Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Στις 19 Απριλίου, ο οδηγός ενός Tesla Model S χτύπησε θανάσιμα με το όχημα του έναν μοτοσικλετιστή. Οι αρχές επιβεβαίωσαν ότι ο ιδιοκτήτης του Tesla δεν χρησιμοποιούσε απλώς την τεχνολογία Full Self-Driving, αλλά κοιτούσε και το τηλέφωνό του όταν συνέβη το δυστύχημα.
Η «αυτόνομη οδήγηση» δέχεται τακτικά πυρά για την ονοματολογία της και τον κίνδυνο οι ιδιοκτήτες να την εμπιστεύονται υπερβολικά. Ως ένα βαθμό, ατυχήματα όπως αυτό αποδεικνύουν ότι πράγματι, ορισμένοι οδηγοί κάνουν κατάχρηση της τεχνολογίας. Ο οδηγός του Tesla παραδέχτηκε στον τόπο του ατυχήματος ότι ήταν αφηρημένος και είχε ενεργοποιημένο το FSD τη στιγμή της σύγκρουσης.
Οι αρχές χρησιμοποίησαν τον καταγραφέα δεδομένων στο αυτοκίνητο για να επιβεβαιώσουν ότι λειτουργούσε στο FSD. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Tesla αναφέρεται πλέον στο σύστημα αυτό ως FSD Supervised μετά από αρκετά ατυχήματα και αρκετή κατακραυγή.
Η ενεργοποίηση του Autopilot ή του FSD απαιτεί από τον οδηγό να συμφωνήσει ότι θα παραμείνει σε εγρήγορση και έτοιμος να αναλάβει ανά πάσα στιγμή. Με τη λέξη Supervised πλέον η Tesla απαλλάσσεται από όλες τις κατηγορίες καθώς η ευθύνη πέφτει καθαρά στον οδηγό.
“Καθώς τα οχήματα γίνονται πιο ικανά, είναι πιο εύκολο για τους οδηγούς να θέλουν κατά κάποιο τρόπο να κάνουν check out και να βρουν κάτι άλλο να κάνουν όσο το όχημα κινείται μόνο του” λέει η Kelly Funkhouser η οποία διευθύνει τις δοκιμές αυτοματοποιημένων οχημάτων για το Consumer Reports. Έτσι, το πρόβλημα με την προσοχή και τα ημιαυτόνομα οχήματα είναι ένα ζήτημα που επεκτείνεται σε όλα τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 1 και 2.