Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Τα τελευταία χρόνια ακούμε συνεχώς για εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν Όσοι κυκλοφορούν με ανασφάλιστο όχημα θα πληρώσουν πρόστιμο 250 ευρώ (+ την ασφάλεια)στους ελληνικούς δρόμους. Ένα ζήτημα πολύ σοβαρό, το οποίο πολύς κόσμος παραβλέπει χωρίς να υπολογίζει τις επιπτώσεις που μπορεί να υπάρξουν.
Οι αρχικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο για περισσότερα από ένα εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα. Τελικά υπολογίζεται πως υπάρχουν 700.000 που βρίσκονται στους δρόμους και πλέον οι ιδιοκτήτες τους θα κληθούν να πράξουν το αυτονόητο, δηλαδή αυτό που ορίζει η νομοθεσία. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών ξεκίνησε η αποστολή των προστίμων στους παραβάτες.
Η διαδικασία
Σύμφωνα με την διαδικασία, αρχικά θα υπάρχει ενημέρωση με e-mail, ταχυδρομικά ή μέσω του
Όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας δεν είναι υποχρεωμένοι να ασφαλίσουν τα οχήματά τουςTaxisNet προκειμένου να προβεί ο ιδιοκτήτης στις ανάλογες ενέργειες για να ασφαλίσει το όχημά του. Στην περίπτωση που δεν το πράξει θα υπάρξουν χρηματικές κυρώσεις ανάλογα με το είδος του οχήματος (μοτοσυκλέτα, αυτοκίνητο ή φορτηγό). Επιπλέον θα γίνεται αφαίρεση πινακίδων, άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος για 6 μήνες.
Πριν από μερικούς μήνες η γενική διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος Μαργαρίτα Αντωνάκη είχε κάνει τις παρακάτω δηλώσεις: «Όσο σκληρό κι αν ακούγεται, αν κάποιος δεν μπορεί να ασφαλίσει το όχημά του, θα πρέπει να καταθέσει τις πινακίδες του. Στη Ελλάδα κυκλοφορεί ανασφάλιστο, περίπου το 13% – 14% των οχημάτων, όπως αναφέρει η ίδια. Σίγουρα μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα που μας απειλούν καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους».
Σκληρή η επιβολή προστίμου
Από την πλευρά του ο Διευθυντής Anytime Online Πάνος Κούβαλης τόνισε χαρακτηριστικά: «Από την μία πλευρά είναι σκληρό απέναντι σε συμπολίτες μας η επιβολή αυστηρών κυρώσεων, και μάλιστα Το μέτρο είναι δίκαιο για το σύνολο της κοινωνίας… οικονομικών, ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, από την άλλη όμως είναι δίκαιο προς όλους όσους είναι συνεπείς απέναντι στον ίδιο τους τον εαυτό, την οικογένεια τους και όλο το κοινωνικό σύνολο, δηλαδή είναι δίκαιο προς τους 9 στους 10 οδηγούς.
Θεωρούμε ότι είναι ένα θετικό βήμα η εφαρμογή του νόμου στο συγκεκριμένο ζήτημα μια και αυτό θα μειώσει τους κινδύνους που καλούμαστε όλοι μας να αντιμετωπίσουμε κυκλοφορώντας είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί».
Έρχεται το ΚΤΕΟ;
Μετά τις ασφάλειες μήπως έχουν σειρά τα ΚΤΕΟ;Αν τελικά ισχύσουν όλα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ώρες και αφορούν στα ανασφάλιστα οχήματα τότε θεωρείται δεδομένο πως το επόμενο «χτύπημα» θα είναι με τα ΚΤΕΟ.
Στην περίπτωση αυτή υπολογίζεται πως περισσότερο από 1.5 εκατομμύριο οχήματα δεν διαθέτουν το απαραίτητο χαρτί τεχνικού ελέγχου.