Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Αν το 2021 ήταν μια θετική χρονιά για την Audi στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φαντασθείτε τι θα γίνει φέτος μετά την επιτυχία των Γερμανών στο Ράλι Ντακάρ. Δεν έχει σημασία εάν η Audi τερματίσει σήμερα στη 2η θέση. Σημασία έχει ότι κέρδισε το στοίχημα. Τόλμησε να βάλει στον πιο δύσκολο αγώνα που διαρκεί 14 ημέρες στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας, ηλεκτρικά αγωνιστικά.
Τη χρονιά που πέρασε η Audi επιτάχυνε στη στρατηγική της για την αειφορία και τη βιώσιμη premium κινητικότητα του μέλλοντος. Οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας αυξήθηκαν κατά 57,5% σε σχέση με το 2020, φτάνοντας τα 81.894 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ας δούμε όμως τι έγινε γενικότερα στην αγορά. Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Λόγω κορωνοϊού σταμάτησαν να δουλεύουν κανονικά οι γραμμές παραγωγής. Από την άλλη πλευρά η έλλειψη ημιαγωγών πάγωσε τις πωλήσεις. Από τα κεντρικά της Audi παρά τη μικρή μείωση των 0,7% σε σχέση με το 2020, ανακοίνωσαν ότι ήταν μια πετυχημένη χρονιά. Και είναι πετυχημένη γιατί αν δεν υπήρχε το πρόβλημα με τα τσιπάκια οι πωλήσεις θα είχαν εκτιναχθεί.
Στην Ευρώπη, η AUDI διατηρήθηκε ουσιαστικά στα επίπεδα του προηγούμενου έτους, με 617.048 παραδόσεις (-0,4 %). Η εταιρεία πέτυχε διψήφια επί τοις εκατό αύξηση μεταξύ άλλων στη Γαλλία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ έκανε ρεκόρ πωλήσεων στη Νορβηγία, εν μέρει λόγω των ηλεκτρικών μοντέλων που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στη χώρα. Συνολικά,31 ευρωπαϊκές αγορές έκλεισαν αυξητικά για την Audi, σε σύγκριση με το 2020.
Στην Κίνα, η Audi ολοκλήρωσε το 2021 με παραδόσεις 701.289 οχημάτων, που αντιπροσωπεύουν μείωση της τάξης του 3,6%, κάτι φυσιολογικό μετά τη χρονιά-ρεκόρ του 2020. Το πρόβλημα των ημιαγωγών έπληξε κυρίως την τοπική παραγωγή της Audi, με τα εισαγόμενα μοντέλα της μάρκας να σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση, της τάξης του 80% κατά μ.ό.. Επιπλέον, οι πωλήσεις των μοντέλων Audi Sport υπερδιπλασιάστηκαν (+113,4%) σε σχέση με το 2020.
Στις υπόλοιπες αγορές παγκοσμίως, η μάρκα με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια αύξησε τις παραδόσεις κατά 3,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε 137.347 αυτοκίνητα.Τα ηλεκτρικά μοντέλα παρουσίασαν αύξηση 89,6%.