Του Περικλή Χαλάτση

Μετά από την πρώτη ψηφοφορία που έκαναν οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου για το θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» τα δέκα αυτοκίνητα που επιλέχθηκαν είναι αυτά που θα αναμετρηθούν στα μέσα Δεκεμβρίου για τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022».

Μέχρι τις 10 Νοεμβρίου φέτος στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν 22 καινούρια μοντέλα.Σίγουρα θα είχαμε και άλλες αφίξεις αν το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς δεν «φρενάριζε» τις αυτοκινητοβιομηχανίες.Το πρόβλημα το γνωρίζετε όλοι. Η έλλειψη των ημιαγωγών «μπλόκαραν» την αγορά. Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο. Μόνο αισιοδοξία έχουμε και θεωρούμε ότι μέσα στους τρείς πρώτους μήνες του 2022 η αγορά θα ομαλοποιηθεί.

Οι παραγγελίες στις εκθέσεις αυτοκινήτων έχουν μειωθεί αλλά δεν έχουν σταματήσει. Αυτό είναι ευχάριστο. Όμως όσο τα  αυτοκίνητα δεν βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής τόσο υπάρχει δυσπιστία. Οι ημερομηνίες στις παραδόσεις είναι στον αέρα

Κάποιες εταιρίες για να καθησυχάσουν τους πελάτες τους ανακοίνωσαν τα λεγόμενα «συμβόλαια τιμής». Δηλαδή η τιμή ενός αυτοκινήτου πολύ κλείνεται σήμερα θα ισχύει και την ημέρα παράδοσης ανεξαρτήτου των αλλαγών στις τιμές που θα έχουν προκύψει κυρίως λόγω των εργοστασιακών αυξήσεων.

Φέτος τα αυτοκίνητα που εισήχθησαν και θα μπορούσαν να είχαν μπει στη λίστα για την ψηφοφορία ήταν 22. Και ήταν τα κάτωθι:

Audi Q4 e-tron / Sportback e-tron , Audi e-tron GT , BMW iX3 , BMW iX, Dacia Sandero Streetway & Stepway, Citroen C4 C-Cross,  Fiat 500e , Ford Mustang Mach-E , Honda e,     Hyundai Bayon, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai ,Mercedes EQA, Mercedes C-Class , Opel Mokka / Opel Mokka e, Renault Arkana, Skoda Enyaq IV, Suzuki Swace, Suzuki Across,Toyota Yaris Cross, Volkswagen ID.4,Volvo XC40 Recharge.

Κάποιες αντιπροσωπείες έφεραν μόνο λίγα κομμάτια προκειμένου να γεμίσουν τις εκθέσεις τους και να ξεκινήσουν τις παραγγελίες. Δεν βγήκαν από αυτές ούτε για test drive στους πελάτες αλλά ούτε και για τα δημοσιογραφικά test drive .Απλά μπήκαν στις εκθέσεις για να μην είναι άδειες.

Κάποιες άλλες εταιρίες λόγω κακής πολιτικής η κακού management από τους P.R δόθηκαν σε ελάχιστους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου.Όμως για να ψηφιστεί ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει άποψη ο δημοσιογράφος. Να το οδηγήσει. Να δει πώς φρενάρει, πόσο καλό πάτημα στο δρόμο έχει, αν είναι ευρύχωρο και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σύγχρονου οικογενειάρχη, αν έχει καλή συνδεσιμότητα, πόσο καίει και αν τα χρήματα που θα πληρώσουν ανταποκρίνονται στην αγορά.

Από τη στιγμή που κάποια αυτοκίνητα δεν οδηγήθηκαν από τα μέλη του θεσμού, απορρίφθηκαν. Λογικό είναι. Ψηφοφορία από τα δελτία τύπου δεν γίνεται.

Και αυτά είναι:
Audi e-tron GT, BMW iX,Suzuki Swace, Suzuki Across και Toyota Yaris Cross. Αν και το Toyota Yaris Cross θα μπορούσε να ήταν από τα φαβορί, η εταιρία δεν πρόλαβε να το δώσει σε κανέναν δημοσιογράφο.

Τα 17 αυτοκίνητα που έμειναν και μπήκαν στη λίστα για την πρώτη ψηφοφορία είναι:

Audi Q4 e-tron / Sportback e-tron
BMW iX3             
Citroen C4 C-Cross
Dacia Sandero Streetway & Stepway
Fiat 500e
Ford Mustang Mach-E
Honda e
Hyundai Tucson
Hyundai Bayon
Mercedes EQA 
Mercedes C-Class
Nissan Qashqai 
Opel Mokka / Opel Mokka e       
Renault Arkana
Skoda Enyaq IV
Volkswagen ID.4
Volvo XC40 Recharge    

Από τα 17 μοντέλα που ήταν υποψήφια για τη δεκάδα τα εννιά ήταν πλήρως ηλεκτρικά (Audi Q4 e-tron / Sportback e-tron, BMW iX3, Fiat 500e, Ford Mustang Mach-E, Honda e, Mercedes EQA, Skoda Enyaq IV, Volkswagen ID.4, Volvo XC40 Recharge). Δύο ακόμα μοντέλα είναι διαθέσιμα και σε συμβατικές και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση (Citroen ë-C4 Electic & Opel Mokka e).

Από αυτά στην τελική δεκάδα επιλέχθηκαν τα κάτωθι:

1.Citroen C4 C-Cross
2.Dacia Sandero Streetway & Stepway
3.Fiat 500e
4.Ford Mustang Mach-E
5. Hyundai Tucson
6.Hyundai Bayon
7.Nissan Qashqai            
8.Opel Mokka / Opel Mokka e  
9.Renault Arkana
10.Skoda Enyaq IV         

 
Τα παραπάνω αυτοκίνητα επιλέχθηκαν από τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου που εκπροσωπούν το μοναδικό αναγνωρισμένο θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» .

Στα μέσα Δεκεμβρίου με φανερή ψηφοφορία σε ειδική τελετή (εκτός αν δεν επιτραπεί λόγω Covid19 ) θα αναδείξουν το καλύτερο αυτοκίνητο.Το «Αυτοκίνητο του 2021″ ήταν το Renault Captur και φέτος θα παραδώσει τον τίτλο στον επόμενο νικητή.

Μια σημαντική διευκρίνηση. Υπάρχουν πολλά και αξιόλογα αυτοκίνητα που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να μπουν ως υποψήφια για τον τίτλο. Αν ένα αυτοκίνητο κάνει 100.000 η 80.000 ευρώ δεν μπορεί να ψηφιστεί ως υποψήφιο αυτοκίνητο για τον τίτλο της χρονιάς. Τα αυτοκίνητα που μπαίνουν  προς ψηφοφορία πρέπει να απευθύνονται στον κόσμο και όχι στον περιορισμένο κύκλο αγοραστών. Πρέπει να έχουν γήινες τιμές διαφορετικά δεν θα είχε κανένα νόημα η ψηφοφορία.

Η λογική της ψηφοφορίας του θεσμού είναι να επιλέγονται αυτοκίνητα που είναι ασφαλή, άνετα, οικογενειακά που πληρούν τις απαιτήσεις της ΕΕ και αν είναι δυνατόν να εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από τα 120 gr CO2.