Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

       


Δεν χωρά αμφιβολία πως η νέα Mercedes X-Class θα παίξει σημαντικό ρόλο στην κατηγορία των Η X-Class είναι ένα όχημα, επαγγελματικό, life style, επιβατικό, γενικά τα… πάντα οχημάτων pick up.
      
Όπως θα δείτε και από τις φωτογραφίες το νέο γερμανικό μοντέλο διαθέτει χαρακτηριστικά από… αγροτικά οχήματα (όπως συνηθίζουμε να τα λέμε στην Ελλάδα), πολυτέλεια by… Mercedes και ικανότητες εκτός δρόμου που θα… τρελάνουν τους φίλους της περιπέτειας αλλά και όσους θέλουν να έχουν δίπλα τους έναν συνεργάτη και όχι απλά ένα κουτί με ρόδες!

 Επιπλέον, η X-Class προσφέρει άνεση στο δρόμο και εφοδιάζεται με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων που συναντούμε σε ένα επιβατικό.
  

Παρακολουθήστε στο παρακάτω video την παγκόσμια παρουσίαση της νέας Mercedes X-Class που πραγματοποιήθηκε στη Νότιο Αφρική και το zougla.gr ήταν εκεί!

Το zougla.gr στο Κέιπ Τάουν
Πριν από λίγες ημέρες ταξιδέψαμε μέχρι το Κέιπ Τάουν για να παρευρεθούμε στην παγκόσμια πρώτη Ο… δεκάλογος της X-Class για να ξέρετε με τι όχημα έχετε να κάνετε επίσημη παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε σε 250 δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο. Επίσης είχαμε την ευκαιρία να συνοδηγήσουμε με την X-Class αλλά και να μάθουμε από τους ειδικούς, λεπτομέρειες και στόχους για ένα τόσο ιδιαίτερο μοντέλο που έχει μεγάλες βλέψεις.

Αναλύσαμε… τα δεδομένα του εκκεντρικού μοντέλου και επιλέξαμε δέκα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου που θα πρέπει να γνωρίζετε. Σας τα παρουσιάζεουμε απλά και κατανοητά για να είστε από αυτούς που πραγματικά θα ξέρουν από πρώτο χέρι τι ακριβώς είναι η ολοκαίνουργια Mercedes X-Class.

Διαβάστε επίσης: Mercedes X-Class: Έρχεται τον Νοέμβριο από 37.000 ευρώ

——————————————————-—————————————————————–

1. Pick up από την Mercedes; Είναι δυνατόν;
Όσο και αν ακούγεται περίεργο η Mercedes δεν είναι η πρώτη φορά που έχει κατασκευάσει όχημα pick up. Η αρχή έγινε το 1954 με την Mercedes 180D Bakkie.

Η κίνηση την συγκεκριμένη χρονική στιγμή με την X-Class γίνεται διότι η τάση σε παγκόσμιο επίπεδο δείχνει πως η κατηγορία αυτή θα παρουσιάσει άνθηση τα επόμενα χρόνια της τάξης του 43%. Με λίγα λόγια είναι δυνατόν να λείπει η Mercedes από το… παιχνίδι;

——————————————————-—————————————————————–

2. Πότε έρχεται στην Ελλάδα και με… πόσο;
Στις περισσότερες αγορές θα λανσαριστεί τον ερχόμενο Νοέμβριο, μήνα που θα το δούμε και στην Ελλάδα. Το 2018 θα ακολουθήσουν η Αυστραλία και η Νότια Αφρική ενώ το 2019 θα εμφανιστεί σε Βραζιλία και Αργεντινή. Θα είναι διαθέσιμο μόνο διπλοκάμπινο (αργότερα θα…. δούμε) ενώ η τιμή του στην Γερμανία θα ξεκινά από τα 37.200 ευρώ περίπου, ποσό που πάνω-κάτω θα είναι ίδιο και στην Ελλάδα (τουλάχιστον έτσι μας έχει συνηθίσει η μάρκα σε πολλά μοντέλα).

 
——————————————————-—————————————————————–

3. Τι κινητήρες θα φοράει;
Αρχικά θα υπάρξουν δύο εκδόσεις diesel. Η X220d με απόδοση 163 ίππους και η X250d με 190 ίππους. Σε ορισμένες αγορές (όχι στην Ελλάδα αλλά π.χ. Ντουμπάι, Μαρόκο κ.ά) θα υπάρξει και έκδοση βενζίνης με 165 ίππους. Από τα μέσα του 2018 θα κάνει την εμφάνισή της και μία V6 έκδοση που θα αποδίδει 258 ίππους. Αργότερα – ποτέ δεν ξέρεις – ίσως δούμε και ακόμα πιο δυνατή X-Class με την υπογραφή της AMG. Από θέμα κιβωτίων θα είναι διαθέσιμη με μηχανικό και αυτόματο.

 
——————————————————-—————————————————————–

4. Σε ποιους απευθύνεται – Σε ποιες εκδόσεις θα το δούμε
Η X-Class δεν θα λανσαριστεί μόνο ως… επαγγελματικό όχημα αλλά ως ένα αυτοκίνητο που θα απευθύνεται σε όλους. Στον επαγγελματία, στον οικογενειάρχη, στον χομπίστα ακόμα και στις γυναίκες. Η βασική έκδοση θα είναι η λεγόμενη Pure, δηλαδή η πιο απλή και για όσους θέλουν το όχημα για το χώρο εργασίας.

Από εκεί και πέρα θα υπάρξει η Progressive που θα καλύπτει ανάγκες που θα αφορούν στην ποιότητα, την άνεση κ.ά. και τέλος θα δούμε και την Power η οποία θα απευθύνεται σε αυτούς που θα κάνουν χρήση το οχήματος, περισσότερο εντός πόλης. Ωστόσο, ο καθένας θα μπορεί να την διαμορφώσει ανάλογα, καθώς θα υπάρχουν διαθέσιμα αμέτρητα αξεσουάρ!

 

——————————————————-—————————————————————–

5. Πώς πάει εντός και εκτός δρόμου;
Αν και δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αλλά να… συνοδηγήσουμε, διαπιστώσαμε πως οδηγικά η X-Class θυμίζει περισσότερο επιβατικό παρά επαγγελματικό όχημα. Στο δρόμο και με το πόδι τέρμα στο πάτωμα μπορείς να στρίψεις άνετα και χωρίς το όχημα να παίρνει μεγάλες κλίσεις, ενώ εκτός δρόμου θα πρέπει να δοκιμάσεις για να μην πιστέψεις τι μπορείς να κάνεις… Σε όλα τα παραπάνω παίζουν το ρόλο τους, το εξελιγμένο σύστημα ανάρτησης, τα αεριζόμενα δισκόφρενα κ.ά.


——————————————————-—————————————————————– 

6. Εσωτερικό… by Mercedes
Αυτό που εντυπωσιάζει στην X-Class αφορά στην καμπίνα των επιβατών. Η ποιότητα είναι τέτοια που αν δεν γυρίσεις το κεφάλι προς τα πίσω και δεν δεις την καρότσα δεν αντιλαμβάνεσαι σε τι όχημα βρίσκεσαι! Επιπλέον ο εξοπλισμός είναι τέτοιος που σε βάζει στο κλίμα ενός οχήματος εφοδιασμένο με περίσσια πολυτέλεια. Αυτό που θα λέγαμε ότι λείπει, είναι οι περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα.

 
——————————————————-—————————————————————–

7. Εφοδιασμένο με φουλ τεχνολογία
H X-Class θα εφοδιάζεται με συστήματα που συναντούμε σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο και θα αφορούν τόσο στην άνεση όσο και στην ασφάλεια. Οθόνη στην κεντρική κονσόλα, κλιματισμό κ.ά. Στον τομέα της ασφάλειας, εφοδιάζεται με ενεργή υποβοήθηση πέδησης (Active Brake Assist), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist), υποβοήθηση σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Assist) κ.ά. Να προσθέσουμε επίσης την ύπαρξη καμερών που καλύπτουν το χώρο γύρω από το αυτοκίνητο 360 μοίρες και βοηθούν σημαντικά τον οδηγό όταν κινείται σε δύσβατα σημεία και χωρίς ορατότητα.

 
——————————————————-—————————————————————–

8. Σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο
Η συνδεσιμότητα στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι σημαντικό στοιχείο. Έτσι λοιπόν στη νέα Mercedes, η σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο είναι εφικτή ενώ ο ιδιοκτήτης μπορεί να παραμένει συνδεδεμένος κάθε στιγμή και να αντλεί από αυτό πληροφορίες. Για παράδειγμα, να βλέπει από το κινητό του τηλέφωνο ή ακόμα και από το ρολόι του (αν αυτό συνδέεται με το κινητό του), την στάθμη καυσίμου, την θέση που βρίσκεται το όχημα κ.λπ.

 
——————————————————-—————————————————————–

9. Το πρώτο Mercedes με… κανονικό χειρόφρενο
Στα επιβατικά μοντέλα της Mercedes έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε το λεγόμενο ηλεκτρονικό χειρόφρενο. Στην X-Class το χειρόφρενο είναι… κανονικό και αυτό διότι σε επαγγελματική κυρίως χρήση είναι πιο χρηστικό.

 

——————————————————-—————————————————————–

10. Συνεργασία με άλλες εταιρείες
Για να βγει στους δρόμους η νέα X-Class και να μην καθυστερήσει σημαντικά το project η Mercedes συνεργάστηκε με τις Nissan-Renault. Ωστόσο, όπως είπαν χαρακτηριστικά και οι υπεύθυνοι προϊόντος, ότι ακουμπάς στην X-Class είναι Mercedes. Από εκεί και… κάτω, τα υπόλοιπα στοιχεία αφορούν συνεργασίες αλλά και εξελιγμένα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση με τις συνεργασίες αυτές, η τιμή της X-Class παρέμεινε σε φυσιολογικά επίπεδα ενώ χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία δοκιμασμένα σε πολύ σκληρή χρήση.