Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η νέα γενιά του best seller μοντέλου της ιαπωνικής φίρμας αποκαλύπτεται σταδιακά. Η Nissan έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες από το εσωτερικό του αυτοκινήτου και ορισμένες βασικές πληροφορίες.
Το καινούριο Qashqai θα κάνει παγκόσμιο ντεμπούτο την άνοιξη του 2021. Το SUV των Ιαπώνων έχει αναβαθμιστεί ριζικά σε όλους τους τομείς, έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, πιο δυναμικό σχήμα, βελτιωμένη ακαμψία κατά 41% και νέα μοτέρ. Κάτω από το καπό θα βρίσκεται ο βενζίνης 1,33 λίτρου με ήπια υβριδική τεχνολογία σε δύο εκδόσεις ισχύος και μια plug-in hybrid έκδοση. Όπως καταλαβαίνετε, diesel δεν θα υπάρξει.
Στην καμπίνα οι χώροι για τους επιβάτες είναι αυξημένοι. Οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα κατά 22 χλστ., για το κεφάλι κατά 15 χλστ. και για τους ώμους κατά 28 χλστ. Όπως υποστηρίζει η Nissan, μπορεί να φιλοξενήσει ανθρώπους με ύψος 2 μέτρα. Η πίσω πόρτα λειτουργεί ηλεκτρικά, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να ανέρχεται στα 504 λίτρα.
Στην κεντρική κονσόλα έχει τοποθετηθεί μια οθόνη αφής 9 ιντσών συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, η οποία ενσωματώνει πληθώρα λειτουργιών και εφαρμογών. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται το σύστημα κλιματισμού και μπροστά από τον οδηγό μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών που διαμορφώνεται ανάλογα τις προτιμήσεις του οδηγού, προβάλλοντας πληροφορίες για την πλοήγηση, την αυτονομία και πολλά ακόμη.
Επίσης στα έξτρα περιλαμβάνεται κι ένα υψηλής ανάλυσης Head-Up Display 10,8 ιντσών. Το σύστημα πλοήγησης λαμβάνει ασύρματες ενημερώσεις, έχει live ενημερώσεις και Google Street View, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ambient είναι ολοκαίνουριος, όπως και τα καθίσματα. Τα τελευταία καλύπτονται από δέρμα Nappa στις πλουσιότερες εκδόσεις και φέρουν λειτουργία μασάζ.
Το σύστημα Wi-Fi υποστηρίζει έως επτά συσκευές, οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας είναι high-tech και η ψυχαγωγίας έχει αναβαθμιστεί. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι λιτή, τα υλικά πολύ καλύτερης ποιότητας και η πρακτικότητα εξαιρετική.
Ο μοχλός ταχυτήτων είναι πιο μικρός, όπως και ο περιστροφικός διακόπτης των προγραμμάτων οδήγησης των τετρακίνητων εκδόσεων.