Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μάλλον δεν είναι τόσο μακριά η ημέρα που οι εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, θα καθορίζουν από το κόμιστρο των διοδίων, μέχρι και τη χρέωση για παρκινγκ.

Η αρχή ήδη έγινε στην Αγγλία, όπου σε αρκετές περιοχές, το κόστος στάθμευσης επηρεάζεται άμεσα από τους εκπεμπόμενους ρύπους του οχήματος.

Αντί για μια σταθερή χρέωση ανά ώρα στάθμευσης, οι οδηγοί στο Lambeth θα πληρώνουν επιπλέον 26 διαφορετικές χρεώσεις, με τα ποσοστά να διαφέρουν ανάλογα με το πόσο CO2 παράγει το όχημα και αν λειτουργεί με ντίζελ (το οποίο επιβαρύνεται με επιπλέον χρέωση), βενζίνη ή ηλεκτρική ενέργεια.

Το νέο σύστημα τιμολόγησης σημαίνει ότι ένας οδηγός με ένα πραγματικά πράσινο αυτοκίνητο μπορεί να πληρώσει μόνο 6,30 λίρες για να παρκάρει για μια ώρα κοντά στο σταθμό Waterloo, ενώ όποιος οδηγεί κάτι πιο ρυπογόνο, θα πληρώσει 13,23 λίρες.

Από την μία, όσοι έχουν ήδη αγοράσει EV, στηρίζουν το νέο μέτρο, αφενός γιατί τους συμφέρει, αφετέρου γιατί θεωρούν πως είναι ένας ακόμα λόγος να αυξηθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.  

Από την άλλη, όσοι έχουν ακόμα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες (η πλειοψηφία δηλαδή), δηλώνει πως είναι περισσότερο σαν τιμωρία, για τους απλούς οδηγούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητό τους σε ένα πιο οικολογικό και ότι αυτή η μετάβαση, δεν υποστηρίζεται από τις υποδομές των δημόσιων μεταφορών.

Το Lambeth είναι πλέον ένα από τα οκτώ συμβούλια του Λονδίνου που επιβάλλουν τέλη στάθμευσης ανάλογα με την εκπομπή CO2 ενός αυτοκινήτου. Εταιρείες όπως η Ringo και η PayByPhone που διαχειρίζονται αυτές τις εφαρμογές μπορούν να διασταυρώσουν τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου με την εκπομπή CO2 και να προσαρμόσουν ανάλογα το τέλος στάθμευσης.