Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Όπως είδαμε και στο χθεσινό άρθρο το οποίο μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ, οι Toyota – Mazda – Subaru, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να κατασκευάσουν νέους μικρότερους, αλλά αποδοτικότερους θερμικούς κινητήρες.

Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, προβλέπει ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το 30 τοις εκατό του μεριδίου αγοράς, λέγοντας παράλληλα πως ο εχθρός δεν είναι οι θερμικοί κινητήρες, αλλά τα καυσαέρια αυτών. Έχοντας αυτό κατά νου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζει μία νέα οικογένεια τετρακύλινδρων κινητήρων και σας παρουσιάζουμε τις έως τώρα πληροφορίες.

Αυτά θα λειτουργούν με τα συνήθη ορυκτά καύσιμα, αλλά και με καύσιμα ουδέτερα ως προς τον άνθρακα, όπως το υγρό υδρογόνο, τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα.

1.5 ατμοσφαιρικός κινητήρας, πιο μικρός αλλά πιο αποδοτικός

Το πρώτο μοτέρ είναι ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 1.500κ.εκ. το οποίο έχει περίπου 10% μικρότερο όγκο και ύψος σε σύγκριση με τον τρέχοντα κινητήρα, ενώ θα είναι επίσης πιο ισχυρό και πιο αποδοτικό σε κατανάλωση. Συγκεκριμένες λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί, αφού όπως προαναφέραμε βρίσκεται σε εξέλιξη.

1.5 τούρμπο κινητήρας

Ο δεύτερος κινητήρας που ετοιμάζεται είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,5 λίτρων. Θα είναι 20 τοις εκατό μικρότερος σε όγκο από τον ατμοσφαιρικό 2,5 λίτρων που χρησιμοποιείται σήμερα, όντας όμως περίπου το ίδιο ισχυρός, αλλά με σημαντική αύξηση της απόδοσης κατά περίπου 30 τοις εκατό.

2.4 turbo

Το πιο ισχυρό κινητήριο σύνολο από όλα θα είναι μια υπερτροφοδοτούμενη μονάδα 2,0 λίτρων. Σε σύγκριση με τον υπάρχοντα κινητήρα turbo των 2,4 λίτρων, η νέα μονάδα έχει 10 τοις εκατό μικρότερο όγκο και επωφελείται από μείωση του ύψους κατά 10 τοις εκατό. Η Toyota υπόσχεται σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ και 30 τοις εκατό μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Όσο για το γιατί ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας συνεργάζεται με τη Subaru και τη Mazda, είναι απόλυτα λογικό αν το καλοσκεφτείτε. Η Toyota κατέχει ποσοστό 20 τοις εκατό στη Subaru και πέντε τοις εκατό στη Mazda. Τούτου λεχθέντος, οι παραπάνω κινητήρες σχεδιάζονται για τα μοντέλα της Toyota. Η Subaru εργάζεται σε μια υβριδική παράταξη επόμενης γενιάς που βασίζεται στον κινητήρα boxer της, ενώ η Mazda ρίχνει περισσότερα χρήματα στον περιστροφικό κινητήρα της που χρησιμεύει ως γεννήτρια.