Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης

     


Από την αρχή του έτους στην Βαρκελώνη απαγορεύτηκε η κυκλοφορία των οχημάτων παλαιάς Από τις 7 π.μ. μέχρι τις 8 μ.μ. έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία παλαιών οχημάτωναντιρρυπαντικής τεχνολογίας καθώς στόχος είναι η μείωση των ρύπων.

Συγκεκριμένα βενζινοκίνητα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει πριν από το 2000 και πετρελαιοκίνητα οχήματα πριν το 2006 απαγορεύεται να κυκλοφορούν μεταξύ 7 π.μ. και 8 μ.μ. στους περισσότερους οδικούς άξονες της πόλης. Μάλιστα ο Δήμαρχος Ada Colou τόνισε πως υπάρχει πιθανότητα να επιβληθεί επίσης καθημερινό τέλος εισόδου όπως ήδη συμβαίνει στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη.

Στη Βαρκελώνη, από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Μείωση των ρύπων

Τα μέτρα στη Βαρκελώνη εκτιμάται πως θα μειώσουν σημαντικά, κατά -15%, τα επίπεδα διοξειδίου του Στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί 2.900 πρόωροι θάνατοι που ίσως σχετίζονται με την μολυσμένη ατμόσφαιρα… αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Βαρκελώνη στοχεύει να μειώσει τον αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς έχουν καταγραφεί 424 πρόωροι θάνατοι μεταξύ 2010-2017.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕ, καταγράφηκαν 2.900 πρόωροι θάνατοι.
Να σημειώσουμε επίσης και τα υψηλά όρια ηχορύπανσης (90-100 db), με ποσοστό άνω του 60% (μελέτη του ΥΠΕΚΑ) σε Αθήνα και Πειραιά.