Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Αν το 2021 ήταν μια θετική χρονιά για την Audi στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φαντασθείτε τι θα γίνει φέτος μετά την επιτυχία των Γερμανών στο Ράλι Ντακάρ. Δεν έχει σημασία εάν η Audi τερματίσει σήμερα στη 2η θέση. Σημασία έχει ότι κέρδισε το στοίχημα. Τόλμησε να βάλει στον πιο δύσκολο αγώνα που διαρκεί 14 ημέρες στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας, ηλεκτρικά αγωνιστικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τον αγώνα του Ντακάρ και την επιτυχία της Audi θα έχουμε να πούμε πολλά μετά το σημερινό τερματισμό που θα γίνει σε λίγες ώρες. Η επιτυχία αυτή είναι λογικό να έχει αντίκτυπο και στις πωλήσεις. Για το 2021 η Audi στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχε αύξηση 57,5% σε σχέση με το 2020. Για το 2022 θυμηθείτε ότι η αύξηση σε ποσοστά θα έχει τριψήφιο αριθμό.

Τη χρονιά που πέρασε η Audi επιτάχυνε στη στρατηγική της για την αειφορία και τη βιώσιμη premium κινητικότητα του μέλλοντος. Οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας αυξήθηκαν κατά 57,5% σε σχέση με το 2020, φτάνοντας τα 81.894 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

Με το λανσάρισμα των e-tron GT και RS e-tron GT στην αρχή της προηγούμενης χρονιάς καθώς και των Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, η Audi υπερδιπλασίασε τη γκάμα της με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, κάνοντας ένα μεγάλο βήμα στην υλοποίηση της στρατηγικής «Vorsprung 2030». 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας δούμε όμως τι έγινε γενικότερα στην αγορά. Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Λόγω κορωνοϊού σταμάτησαν να δουλεύουν κανονικά οι γραμμές παραγωγής. Από την άλλη πλευρά η έλλειψη ημιαγωγών πάγωσε τις πωλήσεις. Από τα κεντρικά της Audi παρά τη μικρή μείωση των 0,7% σε σχέση με το 2020, ανακοίνωσαν ότι ήταν μια πετυχημένη χρονιά. Και είναι πετυχημένη  γιατί αν δεν υπήρχε το πρόβλημα με τα τσιπάκια οι πωλήσεις θα είχαν εκτιναχθεί.

Το 2021 στην παγκόσμια αγορά η μάρκα έκανε συνολικά 1.680.512 παραδόσεις αυτοκινήτων.Στο τέλος της χρονιάς η μείωση σε ποσοστά ήταν ελάχιστη.Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021, η Audi είχε ήδη καταγράψει πωλήσεις 981.681 αυτοκινήτων. Αν συνέχιζε με αυτόν τον ρυθμό θα ήταν η καλύτερη στην ιστορία της. Η έντονη έλλειψη ημιαγωγών άλλαξαν τις προβλέψεις. Οι παραδόσεις το τέταρτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά κατά 34,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους όχι γιατί δεν υπήρχε ενδιαφέρον αλλά γιατί δεν υπήρχαν αυτοκίνητα.

Στην Ευρώπη, η AUDI διατηρήθηκε ουσιαστικά στα επίπεδα του προηγούμενου έτους, με 617.048 παραδόσεις (-0,4 %). Η εταιρεία πέτυχε διψήφια επί τοις εκατό αύξηση μεταξύ άλλων στη Γαλλία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ έκανε ρεκόρ πωλήσεων στη Νορβηγία, εν μέρει λόγω των ηλεκτρικών μοντέλων που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στη χώρα. Συνολικά,31 ευρωπαϊκές αγορές έκλεισαν αυξητικά για την Audi, σε σύγκριση με το 2020.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Ελλάδα  η Audi αναδείχθηκε ως η κορυφαία επιλογή ανάμεσα στις premium μάρκες για τους ιδιώτες . Με 3.564 ταξινομήσεις παρουσίασε αύξηση 32% που συγκριτικά με τον πληθυσμό θεωρείται από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.

Στην Κίνα, η Audi ολοκλήρωσε το 2021 με παραδόσεις 701.289 οχημάτων, που αντιπροσωπεύουν μείωση της τάξης του 3,6%, κάτι φυσιολογικό μετά τη χρονιά-ρεκόρ του 2020. Το πρόβλημα των ημιαγωγών έπληξε κυρίως την τοπική παραγωγή της Audi, με τα εισαγόμενα μοντέλα της μάρκας να σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση, της τάξης του 80% κατά μ.ό.. Επιπλέον, οι πωλήσεις των μοντέλων Audi Sport υπερδιπλασιάστηκαν (+113,4%) σε σχέση με το 2020.

Σημαντική η άνοδος της Audi στις ΗΠΑ, με τη μάρκα να καταγράφει αύξηση 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με παραδόσεις 196.038 αυτοκινήτων. Χρονιά-ρεκόρ στη χώρα και για τα ηλεκτρικά της μάρκας, με αύξηση 52,5%, συμπεριλαμβανομένου του Audi e-tron GT, το οποίο κυκλοφορεί στην τοπική αγορά από τον Ιούλιο 2021. 

Στις υπόλοιπες αγορές παγκοσμίως, η μάρκα με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια αύξησε τις παραδόσεις κατά 3,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε 137.347 αυτοκίνητα.Τα ηλεκτρικά μοντέλα παρουσίασαν  αύξηση 89,6%.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης