Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μπορεί αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποχαιρετούν σιγά σιγά τα μικρά μοντέλα (ή να μην επενδύουν σε αυτά), όμως η Renault ποντάρει στο Clio και το ανανεώνει. Το κάνει ακόμα πιο οικονομικό, ακόμα πιο στιλάτο και ακόμα πιο hi-tech.
Η Renault παρουσίασε την πέμπτη γενιά του Clio πριν από τέσσερα χρόνια και τώρα φρεσκάρει το supermini ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικό απέναντι στους αντιπάλους της κατηγορίας, όπως τα Polo, Fabia και Ibiza. Πρόκειται για ένα «δυνατό» facelift, αν αναλογιστεί κανείς ότι το Clio πλέον έχει ένα πλήρως ανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος με λεπτότερους προβολείς και μια φαρδύτερη μάσκα με μοτίβο σκακιέρας.
Τα φώτα ημέρας συνεχίζουν στον προφυλακτήρα, όπου έχουν σχήμα μισού όρθιου ρόμβου θυμίζοντας το μισό λογότυπο της Renault, το οποίο έχει χρωμιωμένο φινίρισμα. Επιπλέον, ο διαχύτης μπορεί να έχει ένα από τα έξι διαθέσιμα σχέδια ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και το αν πρόκειται για υβριδική ή όχι έκδοση. Οι επιλογές ζάντας είναι συνολικά 5 με μέγεθος έως τις 17 ίντσες, ενώ η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει τα χρώματα: Arctic White, Platinum Gray, Black Pearl Black, Iron Blue, Decir Red, Valencia Orange και το νέο τρίχρωμο Rafal Gray.
Το εσωτερικό έχει διατηρηθεί σε μεγάλο βαθμό, αλλά υπάρχουν νέα οικολογικά υλικά σε όλη την καμπίνα. Για την ακρίβεια, δεν μπορείτε να αγοράσετε το Clio 2024 με δερμάτινη ταπετσαρία. Αντ’ αυτού, τα καθίσματα είναι καλυμμένα με ένα υλικό από οργανικές και πολυεστερικές ίνες, που ονομάζεται TEP. Μάλιστα στην έκδοση Esprit Alpine το μικρό hatch αποκτά πιο σπορ εμπρός καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη, αλλά και πάλι από οργανικά υλικά.
Όσον αφορά την τεχνολογία, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διατίθεται σε μεγέθη 7 και 10 ιντσών, ενώ η οθόνη αφής είναι διαθέσιμη σε 7 ή 9,3 ίντσες. Φυσικά υποστηρίζονται ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay, ενσωματωμένη πλοήγηση, κάμερα 360 μοιρών και όχι λιγότερα από 20 συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Στα σημαντικότερα περιλαμβάνονται το προσαρμοζόμενο cruise control (με stop & go) και η μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 2.
Η σειρά κινητήριων μονάδων περιλαμβάνει περιλαμβάνει επιλογές για όλα τα γούστα, ξεκινώντας με μια ατμοσφαιρική τρικύλινδρη μονάδα 1.000 κ.εκ. που αποδίδει 65 ίππους και 95 Nm ροπής στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Ακολουθεί ένας άλλος τρικύλινδρος 1,0 λίτρων, αλλά με turbo στους 90 ίππους και 160 Nm που μεταφέρονται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.Το κορυφαίο σύστημα κίνησης διατίθεται στο Clio E-Tech Full Hybrid 145, το οποίο συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων με ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 kWh. Όπως υποδηλώνει και το όνομά του, προσφέρει συνολική ισχύ 145 ίππων, που αποδίδεται στο δρόμο μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη με δύο ταχύτητες για τη λειτουργία EV και τέσσερις για όταν λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Η Renault λανσάρει επίσης το Clio με έναν τρικύλινδρο 1.200άρη κινητήρα turbo που λειτουργεί με LPG και μπορεί να καλύψει πάνω από 1.000 χιλιόμετρα, ενώ τέλος να αναφέρουμε και την diesel εκδοχή αφού η Renault θα προσφέρει το Clio με τον 1.5 Blue dCi απόδοσης 100 ίππων.