Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Στην Ελλάδα είναι γνωστό το πάρτι που γίνεται με τους σταθμούς διοδίων, καθώς τα ειδικά… BOX με τους ευγενικούς πλέον υπαλλήλους, ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Τα τελευταία χρόνια όλοι οι Έλληνες βιώνουν μία άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση, με μειώσεις μισθών, φόρους και Σε σχέση με το 2014 το κόστος και ο αριθμός των σταθμών διοδίων έχει αυξηθεί. Κατά τα άλλα οι Κυβερνώντες μιλούν για μειώσεις, πραφανώς για να έχουν κάτι να λένε… οτιδήποτε είναι ικανό να τον… γονατίσει οικονομικά. Παρ’ όλα αυτά, οι σταθμοί των διοδίων και τα ποσά που καταβάλλουν οι οδηγοί αυξάνονται με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις να γίνονται με δυσκολία καθώς οι περισσότεροι αδυνατούν να πληρώσουν.
Πριν αναφερθούμε στο κόστος χρήσης του συγκεκριμένου δρόμου, να θυμίσουμε.. προεκλογικές δηλώσεις του πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και νυν αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα στο Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Δημήτρη Γελαλή ο οποίος μιλούσε για μείωση στις τιμές των διοδίων… Μην ξεχνάμε επίσης και πρόσφατες δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη που και αυτός αναφέρθηκε στη μείωση τιμών στα διόδια. Όπως αποδεικνύεται από… λόγια πάμε πολύ καλά αλλά από πράξεις απολύτως τίποτα, με τους πολίτες να καταβάλλουν όχι μόνο πολύ ψηλά ποσά αλλά κάθε χρόνος που περνά είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν πολύ περισσότερα.
Κόστος 61.4 ευρώ και 24 στάσεις
Το zougla.gr ταξίδεψε στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου είναι καλό ενώ πριν από λίγες εβδομάδες δόθηκε στην κυκλοφορία και ο δρόμος πάνω από την Στυλίδα και πλέον οι οδηγοί δεν αναγκάζονται να σταματούν σε… φανάρια χάνοντας άσκοπα χρόνο. Τα έργα βεβαίως δεν λείπουν και ιδίως στο κομμάτι των Τεμπών. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως ο δρόμος στο ύψος των Τεμπών είναι ιδανικός για να κάνεις βόλτα με… ποδήλατο, καθώς το συγκεκριμένο σημείο μόνο για αυτοκινητόδρομο δεν μοιάζει, και έχει όριο ταχύτητας τα 60 χλμ./ώρα.
Στο ρεζουμέ όμως, η απόσταση αυτή των 500 περίπου χιλιομέτρων κοστίζει και μάλιστα περισσότερο από τα καύσιμα ή ακόμα και από ένα εισιτήριο με πτήση αεροπλάνου. Συγκεκριμένα, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει 12 φορές (!) για να πληρώσει συνολικά 30.7 ευρώ. Στο… πήγαινε, καθώς αυτός που πάει Θεσσαλονίκη πρέπει να επιστρέψει κιόλας, άρα θα πρέπει να καταβάλλει άλλα 30.7 ευρώ. Συνολικά δηλαδή 61.4 ευρώ.
Κανένα αντίκρυσμα
Το νούμερο αυτό είναι ιδιαίτερα υψηλό ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα αντίστοιχα πολύ ψηλά τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων (με το παλιό καθεστώς). Προφανώς όσα χρήματα έχουν πληρώσει και συνεχίζουν να πληρώνουν δεν έχουν κανένα αντίκρισμα στην ασφάλειά ή στις παροχές που πρέπει ένα κράτος να προσφέρει στους οδηγούς.
Με λίγα λόγια το σημαντικότερο από όλα, είναι η ανταποδοτικότητα για όσα πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, με εξαιρέσεις, που όμως σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούν τα υπέρογκα υψηλά ποσά των διοδίων.
Διαβάστε επίσης: Άγγιξαν τα 60 ευρώ τα διόδια Αθήνας – Θεσσαλονίκης
Διαβάστε επίσης: Υπόσχονται αλλαγές (τέλη, τεκμήρια, διόδια) στην φορολογία των αυτοκινήτων…
Διαβάστε επίσης (άρθρο του 2010): Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 40 ευρώ διόδια και 18 στάσεις
ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΟΔΙΩΝ ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ