Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Αποκαλύψεων συνέχεια για το Goodwood Festival of Speed όπου οι εταιρίες δράττονται της τεράστιας δημοτικότητας του θεσμού για να αποκαλύψουν τα νέα τους δημιουργήματα. Σειρά είχε η Hyundai η οποία έδειξε και οδήγησε για πρώτη φορά ακαμουφλάριστο το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της N οικογένειας.

Ο λόγος για το Ioniq 5 N το  ισχυρότερο μοντέλο της Hyundai το οποίο διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα μπροστά απόδοσης 226 ίππων και έναν πίσω απόδοσης 383, πετυχαίνοντας συνδυαστική ισχύ 609 ίππων. Ένα νούμερο που φτάνει τα 650 στη λειτουργία Boost (για περίπου 10 δευτ.) και επιτρέπει στο τετρακίνητο όχημα να κάνει το 0-100 σε 3.4 δευτ. και να έχει τελική στα 260χλμ./ώρα.

Η μπαταρία που χρησιμοποιεί είναι 84 kWh και φορτίζει από το 10 έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να βελτιστοποιήσουν την απόδοση της με την λειτουργία προρύθμισης μπαταρίας N που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ της λειτουργίας Drag ή Track. Η λειτουργία Track βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία της μπαταρίας για να αποδώσει  περισσότερους γύρους ενώ η λειτουργία Drag προσφέρει μια σύντομη έκρηξη ισχύος. 

Το πρόγραμμα N Race του αυτοκινήτου με δύο ακόμη λειτουργίες προσφέρει ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο στη χρήση ενέργειας του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Endurance μεγιστοποιεί την εμβέλεια στην πίστα, η οποία επιτυγχάνεται με τον περιορισμό της μέγιστης ισχύος του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Sprint κάνει το αντίθετο, δίνοντας προτεραιότητα στην πλήρη απόδοση ισχύος. Το N Launch Control, το οποίο προσφέρει ρυθμίσεις για τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης, βοηθά το αυτοκίνητο να πραγματοποιεί γρήγορες εκκινήσεις.

Για να αντέχει όλα τα παραπάνω, η Hyundai έχει εξοπλίσει το Ioniq 5 N με ισχυρό σύστημα πέδησης, που αποτελείται από δίσκους 400 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και δίσκους 360 χιλιοστών πίσω με μονοπίστονες δαγκάνες.

Ένα ακόμα εντυπωσιακό σύστημα είναι το N Drift Optimizer, το οποίο προδίδει το σκοπό του από το όνομά του. Το σύστημα διαχειρίζεται πολλαπλά συστήματα του οχήματος για την ευκολία πραγματοποίησης drift. Εάν ένας οδηγός χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια για να ξεκινήσει ένα drift, η Hyundai ενσωμάτωσε τη λειτουργία Torque Kick Drift για να βοηθήσει, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο που χρησιμοποιείται ο  συμπλέκτης στα πισωκίνητα οχήματα. Το Ioniq 5 N διατίθεται επίσης με N Torque Distribution με έως και 11 επίπεδα προσαρμογής και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε το Ioniq 5 N διαθέτει οκτώ εσωτερικά ηχεία και δύο εξωτερικά για τη ρύθμιση N Active Sound + έχοντας να προσφέρει τρία ηχητικά θέματα: 
•    Ignition: αναπαράγει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων από ένα συμβατικά κινούμενο αυτοκίνητο N με σκασίματα κ.α.
•    Evolution: υιοθετεί τον “ηλεκτρονικό ήχο” από το N 2025 Vision Gran Turismo Concept και το RN22e
•    Supersonic: κάνει το καυτό crossover να ακούγεται σαν μαχητικό αεροσκάφος

 

 

Οι τιμές και οι ημερομηνίες παραδόσεων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.