ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Του Λουκά Παπαλάμπρου

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρώτο αυτοκίνητο της νέας αποκλειστικής μάρκας για ηλεκτρικά οχήματα (BEV), ένα εντυπωσιακό αισθητικά όχημα με πρωτοποριακές τεχνολογίες και προηγμένες λύσεις κινητικότητας, παρουσίασε η Hyundai.

Μεγαλύτερο από SUV

Οι Κορεάτες έχουν ανέβει πολλά σκαλιά πάνω

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Ioniq 5 βασίζεται στην πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) του κορεατικού ομίλου. Αν και δείχνει compact, έχει μεγαλύτερο μήκος από το Tuscon, αγγίζοντας 4,63 μέτρα. Το πλάτος του είναι στο 1,89μ. και το ύψος στο 1,6m., με το μεταξόνιο να ανέρχεται στο εντυπωσιακό νούμερο των 3 μέτρων. Το πιο ξεχωριστό και καινοτόμο σαλόνι

O σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι αξιοθαύμαστος, συνδυάζοντας το ρετρό με το σύγχρονο. Φέρει την υπογραφή Parametric Pixel στα φώτα και τη φιλική προς περιβάλλον κατεύθυνση Color Material Finish (CMF) που συνδέει τον αναλογικό με τον ψηφιακό κόσμο, αναδεικνύοντας τη διαχρονική αξία της μάρκας.

Το καπό τύπου clamshell, τα όμορφα σχεδιασμένα προστατευτικά στους θόλους των τροχών και οι αποκλειστικές ζάντες διαμέτρου 20 ιντσών, ολοκληρώνουν την ελκυστική εικόνα του αμαξώματος.

Όπως υποστηρίζει η εταιρεία, το μοντέλο ανήκει στην κατηγορία των μεσαίων CUV (Crossover Utility Vehicles).

 

Απόλαυση

Δύο ψηφιακές οθόνες που καλύπτουν το μισό ταμπλό

Το εσωτερικό του EV μοντέλου της Hyundai είναι απολαυστικό. Οι Κορεάτες δημιούργησαν ένα εμπνευσμένο σαλόνι, το οποίο ονομάζουν «Living Space», δηλαδή λιτό, εργονομικό, έξυπνο και lounge.

Το ταμπλό με τις διπλές οθόνες υψηλής ευκρίνειας 12 ιντσών και το Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας (AR HUD) που μετατρέπει το παρμπρίζ σε οθόνη, βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα καθίσματα στρέφονται στη βέλτιστη γωνία, προσφέροντας μια απίστευτη αίσθηση ευελιξίας στον επιβάτη.

Ο εσωτερικός χώρος προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες των επιβατών. Η πρωτοποριακή κεντρική κονσόλα «Universal Island» μετακινείται εμπρός και πίσω. Αυτό αποτελεί μια θεμελιώδη αλλαγή λειτουργίας της συμβατικής κεντρικής κονσόλας προσφέροντας μεγαλύτερη λειτουργικότητα από ένα στατικό κουτί αποθήκευσης.

Οι χώροι είναι εξαιρετικοί, με το πορτμπαγκάζ να ξεκινά από τα 531 λίτρα χωρητικότητας.

Κονσόλα και καθίσματα μετακινούνταιΟι περισσότερες επιφάνειες είναι κατασκευασμένες από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και υφάσματα. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα, το ταμπλό, οι διακόπτες, το τιμόνι και τα πάνελ των θυρών επικαλύπτονται με βιολογική βαφή πολυουρεθάνης από έλαια λουλουδιών και καλαμποκιού και άλλα τμήματα από βιώσιμες ίνες όπως βιολογικό ζαχαροκάλαμο, μαλλί και νήματα πολυπροπυλενίου.

Όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης, η Hyundai προίκισε το Ioniq 5 με κάθε λογής τεχνολογία. Μεταξύ αυτών, είναι η ημιαυτόνομη οδήγηση Highway Driving Assist 2, το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) και το Driver Attention Warning (DAW).

 

Αυτονομία στα 480 χιλιόμετρα

Φορτίζει εύκολα και κυρίως γρήγορα

Προσφέρεται με δύο τύπους μπαταρίας, χωρητικότητας 58 και 72,6 kWh σε διάφορες εκδόσεις ισχύος. Η βασική δικίνητη με τη μικρότερη μπαταρία αποδίδει 170 ίππους και 350 Nm ροπής και η τετρακίνητη με την ίδια μπαταρία 235 ίππους και 605 Nm ροπής.

Η κορυφαία τετρακίνητη με τη μπαταρία 72,6 kWh αποδίδει 306 ίππους και ροπή επίσης 605 Nm, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 5,2 δευτερόλεπτα.

Σε όλες τις περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 185 χλμ./ώρα. Η αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP κυμαίνεται μεταξύ 470 και 480 χιλιομέτρων.

Το όχημα έχει εξαιρετικά γρήγορη δυνατότητα φόρτισης, επιτρέποντας στον οδηγό να διανύσει πάνω από 100 χλμ. με μια μόνο φόρτιση διάρκειας 5 λεπτών (WLTP Standard). Χάρη στο σύστημα αμφίδρομης φόρτισης Vehicle to Load (V2L), λειτουργεί και ως τροφοδοτικό (110 / 220V), παρέχοντας ενέργεια σε διάφορες ηλεκτρικές συσκευές.

 

Λανσάρισμα

Τέτοια καμπίνα δεν έχουν ούτε οι top Γερμανοί κατασκευαστές

Η εμπορική πορεία του Hyundai Ioniq 5 θα ξεκινήσει σε επιλεγμένες αγορές μέσα στην άνοιξη. Στην Ελλάδα το περιμένουμε το καλοκαίρι.

 

 

Την άνοιξη η κυκλοφορία του Hyundai Tucson N Line

Έφθασε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Tucson – Πόσο κοστίζει;

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης