Του Περικλή Χαλάτση
Στην τελική ευθεία για την ανάδειξη του φετινού top-10 μπήκε η διαδικασία για την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για την Ελλάδα, για το 2023. Τον τίτλο «Αυτοκίνητο του 2022» είχε κατακτήσει το Hyundai Tucson και φέτος τον Δεκέμβριο όταν θα πραγματοποιηθεί η τελική ψηφοφορία θα παραδώσει το δακτυλίδι στο νέο νικητή.
Σε ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022, αναδείχθηκαν τα 10 νέα μοντέλα που θα διεκδικήσουν την κορυφή στη φετινή διοργάνωση των βραβείων «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα».
Τα μοντέλα που εισήχθησαν στην Ελλάδα το 2022 ήταν 24: Alfa Romeo Tonale , BMW iX, BMW X1, Citroen Ami ,Dacia Jogger,DS 4, DS 9, Honda HR-V, Hyundai Ioniq 5, Hyundai Santa Fe, Kia EV6 , Kia Sportage, Mercedes EQB,Opel Astra,Peugeot 308 ,Range Rover,Skoda Fabia ,Suzuki S-Cross, Mercedes EQB, Toyota Aygo X , Toyota BZ4X, Toyota Yaris Cross , Volkswagen ID.5, Volkswagen Taigo ,Volvo C40 Recharge.
Τα αυτοκίνητα που αποκλείσθηκαν είναι όσα δεν πρόλαβαν οι αντιπροσωπείες να τα παρουσιάσουν στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου.
Στην τελική ψηφοφορία μπήκαν τα 19. Και είναι τα εξής: Alfa Romeo Tonale ,BMW iX,BMW X1, Dacia Jogger, DS 4, Honda HR-V, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Kia Sportage,Mercedes EQB, Opel Astra,Peugeot 308,Skoda Fabia,Suzuki S-Cross, Toyota Aygo X, Toyota Yaris Cross,Volkswagen ID.5, Volkswagen Taigo,Volvo C40 Recharge.
Από αυτά οι 25 δημοσιογράφοι -μέλη του Συλλόγου Δημοσιογράφων για την Ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα επέλεξαν τα 10 που είναι και οι φιναλίστ για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2023. Και είναι (με αλφαβητική σειρά) τα εξής:
Είναι αυτά που οι δημοσιογράφοι-μέλη του θεσμού έκριναν ότι είναι κατάλληλα για την ελληνική αγορά και μπορούν να διεκδικήσουν τον επίζηλο τίτλο. H επιλογή γίνεται με κριτήρια που αφορούν στην τεχνολογία, στην ασφάλεια, στην ποιότητα, στην πληρότητα της γκάμας, το κόστος αγοράς και χρήσης, το σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά και σε κάθε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο συμβάλλει, ώστε ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει στην εκάστοτε ελληνική πραγματικότητα και στην αντίληψη των καταναλωτών για την αυτοκίνηση.