Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Δεν είναι μυστικό πως στην Ελλάδα τα τελευταία 10 χρόνια, μηχανάκια και σκούτερ έχουν υπερδιπλασιαστεί. Ένα απόλυτα λογικό φαινόμενο μιας και τα δίκυκλα αποτελούν λύση στα πανάκριβα καύσιμα, στην τραγική κίνηση των πόλεων αλλά και στο πρόβλημα του παρκινγκ. Δεν είναι τυχαίο που κάθε χρόνο, τα δίκυκλα σημειώνουν νέο ρεκόρ πωλήσεων και μάλιστα οι επιλογές έχουν αυξηθεί ακόμα παραπάνω με τον ερχομό της ηλεκτροκίνησης. Φανταστείτε ότι στην Αθήνα μόνο, κυκλοφορούν σχεδόν μισό εκατομμύριο δίτροχα.
Επιτρέπεται ή όχι η διήθηση;
Σίγουρα σας έχει συμβεί να οδηγείτε το αυτοκίνητο σας και μία μηχανή να προσπεράσει ανάμεσα στις λωρίδες με μεγάλη ταχύτητα. Πόσες φορές πρέπει να ελέγξετε από καθρέφτη αλλά και γυρνώντας κεφάλι για να μπορέσετε να αλλάξετε μία λωρίδα, με τον φόβο ότι μπορεί να πλησιάσει μία μηχανή που κινείται σχεδόν αποκλειστικά ανάμεσα στις λωρίδες; Παράλληλα εάν είστε αναβάτης μηχανής, πόσες φορές έχετε κινδυνέψει από αυτοκίνητο που άλλαξε λωρίδα χωρίς φλας;
Ο ελληνικός Κ.Ο.Κ. είναι ξεκάθαρος και απαγορεύει την διήθηση ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας. Στο Άρθρο 16, παράγραφος 3, αναφέρεται καθαρά: «σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής».
Σε αρκετές χώρες του πλανήτη ο νόμος επιτρέπει την διήθηση των μηχανών υπό συνθήκες (όρια ταχύτητας, διαφορά ταχύτητας μηχανής με αυτοκίνητο κτλ.) και σε άλλες το απαγορεύει πλήρως και τα πρόστιμα πέφτουν βροχή.
Μάλλον ήρθε η ώρα να αλλάξει αυτή η τραγική και άκρως επικίνδυνη κατάσταση και στη χώρα μας με κάποια σοβαρή πρόταση (και όχι τη δημιουργία αποκλειστικής λωρίδας για την κίνηση των μοτοσικλετών). Πείτε μας τη γνώμη σας στα σχόλια.