη
- Rock mode – προορίζεται για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη
- Baja mode – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες…
Τρέχει.. μόνο του
Εσωτερικά διαπιστώσαμε πως επικρατεί η λογική ενός επιβατικού αυτοκινήτου και με όλες τις ανέσεις. Από… Δεν θα λέγαμε πως το Raptor έχει ανταγωνισμό, γιατί πολύ απλά αυτός που ξέρει τι ψάχνει θα το κάνει δικό του χωρίς να κοιτάξει άλλο… ηλεκτρικά καθίσματα, οθόνη multimedia στην κεντρική κονσόλα, συνδεσιμότητα, ακόμα και δερμάτινα καθίσματα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων που συνοδεύεται με paddles στο τιμόνι για γρήγορες αλλαγές από τον οδηγό αλλά και απολαυστική οδήγηση όταν τα γκάζια είναι πολλά.
Σε γενικές γραμμές, το Ford Ranger Raptor είναι ένα όχημα που ισοπεδώνει τον ανταγωνισμό. Προσφέρει όλα όσα επιθυμεί όχι μόνο ο… αγρότης, αλλά κι αυτός που αναζητεί την πολυτέλεια, το image και θέλει να κινείται σε κάθε είδους οδόστρωμα χωρίς πρόβλημα πάρα πολύ γρήγορα και χωρίς τον φόβο μην του χαλάσει. Η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι μοναδική και είναι σίγουρο πως θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία του.
Αρχές Ιουνίου στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα τα πρώτα Raptor έρχονται στις αρχές Ιουνίου και λίγες ημέρες αργότερα θα ξεκινήσουν οι Η τιμή του είναι 58.000 ευρώ με φουλ εξοπλισμό…παραδόσεις. Η τιμή του διαμορφώνεται στα 58.000 ευρώ και περιλαμβάνει τα… πάντα ή καλύτερα είναι ακριβώς όπως το βλέπετε στις φωτογραφίες.
Το σίγουρο είναι πως θα ενθουσιάσει και τον πλέον δύσπιστο, θα βάλει πολύ κόσμο σε σκέψεις και οι τυχεροί που θα το αποκτήσουν είναι 100% σίγουρο πως θα ζήσουν μαζί του μοναδικές στιγμές…
Το Ford Ranger Raptor με λίγα λόγια…
- Για την υλοποίησή του έχει βάλει το χεράκι της η Ford Performance…
- Ο biturbo κινητήρας είναι 2.0 λίτρων, αποδίδει 213 ίππους και παράγει 500Nm ροπής…
- Μπορεί να κινηθεί άνετα, πολύ γρήγορα και χωρίς να κουράζει σε πολύ δύσκολα εδάφη…
- Η κατασκευή του είναι από πολύ υψηλής αντοχής υλικά…
- Εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων…
- Είναι πολύ επιβλητικό και έχει… όγκο
- Παρά τον άγριο χαρακτήρα η συμπεριφορά του είναι πολιτισμένη και δεν κουράζει τους επιβάτες…
- Έχει πολλές ενισχύσεις για να αντέχει στη σκληρή χρήση…
- Διαθέτει έξι προφίλ οδήγησης…
- Εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας…
- Είναι διαθέσιμο σε δύο χρώματα (Ford Performance blue και Conquer Grey)…
- Πολύ ελαφριά η πίσω πόρτα της καρότσας…
- Όπως το βλέπετε στις φωτογραφίες, κοστίζει 58.000 ευρώ…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Ford Ranger Raptor |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.996 (diesel biturbo) |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 213/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 500/1.750-2.000 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,5 δευτ. |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 170 |
Μέση Κατανάλωση | 8,9 λτ./100 χλμ. |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 233 γρ./χλμ |
Μήκος (μέτρα) | 5,398 |
Πλάτος (μέτρα) | 2,028 |
Ύψος (μέτρα) | 1.873 |
Βάρος (κιλά) | 2.510 |
Μοίρες προσέγγισης/διαφυγής | 32/24 |
Κίνηση σε νερό (βάθος) | 85 εκατοστά |
Τιμή | 58.000 ευρώ |
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Ford Ranger Raptor πατήστε ΕΔΩ