Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα τεθεί σε ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση πριν από το 2035. Ωστόσο, πολλές εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια να γίνουν αμιγώς ηλεκτρικές πολύ πριν από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Η Jaguar θα αποχαιρετήσει τους θερμικούς κινητήρες ήδη από το 2025, με τις Renault, Volvo, Ford Ευρώπης, Bentley και Rolls-Royce να ακολουθούν έως το 2030. 

Σε επτά χρόνια, οι περισσότερες (αν όχι όλες) μάρκες που ανήκουν στον όμιλο Stellantis, θα εγκαταλείψουν τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Η Audi θα λανσάρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2026 και σκοπεύει να τερματίσει την παραγωγή μοντέλων ICE έως το 2033. Οι BMW και Mercedes έχουν δεσμευτεί να κυκλοφορούν μόνο με EV ακόμη και πριν από το 2030, εάν αυτό καταστεί υποχρεωτικό σε ορισμένες αγορές μέρος της ΕΕ.

Η Volkswagen, η Skoda και η Cupra/SEAT έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να μεταβούν σε ηλεκτρικές γκάμες, λανσάροντας πολλά μοντέλα μηδενικών ρύπων τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, η Kia και η Hyundai θα πωλούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035 στη Γηραιά Ήπειρο, πέντε χρόνια μετά την πολυτελή μάρκα Genesis.

Μιλώντας σε εκδήλωση του Politico, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault Luca De Meo είπε: “Κανείς δεν αναπτύσσει από το μηδέν έναν νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Όλα τα χρήματα πηγαίνουν στην ηλεκτρική τεχνολογία ή στην τεχνολογία υδρογόνου.”

Ορισμένοι από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που διατίθενται σήμερα θα σταματήσουν να λειτουργούν τα επόμενα χρόνια, ενώ οι υπόλοιποι θα πρέπει να ενημερωθούν για να πληρούν τους κανονισμούς Euro 7. Φυσικά, οι πετρελαιοκινητήρες και οι βενζινοκινητήρες μεγάλου κυβισμού είναι οι πιο ευάλωτοι και θα είναι οι πρώτοι που θα εξαφανιστούν. Η Bugatti καταργεί σταδιακά τον W16 ενώ ο V12 βρίσκεται μόνο σε λίγα αυτοκίνητα. Ο V10 ζει επίσης με δανεικό χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Audi σκοτώνει το R8 και η Lamborghini σχεδιάζει έναν διάδοχο της Huracan με υβριδική υποβοήθηση.

Υπάρχει μια αχτίδα ελπίδας ότι οι ICE δεν θα καταργηθούν εντελώς, καθώς τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά ηλεκτρικά οχήματα που λειτουργούν με μπαταρία και υδρογόνο.