Το άρθρο που δημοσίευσε το zougla.gr την 1η Ιουλίου και αφορούσε την αίτηση πτώχευσης της εισαγωγικής εταιρείας των αυτοκινήτων Mazda στην Ελλάδα έσκασε σαν… βόμβα στον κλάδο. Εκατοντάδες εργαζόμενοι στην εταιρεία ΕΛΜΑ, σε αντιπροσωπείες και συνεργεία σήκωσαν τα χέρια ψηλά καθώς όλα έδειχναν πως ήταν στον αέρα. Επιπλέον ένας τεράστιος αριθμός ιδιοκτητών αυτοκινήτων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν ήξερε τι να κάνει καθώς δεν υπήρχε ενημέρωση από πουθενά. Το μόνο που γράφτηκε εκείνη την περίοδο ήταν πως η εταιρεία ΕΛΜΑ κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, με ότι αυτό συνεπάγεται…
Ακούστηκαν πολλά ονόματα
Την ίδια στιγμή άρχισαν οι… φήμες, καθώς οι μνηστήρες για να αναλάβουν το τιμόνι, από πλευράς εισαγωγέα, ήταν πολλοί. Ονόματα όπως Συγγελίδης, Πετρόπουλος, Θεοχαράκης, Παντελεμονίτης ακούστηκαν περισσότερο από όλους, ωστόσο ε
Έδρα στην… Αυστρία
Η πρώτη επίσημη ενημέρωση ήρθε δύο μήνες μετά και συγκεκριμένα στις αρχές Σεπτεμβρίου. Ξαφνικά και από το… πουθενά, κυκλοφόρησε ένα δελτίο Τύπου που ανέφερε ότι αναλαμβάνει το κομμάτι του after sales η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης η οποία έχει την έδρα της στο Κλάγκενφουρτ και δραστηριοποιείται σε συνολικά 18 χώρες με 519 αντιπροσώπους και σημεία εξυπηρέτησης. Όσο για την Ελλάδα έγινε γνωστό ότι η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης ξεκίνησε συνεργασία με 12 επισκευαστές, οι οποίοι ήταν στο παρελθόν συνεργάτες της μάρκας. Μάλιστα έγινε γνωστό πως οι συγκεκριμένοι συνεργάτες θα προμηθεύονται τα γνήσια ανταλλακτικά κατευθείαν από την αποθήκη και το κέντρο διανομής στο Κλάγκενφουρτ.
Η είδηση αυτή έφερε ανακούφιση αλλά ταυτόχρονα αύξησε τα ερωτήματα για το ποιος βρισκόταν πίσω από όλες τις συμφωνίες. Ακόμα και σήμερα, σχεδόν 3.5 μήνες μετά και τα ερωτηματικά παραμένουν. Το zougla.gr προχωρά σε ακόμα μία αποκάλυψη προκειμένου να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο και να μην υπάρχουν απορίες τόσο από επαγγελματίες όσο και από πελάτες.
Ποιος είναι ο επικεφαλής της προσπάθειας
Ο Αρτέμης Ξαγοράρης γνωρίζει με… κλειστά μάτια την Mazda Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πίσω από το «χτίσιμο» της νέας Mazda μετά την επίσημη λήξη του συμβολαίου με την ΕΛΜΑ βρίσκεται ένας παλιός γνώριμος του κλάδου. Ο λόγος για τον Αρτέμη Ξαγοράρη που διαθέτει μεγάλη εμπειρία από τα αυτοκίνητα και ιδίως από αυτά της Mazda. Ο κ. Ξαγοράρης είναι επικεφαλής της νέας προσπάθειας και ο άνθρωπος που «δένει» την Ελλάδα με την Mazda ΝΑ Ευρώπης και με την οποία έχει υπογράψει συμβόλαιο. Η εμπειρία του με την Mazda Ελλάδος ξεκίνησε το 2000 καθώς ήταν ο άνθρωπος που έτρεχε το κομμάτι του after sales στην εταιρεία. Επιπλέον, είναι λάτρης του αυτοκινήτου καθώς έχει συμμετάσχει σε πολλούς αγώνες τόσο αυτοκινήτου όσο και καρτ.
Το μεγάλο στοίχημα…
Για τον ίδιο η κίνηση που έχει κάνει είναι ένα μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσει. Όσοι τον γνωρίζουν ξέρουν το πάθος που τον διακατέχει για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αυτό και μόνο αφήνει υποσχέσεις για το μέλλον τόσο γι’ αυτούς που έχουν ήδη αυτοκίνητο της Mazda όσο και γι’ αυτούς που θα αποκτήσουν στο μέλλον. Προς το παρόν, πρωταρχικός του στόχος είναι να φτιάξει το δίκτυο των επισκευαστών και να μπορέσει να καλύψει γεωγραφικά όλη την Ελλάδα. Ήδη αρκετοί συνεργάτες έχουν αναλάβει πόστα και θεωρούνται ως οι καλύτεροι που μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της μάρκας.
Οι πρώτες δηλώσεις στο zougla.gr
Σε επικοινωνία που είχε το zougla.gr με τον επικεφαλής Αρτέμη Ξαγοράρη, δήλωσε τα εξής: «Το Σεπτέμβριο του 2014 ξεκίνησε μια νέα εποχή για τη Mazda στην Ελλάδα. Η Mazda, μια εταιρία με καθαρά πελατοκεντρική φιλοσοφία, ενθουσιασμό, πάθος για την τελειότητα και, κυρίως, ήθος και σεβασμό προς τον πελάτη, ανταποκρίθηκε με πρωτοφανή ταχύτητα ώστε να καλυφθεί άμεσα το κενό στη χώρα μας, μέσω της Mazda Αυστρίας, και να αποκατασταθεί σε πρώτο στάδιο η εξυπηρέτηση των υφιστάμενων πελατών.
Η Mazda Αυστρίας αποτελείται από νέους και ενθουσιώδεις ανθρώπους, με άρτια κατάρτιση και εξειδίκευση στο χώρο του αυτοκινήτου και αρκετά χρόνια εμπειρίας στη Mazda. Ταυτόχρονα, πρόκειται για μια ομάδα ευέλικτη και ικανή να αντιληφθεί τις ανάγκες των “τοπικών” αγορών, καθώς συνεργάζεται με πολλές διαφορετικές κουλτούρες ανθρώπων από όλη τη Ν/Α Ευρώπη.
Πρωταρχικός και άμεσος στόχος μας είναι η κορυφαία εξυπηρέτηση, μέσω του νέου δικτύου εξουσιοδοτημένων επισκευαστών ,το οποίο υποστηρίζεται πλήρως από την κορυφαία τεχνογνωσία, την επάρκεια των ανταλλακτικών και την εξαιρετική οργάνωση όσον αφόρα τα logistics από την Mazda Αυστρίας , έτσι ώστε όλοι να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τη γνωστή αξιοπιστία της Mazda, δίχως να κάνουν συμβιβασμούς.
Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον πανελλαδικά σχετικά με την ένταξη νέων εξουσιοδοτημένων συνεργατών στο καινούργιο δίκτυο της Mazda Αυστρίας και ελπίζω σύντομα να έχουμε νέα . Αυτήν την στιγμή, το νέο δίκτυο αποτελείται από 12 εξουσιοδοτημένους επισκευαστές και μέσα στον επόμενο μήνα θα διπλασιαστεί. Στόχος μας είναι η συνεχής επέκτασή του, ώστε να καλυφθούν όλες οι περιοχές πανελλαδικά.
Σε προσωπικό επίπεδο, η Mazda υπήρξε για μένα μια εταιρία-σταθμός, με μοναδικές εμπειρίες και έντονες συγκινήσεις. Αυτά, αποτελούν και την κινητήριο δύναμη για να συνεχίσω να εργάζομαι με έμπνευση και πάθος, ώστε στο μέλλον να μεταφέρω σε περισσότερους πελάτες τον ενθουσιασμό και τις συγκινήσεις που προσφέρει αυτή η μάρκα».
Πότε θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις
Ένα ερωτηματικό που πλανάται είναι το τι θα γίνει με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων Mazda και ιδίως τη
Ανταλλακτικά στην ώρα τους
Μία ακόμα απορία που υπάρχει είναι αυτή με το θέμα των ανταλλακτικών καθώς ήταν γνωστό πως για χρόνια το στοκ στην παλιά ΕΛΜΑ δεν ήταν αυτό που μπορούσε να καλύψει ακόμα και βασικές ανάγκες. Το αποτέλεσμα ήταν να εγκαταλείψουν πολλοί ιδιοκτήτες το επίσημο service που αδυνατούσε να εξυπηρετήσει στην ώρα του, κάτι που οφειλόταν κυρίως στον χρόνο παράδοσης ανταλλακτικών. Πλέον η παραγγελία γίνεται άμεσα και απευθείας στην αποθήκη της Mazda (η οποία διαθέτει τρεις σε όλη την Ευρώπη) ενώ ακόμα και το πιο… σπάνιο αξεσουάρ – ανταλλακτικό, μπορεί να έρθει στην Ελλάδα σε μόλις μία μέρα. Αυτό είναι ένα πλεονέκτημα που υπάρχει τη χρονική περίοδο που διανύουμε και θα «αναγκάσει» πολλούς ιδιοκτήτες να επιστρέψουν στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Ισχύουν οι εγγυήσεις
Όσον αφορά τις εγγυήσεις αυτές καλύπτονται κανονικά και δεν υπάρχει πρόβλημα σύμφωνα με τον επικεφαλής της μάρκας στην Ελλάδα, Αρτέμη Ξαγοράρη. Τα νέα βρίσκονται σε καλό δρόμο και σίγουρα οι εξελίξεις τους επόμενους μήνες θα είναι ραγδαίες καθώς οι άνθρωποι της Mazda θέλουν τα νέα τους προϊόντα να κερδίσουν τη θέση που τους ανήκει και στην ελληνική αγορά.
Πωλήσεις Mazda – Ελλάδα*
2014 (25)**
2013 (243)
2012 (222)
2011 (450)
2010 (1850)
2009 (5090)
2008 (8386)
2007 (5665)
2006 (6002)
2005 (5887)
2004 (5568)
2003 (3293)
2002 (859)
2001 (892)
2000 (1755)
* Στοιχεία: ΣΕΑΑ
**Μέχρι και τον Σεπτέμβριο
Για να δείτε ποιοι είναι οι επίσημοι επισκευαστές Mazda αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα πατήστε ΕΔΩ
Διαβάστε επίσης: Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η MAZDA