Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Skoda προχώρησε σε μία εντυπωσιακή παρουσίαση των ηλεκτρικών πλάνων της, δείχνοντας τα σχέδια από συνολικά έξι EV μοντέλα που θα κυκλοφορήσει μέσα στην επόμενη τριετία. 

Πρώτα θα έρθει ένα compact μοντέλο που προγραμματίζεται να ξεκινήσει να πωλείται το επόμενο έτος ως Elroq. Αναπτύσσεται ως ηλεκτρικός διάδοχος του Karoq και θα έχει μήκος περίπου 4,5 μέτρα. Το ηλεκτρικό «all in» θα έρθει το 2025, όπου η τσεχική μάρκα σκοπεύει να παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά του Enyaq (και του Enyaq Coupe) μαζί με ένα entry-level EV που θα κατασκευάσει η SEAT στην Ισπανία. Απλά γνωστό ως “Small” προς το παρόν, το μικρομεσαίο μοντέλο θα έχει μήκος περίπου 4,1 μέτρα και τιμή εκκίνησης περίπου 25.000 ευρώ.

Ίσως το πιο ενδιαφέρον από τα έξι μοντέλα, θα είναι το “Combi” που αναμένεται να λανσαριστεί το 2026. Η Skoda αναφέρει ότι θα μοιάζει με την Octavia και θα έχει μήκος περίπου 4,7 μέτρα. Παράλληλα και κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους, το “Space” θα ενταχθεί στη γκάμα ως ένα επταθέσιο SUV με τεράστιο εσωτερικό χώρο, ενώ θα έχει μήκος 4,9 μέτρα. 

Για να μεταφερθούν όλα τα παραπάνω πλάνα από το χαρτί στην γραμμή παραγωγής, το Volkswagen Group θα επενδύσει 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2027 σε αυτά τα έξι οχήματα που θα διαθέτουν τη νέα σχεδιαστική γλώσσα “Modern Solid” της μάρκας. Η Skoda θέλει οι πωλήσεις των EVs να αντιπροσωπεύουν το 70% των συνολικών ετήσιων παραδόσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. 

Εκτός από τα παραπάνω, η Skoda ανακοίνωσε επίσης ότι παραμένει προσηλωμένη στην προσφορά αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η επόμενη ναυαρχίδα Superb θα κάνει πρεμιέρα αυτό το φθινόπωρο τόσο σε liftback όσο και σε wagon αμάξωμα μαζί με το νέο επταθέσιο SUV Kodiaq. Τα μεγαλύτερα οχήματα της εταιρείας θα προσφέρονται με plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης παράλληλα με τους πιο προηγμένους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Επίσης, το 2023 θα δεχθούν facelift τόσο το crossover Kamiq, όσο και το hatchback Scala, ενώ το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της Skoda, η Octavia, θα δεχθεί ανανέωση κάποια στιγμή το 2024.

Η Skoda δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την τεχνολογία εσωτερικής καύσης σύντομα, καθώς η μητρική εταιρεία VW Group ανέθεσε στην τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία να συνεχίσει την ανάπτυξη της σειράς EA211. Πρόκειται για τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε πάνω από 50 μοντέλα από επτά μάρκες που ανήκουν στην αυτοκρατορία της VW. Η Skoda προσλαμβάνει σχεδόν 150 άτομα για να αναβαθμίσει αυτούς τους κινητήρες και να αποσπάσει περισσότερη ισχύ, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.