Φωτογραφίες: Χρύσανθος Οικονομίδης
Είναι ίσως το πιο προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου. Καταφέρνει να μαγνητίζει τα βλέμματα και φυσικά να αναστατώνει όχι μόνο όσους έχουν μία αγάπη για τους τέσσερις τροχούς αλλά και αυτούς που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για την καθημερινότητά τους.
Αναφέρομαι στο το επιβλητικό – φουτουριστικό BMW i8 το οποίο έχει ξεκινήσει να πωλείται στην Ελλάδα. Ήδη κάποιοι το χαίρονται, ασχέτως αν απαιτείται να καταβάλλεις το ποσό των 180.000 ευρώ περίπου για να το κάνεις δικό σου. Δεν θέλει πολύ σκέψη να αναρωτηθεί κανείς γιατί, καθώς στην σημερινή Ελλάδα υπάρχουν ακόμα αυτοί που θέλουν και έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν αυτό το μοναδικό – ξεχωριστό αυτοκίνητο.
Οι επιδόσεις του i8 συγκριτικά με μία Porsche 911
Θα έλεγα πως το i8 είναι ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο από όσα πωλούνται ή έχουν υπάρξει, τουλάχιστον στην χώρα μας. Καταφέρνει να συνδυάζει την πολυτέλεια, τις επιδόσεις, την απίστευτη O… κόφτης περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα οικονομία, να μην έχει τέλη κυκλοφορίας, φόρο πολυτελούς διαβίωσης και ταυτόχρονα να είναι τόσο άνετο που να μπορεί ο ιδιοκτήτης του να το χρησιμοποιήσει καθημερινά.
Οπτικά και μόνο το γερμανικό φουτουριστικό μοντέλο σου βγάζει… επιδόσεις. Στην πράξη όμως είναι τόσο ικανοποιητικές όσια φαίνεται; Να θυμίσουμε πως η κίνηση μεταδίδεται από ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. (καλά διαβάσατε) και ένα δεύτερο κινητήρα ηλεκτρικό. Ο συνδυασμός αυτών των δύο αποδίδει 362 ίππους… Στην πράξη τώρα, η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 4.4 δευτερόλεπτα όταν την ίδια ώρα μία Porsche 911 θέλει 4.6 (έκδοση με PDK αυτόματο κιβώτιο). Στην τελική ταχύτητα, το i8 σταματά στα 250 χλμ./ώρα, αν και στην πράξη μπορεί το ψηφιακό κοντέρ να ξεπεράσει τα 255. Αντίστοιχα μία 911 αγγίζει τα 287 χλμ./ώρα (με PDK). Αυτό συμβαίνει λόγο του ηλεκτρονικού κόφτη που συναντούμε σε όλα τα γερμανικά αυτοκίνητα με εξαίρεση τα μοντέλα της μάρκας Porsche.
Και επιδόσεις και… χαμηλή κατανάλωση!
Να σημειώσουμε πως το i8 έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ανώτατη ταχύτητα τα 120 χλμ./ώρα, καθώς μετά από αυτή ενεργοποιείται αυτόματα και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (και υπάρχει συνδυασμός). Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν οι ρεπρίζ του γερμανικού σπορ αυτοκινήτου. Με το πόδι στο.. πάτωμα η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 10 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ. Δεν το πιστεύεις αν δεν το ζήσεις! Συγκεκριμένα χρειάζονται 3.4 δευτερόλεπτα και με 4η ταχύτητα στο κιβώτιο για να αναπτύξει ο οδηγός ταχύτητα από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα ενώ με 5η ταχύτητα ο χρόνος που απαιτείται είναι 4 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα μία Porsche 911 με χειροκίνητο κιβώτιο και 5η ταχύτητα χρειάζεται 6.4 δευτερόλεπτα.
Μέσα σε όλα αυτά πρέπει να τονίσουμε την κατανάλωση καυσίμου που είναι απίστευτα χαμηλή. Για παράδειγμα με το πόδι… τέρμα στο γκάζι η κατανάλωση καυσίμου δεν θα ξεπεράσει τα 10 λίτρα. Στην περίπτωση δε, που αποφασίσεις να κινηθείς οικονομικά, τότε η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 4 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ. Αυτά τα νούμερα δεν είναι μέρος της φαντασίας μας αλλά πραγματικότητα και έπειτα από δοκιμή που κάναμε με το i8 για περίπου 2.000 χιλιόμετρα.
Πλέον ζούμε το μέλλον…
Κοιτάζοντας τα παραπάνω νούμερα, δεν θέλει και πολύ σκέψη για να καταλάβει κανείς πως οι εποχές αλλάζουν. Αυτά που τα λέγαμε κάποτε για… πλάκα, γίνονται πράξη σε καθημερινά αυτοκίνητα. Όπως και να ‘χει η αρχή έγινε. Αρκεί να το συνειδητοποιήσουμε, καθώς η BMW κατάφερε, ιδίως με το i8, να μας φέρει το μέλλον πάρα πολύ κοντά στην καθημερινότητά μας.
Η ευχή είναι να υπάρξουν και άλλα μοντέλα της γκάμας “i”, πιο προσιτά από το i8, προκειμένου να μπορέσουν να ζήσουν ακόμα περισσότεροι οδηγοί αυτό το κάτι διαφορετικό – μοναδικό, που προσφέρει το κορυφαίο αυτοκίνητο στο οποίο αναφερόμαστε…
Οι φωτογραφίες που δημοσιεύουμε παρακάτω έγιναν στο αυτοκινητοδρόμιο της πόλης των Σερρών. Οι μετρήσεις στον σχετικό πίνακα είναι εργοστασιακές.
Διαβάστε επίσης: BMW i8: Οδηγούμε το αυτοκίνητο του μέλλοντος στην… Ελλάδα!
BMW i8 – Επιδόσεις* |
|
Τελική (μόνο με ηλεκτροκινητήρα) | 120 χλμ./ώρα |
Τελική (συνδυασμός βενζ.-ηλεκτρ.) | 250 χλμ./ώρα |
0-60 (μόνο με ηλεκτροκινητήρα) | 4.5 δευτ. |
0-100 (συνδυασμός βενζ.-ηλεκτρ.) | 4.4 δευτ. |
Ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα (με 4η) | 3.4 δευτ. |
Ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα (με 5η) | 4.0 δευτ. |
* εργοστασιακές μετρήσεις