Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Toyota κατασκεύασε 10 υδρογονοκίνητα Hilux στη Βρετανία, περνώντας στη φάση επίδειξης του έργου που αξιολογεί τη χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε ένα pickup. Το σύστημα κίνησης, το οποίο προέρχεται από το Mirai, επιτρέπει στο Hilux να διανύει 600 χιλιόμετρα μεταξύ ανεφοδιασμών, με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων και χωρίς εξάρτηση από το δίκτυο φόρτισης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το έργο ανακοινώθηκε αρχικά τον Δεκέμβριο του 2022, με το πρώτο πρωτότυπο να παρουσιάζεται τον Σεπτέμβριο του 2023. Από τα 10 πρωτότυπα που κατασκεύασε η Toyota στο Ντέρμπι του Ηνωμένου Βασιλείου, πέντε θα περάσουν από επιπλέον δοκιμές και άλλα πέντε θα χρησιμοποιηθούν για επιδείξεις σε πελάτες και μέσα ενημέρωσης (συμπεριλαμβανομένων των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι).

Η έκδοση FCEV (υδρογονοκίνητη) του pickup είναι πανομοιότυπη με το κανονικό μοντέλο, σε εμφάνιση και διαστάσεις. Ωστόσο, όλα είναι διαφορετικά κάτω από το καπό, με τον παλιό ντίζελ να δίνει τη θέση του σε ένα καθαρότερο και πιο εξελιγμένο σύστημα κίνησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια τριάδα δεξαμενών υδρογόνου υψηλής πίεσης προσφέρουν συνολική χωρητικότητα 7,8 kg . Κάτω από το καπό υπάρχει μια συστοιχία κυψελών καυσίμου πολυμερούς ηλεκτρολύτη 330 κυψελών, η οποία παράγει ενέργεια, αποθηκεύοντάς την σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος.

Τέλος, ένας μονός ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος πίσω με 182 ίππουςκαι ροπή 300 Nm κινεί τους πίσω τροχούς. Η Toyota αναφέρει ότι το ελαφρύ σύστημα κίνησης επιτρέπει υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο και ικανότητα ρυμούλκησης σε σύγκριση με ένα βαρύτερο πλήρως ηλεκτρικό Pick-up, ενώ προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία,

Η τρίτη γενιά της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου της Toyota, η οποία βρίσκεται υπό ανάπτυξη, προβλέπεται να εφαρμοστεί σε μοντέλα παραγωγής έως το 2026 ή το 2027.

Αυτή η νέα γενιά αναμένεται να προσφέρει αύξηση της αυτονομίας κατά 20% και μείωση του κόστους κατά περισσότερο από το ένα τρίτο, χάρη στις εξελίξεις στην τεχνολογία και τον αυξημένο όγκο παραγωγής.

Τα συστήματα κίνησης FCEV αποτελούν μέρος της προσέγγισης πολλαπλών μονοπατιών της Toyota μαζί με τα υβριδικά, τα PHEV, τα BEV και τα ICE με ηλεκτρονικά καύσιμα. Η εταιρεία αναμένει ότι η Ευρώπη θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές για τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου μέχρι το 2030.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης