Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης
Η Skoda Academy είναι η επαγγελματική σχολή της τσέχικης φίρμας που ιδρύθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα και φοιτούν νέοι και νέες που ονειρεύονται μία καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Στο τελευταίο έτος των σπουδών τους, καλούνται να πάρουν ένα μοντέλο της μάρκας και, αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη, να το μετατρέψουν σε μια άλλη μορφή, δίνοντάς του μία νέα ταυτότητα.
Τα ονόματα των ιδρυτών
Το Skoda Slavia είναι το έβδομο SKODA Student Concept Car, που σχεδιάστηκε από 31 εκπαιδευόμενους. Το Το έκαναν μόνο φοιτητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών τους…όνομα χρησιμοποιήθηκε από τους ιδρυτές της Skoda, Václav Laurin και Václav Klement, με την ίδρυση της εταιρείας το 1895, για τα πρώτα ποδήλατα που κατασκεύασαν, πριν παρουσιάσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο.
Από το πρώτο προσχέδιο έως την κατασκευή του αυτοκινήτου, οι σπουδαστές ολοκλήρωσαν κάθε βήμα οι ίδιοι, με την υποστήριξη των εκπαιδευτών τους καθώς και των ειδικών της Skoda στα τμήματα σχεδιασμού, παραγωγής και τεχνικής ανάπτυξης.
Από πού εμπνεύστηκαν
Πηγή έμπνευσης για το Skoda Slavia αποτέλεσε το Skoda 1100 OHC. Αυτό το σπορ πρωτότυπο, που Από το 1957 στο 2020…παρουσιάστηκε το 1957, ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο δύο θέσεων ανοιχτού τύπου που σχεδιάστηκε από τη μάρκα για χρήση σε αγώνες αντοχής.
Με το χαμηλό και πολύ αεροδυναμικό αμάξωμά του από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα και βάρος μόλις 550 κιλά, το 1100 OHC, με τετρακύλινδρο κινητήρα 1,1 λίτρων με ισχύ 92 ίππων, έφτανε τελική ταχύτητα περίπου 200 χλμ./ώρα. Αυτό το αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι ένα από τα ορόσημα στην ιστορία της Skoda.
Ένα από τα δύο πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν, εκτίθεται σήμερα στο μουσείο της μάρκας στη Mladá Boleslav.
Οι αλλαγές που έκαναν
Για να αλλάξει μορφή το Scala έγιναν τροποποιήσεις στο αμάξωμα, ενισχύθηκε το κάτω μέρος του Το Slavia έχει πολλά στοιχεία από εκδόσεις RSαμαξώματος, αφαιρέθηκε η οροφή και συγκολλήθηκαν οι πίσω πόρτες στη θέση τους, μετατρέποντας έτσι ένα compact μοντέλο hatchback σε δίθυρο coupe.
Για να διαφοροποιηθεί η ροή αέρα πάνω από το όχημα, εξελίχθηκε ένα ειδικό κάλυμμα με χαρακτηριστικές αεροδυναμικές καμπύλες πίσω από τα καθίσματα, που καταλήγουν σε ένα εξίσου νέο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, με ενσωματωμένη πίσω αεροτομή. Οι μαθητές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις καθαρές μεταβάσεις στις κολόνες Α και στις πόρτες.
Οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών προέρχονται από το Kodiaq RS ενώ το σύστημα φρένων και οι πλήμνες τροχών από το Octavia RS.