Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το Audi A2 ήταν μια παραδοξότητα όταν κυκλοφόρησε πριν από 25 χρόνια. Είχε κοντές προεξοχές, ψηλή οροφή που χαμήλωνε απότομα αλλά και αμάξωμα από αλουμίνιο. Τελικά το πεντάθυρο hatch παρέμεινε στη γραμμή παραγωγής μόνο για περίπου πέντε χρόνια μιας και δεν κατάφερε να χτίσει το δικό του κοινό.

Φέτος «κλείνει» τα 25 χρόνια από την πρώτη μέρα που εμφανίστηκε και μία ομάδα μαθητευόμενων της Audi το μετέτρεψε σε αμιγώς ηλεκτρικό, δείχνοντας πως στη νέα εποχή, σίγουρα θα σημείωνε μεγαλύτερη επιτυχία.

Η Audi δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το σύστημα κίνησης του A2 E-Tron, καθώς πρόκειται για ένα μοναδικό project, αλλά βλέπουμε ότι η ομάδα έκανε αρκετές εξωτερικές αλλαγές. Το A2 διαθέτει πλέον φωτιζόμενα σήματα όπως τα μοντέλα E-Tron που πωλούνται σήμερα, νέα μάσκα, ανανεωμένους προβολείς και πίσω φώτα, χωνευτές χειρολαβές θυρών και μετατοπισμένη πινακίδα κυκλοφορίας.

Το A2 κυκλοφόρησε πριν από 25 χρόνια με γκάμα μικρών κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, αλλά το πιο χαρακτηριστικό του ήταν το αλουμινένιο αμάξωμά του – μια καινοτομία για την εποχή. Ωστόσο το σύνολο του δεν ήταν αυτό που ζητούσε τότε το κοινό και έτσι η Audi κατάφερε να πουλήσει μόλις 176.377 μονάδες.

Η παραγωγή διήρκεσε μέχρι το έτος μοντέλου 2005 και το όνομα A2 παρέμεινε αδρανές μέχρι που η Audi προκάλεσε την αναβίωσή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011, παρουσιάζοντας ένα ελκυστικό ηλεκτρικό concept το οποίο δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή.

Το A2 παραγωγής που κυκλοφόρησε πριν από 25 χρόνια

Ενώ τα A1 και Q2 με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα αποσυρθούν σύντομα από τη γκάμα, η Audi φέρεται να εργάζεται πάνω σε ένα νέο entry-level EV, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2027. Το μοντέλο πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει έναν μονό αριθμό για το όνομά του, με το A2 να θεωρείται πιθανό.