Του Γιώργου Παλληκάρη
Και ποιος δεν γνωρίζει τη Ferrari. Η θρυλικότερη αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών σπορ αυτοκινήτων που έχει συνδυάσει το όνομα της με τις επιδόσεις, τη δόξα και φυσικά το ανάλογο prestige. Μάλιστα είναι από τις ελάχιστες εταιρίες που δίνει τεράστια έμφαση για να κρατήσει όσο πιο ψηλά γίνεται την αξία των μοντέλων της. Δεν είναι τυχαίο που σαν εταιρία έχει αξία πάνω από 74.70 δις. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 14.41% μέσα σε ένα χρόνο, όντας μέσα στις 10 πιο πολύτιμες φίρμες παγκοσμίως. Πόσοι όμως γνωρίζουν τις παρακάτω 5 αλήθειες για τη Ferrari;
Η Ferrari έχτισε το εργοστάσιό της στο Μαρανέλο για να αποφύγει τις βόμβες:
Ο Μπενίτο Μουσολίνι, ως γνωστόν συνεργάστηκε με τον Χίτλερ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτό έδωσε στον Enzo την τέλεια ευκαιρία να βγάλει χρήματα, οπότε άρχισε να παράγει εξαρτήματα και εργαλεία για τον ιταλικό στρατό. Σε αυτό το σημείο, το εργοστάσιο της Ferrari βρισκόταν ακριβώς στη μέση της ζώνης βομβαρδισμού των συμμάχων και μέχρι το 1943 και συχνά είχε υποστεί ζημιές. Μετέφερε ολόκληρη την επιχείρησή του σε μια μικρή κωμόπολη στην επαρχία της Μόντενα, λίγα χιλιόμετρα έξω από τις κύριες ζώνες βομβαρδισμού. Το όνομα αυτής της κωμόπολης ήταν Maranello, το οποίο σήμερα συνδέεται ευρέως με τη μάρκα supercar.
Ο Enzo Ferrari αποσύρθηκε από τους αγώνες επειδή φοβόταν:
Ο Enzo Ferrari ήταν ένας εξαιρετικά επιτυχημένος οδηγός Grand Prix, ακόμη και για τα σύγχρονα δεδομένα. Συμμετείχε σε 41 Γκραν Πρι και κέρδισε 11. Μετά το θάνατο των φίλων του Ugo Sivocci και Antonio Ascari, ο \ Ferrari θέλησε να εγκαταλείψει τους αγώνες. Παραδέχτηκε μάλιστα ότι δεν πίεζε όσο θα μπορούσε, οπότε αποσύρθηκε.
Ο Luca di Montezemelo κράτησε ζωντανή τη Ferrari:
Πριν η Ferrari μπει στο χρηματιστήριο, χρειαζόταν την συνδρομή από μία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Τελικά η Fiat αγόρασε το 50%, επεκτείνοντας το μερίδιό της στο 90% μετά τον θάνατο του Enzo το 1988.Τα ηνία της Ferrari παραδόθηκαν στον Luca Cordero di Montezemolo το 1991, ο οποίος παρέμεινε επικεφαλής για 23 χρόνια. Ο Montezemolo έχτισε μια αυτοκρατορία καθώς διεύρυνε τις προσφορές της Ferrari και έκανε τα αυτοκίνητα πιο εύκολα στην οδήγηση. Με τα αυτοκίνητα της Ferrari να είναι πολύ πιο εύκολα στη ζωή, η μάρκα έβγαλε περισσότερα χρήματα από την πλευρά της εξυπηρέτησης. Παράλληλα κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 45%.
Η Ferrari εξακολουθεί να έχει τα περισσότερα πρωταθλήματα στη Formula 1:
Ο τελευταίος παγκόσμιος πρωταθλητής της Ferrari ήταν ο Kimi Räikkönen το 2007. Το τελευταίο πρωτάθλημα κατασκευαστών ήταν το 2008. Η Ferrari κατέχει συνολικά 16 τίτλους κατασκευαστών, δηλαδή επτά περισσότερους από τη Williams στη δεύτερη θέση και διπλάσιους από τους οκτώ τίτλους κατασκευαστών της McLaren. Από αυτούς, ο Michael Schumacher ήταν υπεύθυνος για τους πέντε (από το 2000 έως το 2004).
Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Ferrari ήταν ένα Grand Tourer:
Η πρώτη Ferrari μαζικής παραγωγής για το δρόμο ήταν η 166 Inter, βασισμένη στα αγωνιστικά αυτοκίνητα 125 S και 166 S. Κινούνταν από έναν κινητήρα V12 2,0 λίτρων με ένα καρμπυρατέρ. Αυτό που έκανε την 166 ξεχωριστή είναι ότι δεν είχε τυποποιημένη σχεδίαση. Ήταν τότε που μια εταιρεία κατασκεύαζε τον κινητήρα και το πλαίσιο και ένας τρίτος κατασκεύαζε το εξωτερικό. Κατασκευάστηκαν μόνο 38 μονάδες,