Του Λουκά Παπαλάμπρου
Με μοντέρνα σχεδίαση, σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, αποδοτικούς κινητήρες και ευέλικτους χώρους, το ολοκαίνουργιο compact SUV της τσεχικής φίρμας ικανοποιεί πλήρως τις ανάγκες τόσο των οικογενειών όσο και των προσανατολισμένων προς το έντονο lifestyle ανθρώπων.
Το τρίτο μέλος
Το Kamiq αποτελεί το τρίτο SUV της Skoda, μετά τα Karoq και Kodiaq. Είναι το μικρότερο στην γκάμα, αλλά εξίσου πολυτάλαντο, συνδυάζοντας ιδανικά τις αρετές ενός οχήματος ελευθέρου χρόνου με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ενός συμπαγούς οχήματος πόλης. Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό εντυπωσιάζει
Οι Τσέχοι το χαρακτηρίζουν ως ένα αυθεντικό crossover, ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις, εξαιρετικά πρακτικό και άνετο. Με μήκος 4,24 μέτρα είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, γεγονός που θα εκτιμήσουν δεόντως οι επιβάτες.
Η αισθητική του είναι σύγχρονη και δυναμική χωρίς να κρύβει τη συγγένειά του με τα μεγαλύτερα «αδέρφια» του. Οι σχεδιαστές της Skoda θέλησαν να προσδώσουν ένα πιο αθλητικό προφίλ στο αυτοκίνητο, εστιάζοντας στους νεότερους σε ηλικία πελάτες.
Ένα σκαλί πάνω
Στο εσωτερικό, τη διαφορά δεν κάνει ούτε ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών ούτε η μεγάλη οθόνη αφής 9,2΄΄ στο κέντρο της κονσόλας. Οι Τσέχοι έκαναν την έκπληξη, καλύπτοντας όλες τις επιφάνειες με ανώτερης ποιότητας υλικά, μαλακά στην υφή, κάτι που σπάνια συναντάς σε αυτήν την κατηγορία.
Εντύπωση κάνει και το πακέτο ασφαλείας του Kamiq, περιλαμβάνοντας πλειάδα τεχνολογιών, όπως προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών, ποδηλατών και οχημάτων, Side Assist με έλεγχο των «νεκρών» γωνιών, κάμερα οπισθοπορείας, ημιαυτόματο παρκάρισμα, ανίχνευση κόπωσης οδηγού και πολλά ακόμη.
Φυσικά, το αυτοκίνητο είναι πλήρως συνδεδεμένο, ώστε ο οδηγός και οι επιβάτες να συνδέουν τα smartphone με το σύστημα πολυμέσων.
Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις έως πέντε επιβάτες, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να ξεκινά από τα 400 λίτρα και να φθάνει έως τα 1.395 με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Μάλιστα, η πέμπτη πόρτα προσφέρεται προαιρετικά και ως ηλεκτρική, ενώ στα έξτρα υπάρχει και ηλεκτρικός κοτσαδόρος!
Βενζίνη, diesel και φυσικό αέριο
Κάτω από το καπό τοποθετούνται τα γνωστά μηχανικά σύνολα του VW Group. Στη βάση βρίσκεται ο 1.0 TSI απόδοσης 115 ίππων, με τον 1.5 TSI Evo των 150 ίππων να ακολουθεί.
Στους πετρελαίου συναντάμε τον 1.6 TDI με τους 115 ίππους, ενώ θα υπάρξει και έκδοση G-Tec που τροφοδοτείται από τον τρικύλινδρο 1.000άρη των 95 ίππων και καταναλώνει φυσικό αέριο.
Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG7, εκτός από την G-Tec που θα έρθει με πεντάρι.
Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, με τη Skoda να μην έχει αποφασίσει ακόμη αν θα προσφέρει και τετρακίνητες εκδόσεις.
Πότε έρχεται;
Το Kamiq θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην έκθεση της Γενεύης, την επόμενη εβδομάδα. Η εμπορική του πορεία στην αγορά προγραμματίζεται να ξεκινήσει στα τέλη του καλοκαιριού ή το φθινόπωρο. Όσο για τις τιμές, θα ανακοινωθούν λίγο πριν από το λανσάρισμα.