Του Λουκά Παπαλάμπρου

Φινετσάτο, ελκυστικό, με άκρως νεανικό χαρακτήρα, high tech καμπίνα, κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητο, το καινούργιο supermini έρχεται για να κάνει τη διαφορά.

Γοητεύει

Η Peugeot παρουσίασε επίσημα το νέο 208, λίγες ημέρες πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα στην έκθεση της Γενεύης. H σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι άκρως εντυπωσιακή, με τη μεγάλη μάσκα, τα ιδιαίτερα φώτα LED, το μυώδες καπό, το ανασηκωμένο πίσω τμήμα και τους τονισμένους θόλους των τροχών να αναδεικνύουν το εμπνευσμένο design των Γάλλων.

Τα έντονα χρώματα του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τα σχέδια των ζαντών και το μαύρο φινίρισμα, τονίζουν περαιτέρω τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Το 208 βασίζεται στην πλατφόρμα CMP, με το βάρος να είναι μειωμένο κατά 30 κιλά σε σχέση με την απερχόμενη γενιά και την ακαμψία αυξημένη. Επίσης, το μήκος είναι μεγαλύτερο κατά 40 χλστ. (4,05 μέτρα), όπως και το μεταξόνιο (2,54μ.), προς όφελος της ευρυχωρίας των επιβατών στην καμπίνα.

Τα έχει όλα

Το εσωτερικό υιοθετεί τη φιλοσοφία των μεγαλύτερων μοντέλων της γκάμας, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος έχει τρισδιάστατα γραφικά να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής (προσφέρεται σε τρία μεγέθη με 5, 7 και 10 ίντσες) με τους αεροπορικού τύπου διακόπτες ακριβώς από κάτω.

Η ποιότητα των υλικών είναι αναβαθμισμένη και η συναρμογή άψογη, οι επιφάνειες καλύπτονται στις πλουσιότερες εκδόσεις από αλουμίνιο ή carbon, με την Peugeot να κάνει λόγο για ένα ευχάριστο και άνετο σαλόνι, που μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες. Όσο για τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, ανέρχεται στα 265 λίτρα.

Ο εξοπλισμός είναι από τους πληρέστερους στην αγορά, με τους Γάλλους να έχουν εμπλουτίσει το «καμάρι» τους με κάθε λογής σύστημα, από προσαρμοζόμενο cruise control, έως θερμαινόμενα καθίσματα, φουλ LED φωτισμό, αυτόματο παρκάρισμα, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα και ημιαυτόνομη οδήγηση.

Βενζίνη, diesel και ηλεκτρικό

Κάτω από το καπό συναντάμε μία ευρεία γκάμα μηχανικών συνόλων, όπως ο τρικύλινδρος PureTech 1.2 λίτρου βενζίνης απόδοσης 75, 100 και 130 ίππων. Το συγκεκριμένο μοτέρ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων στην πρώτη εκδοχή, εξάρι μηχανικό ή αυτόματο EAT8 στη δεύτερη και αποκλειστικά αυτόματο στην ισχυρότερη. Στους πετρελαίου, η μόνη επιλογή είναι ο 1.5 BlueHDi με τους Ένα από τα αυτοκίνητα που αναμένουμε με ανυπομονησία100 ίππους.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται βεβαίως στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή με την ονομασία e-208. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής και λαμβάνει ενέργεια από μία μπαταρία 50 kWh, που είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από απλό οικιακό δίκτυο, wallbox ή ταχυφορτιστή, με την αυτονομία να αγγίζει τα 340 χιλιόμετρα σύμφωνα με το αυστηρότερο πρότυπο WLTP.

Μέσω Σλοβακίας

Η κατασκευή του νέου 208 θα γίνει στο εργοστάσιο της Peugeot στην Trnava της Σλοβακίας. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού (Like, Active, Allure, GT Line και GT), με το λανσάρισμα στις αγορές της Ευρώπης να ξεκινά σταδιακά από το φθινόπωρο (στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές του 2020).