Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε με κάθε επισημότητα το πολυαναμενόμενο Ariya, ένα εμπνευσμένης αισθητικής SUV, απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον και με πρωτοποριακές τεχνολογίες.
Το πιο στιλάτο Nissan
Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Nissan, το οποίο θα διατεθεί στις αγορές της Ευρώπης -συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας- μέσα στο 2021. Το Ariya τοποθετείται ανάμεσα στα Qashqai και X-Trail από πλευράς διαστάσεων και θα ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το VW ID.4.
Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, έχει μήκος σχεδόν 4,6 μ., πλάτος 1,85 μ. και ύψος 1,66 μ.
Από σχεδιαστικής πλευράς, είναι το πρώτο που υιοθετεί τη φιλοσοφία «Διαχρονικός Ιαπωνικός Φουτουρισμός», συνδυάζοντας το απλό με το μοντέρνο και το ισχυρό. Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζει η μάσκα τύπου «ασπίδα», που προστατεύει τον εξοπλισμό των αισθητήρων που χρησιμοποιείται για τις λειτουργίες ProPILOT και τα λεπτά φώτα LED.
Στην πλάγια όψη του, το Ariya εκφράζει έναν δυναμισμό, με τις ζάντες 19 -προαιρετικά 20 ιντσών- την κεκλιμένη γραμμή της οροφής και τα φουσκωμένα φτερά να δημιουργούν μια ένταση. Η μονοκόμματη λεπίδα που αντιπροσωπεύει τους πίσω συνδυασμούς των φωτιστικών σωμάτων έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει εφέ συσκότισης κατά τη στάθμευση κι έναν σταθερό κόκκινο φωτισμό κατά την κίνηση.
Διαστημικό
Το εσωτερικό είναι λιτό και σύγχρονο. Το ταμπλό ακολουθεί τη μινιμαλιστική προσέγγιση, χωρίς κουμπιά και διακόπτες. Οι κύριες λειτουργίες ελέγχου του κλιματισμού ενσωματώνονται στην κεντρική κονσόλα με τη μορφή χωρητικών απτικών διακοπτών που προσφέρουν την ίδια αίσθηση με τους μηχανικούς διακόπτες, καθώς προκαλούν δονήσεις με το άγγιγμα.
Εμφανίζονται μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι ενεργοποιημένο, παρέχοντας μια τεχνολογική και ταυτόχρονα πολυτελή πινελιά στο cockpit.
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει ένα ντουλαπάκι κι ένα αναδιπλούμενο συρτάρι, που μπορεί να μετατραπεί σε φορητό γραφείο. Η κεντρική κονσόλα είναι ρυθμιζόμενη και μετακινείται ανάλογα τις προτιμήσεις του οδηγού. Οι επιβάτες πίσω έχουν άφθονους χώρους, με τη Nissan να κάνει λόγο για μια από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες στην κατηγορία.
Τα υλικά σε όλο το σαλόνι επιλέχθηκαν προσεκτικά για να αποφευχθεί η υπερβολικά παραδοσιακή αίσθηση ορισμένων πολυτελών οχημάτων, δίνοντας ταυτόχρονα την εντύπωση του υψηλής ποιότητας φουτουρισμού, στην τεχνολογία και τη χρηστικότητα.
Τεχνητή νοημοσύνη
Όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, έτσι και αυτό, ενσωματώνει νέας γενιάς λειτουργίες συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, καθώς και ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού.
Το σύστημα απεικόνισης απαρτίζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών. Αμφότερες, είναι προσανατολισμένες σε κυματοειδές σχήμα για να διασφαλιστεί ότι σημαντικές πληροφορίες για το όχημα, όπως αυτές για την μπαταρία, την αυτονομία και την πλοήγηση, είναι εύκολα προσβάσιμες και κυλιόμενες με την αφή.
Λέγοντας «Hello Nissan» ή «Hey Nissan», οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν πληροφορίες για το όχημα και να διαχειριστούν τη διαδρομή του ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης για σημεία ενδιαφέροντος, προφορικά. Οι εντολές εκτελούνται από ένα υβριδικό σύστημα αναγνώρισης φωνής που βασίζεται στην κατανόηση του φυσικού λόγου, επιτρέποντας κανονικές προτάσεις και διαλόγους.
Φυσικά δεν λείπει η συνδεσιμότητα (4G) και το Remote Software Upgrade με περιοδικές ενημερώσεις όλων των λογισμικών σε πραγματικό χρόνο και την ενσωμάτωση νέων εφαρμογών ακόμη και εν κινήσει.
Το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ProPilot είναι στον βασικό εξοπλισμό, όπως και τα Intelligent Around View Monitor, Intelligent Forward Collision Warning, Intelligent Emergency Braking και Rear Automatic Emergency Brake.
Αυτονομία 500 χιλιομέτρων
Το Ariya θα είναι διαθέσιμο σε διάφορες εκδόσεις, με κίνηση στους δύο τροχούς ή στους τέσσερις και με ισάριθμους τύπους μπαταριών. Τα δικίνητα θα προσφέρονται με μπαταρίες χωρητικότητας 65 kWh και 90 kWh και απόδοσης 217 και 242 ίππων αντίστοιχα.
Τα τετρακίνητα από την άλλη φέρουν το σύστημα e-4ORCE και τροφοδοτούνται από δύο ηλεκτροκινητήρες. Αποδίδουν 258 ίππους στην έκδοση με την μπαταρία των 65kWh και 306 σε αυτή με τα 90 kWh. Επίσης θα υπάρξει και έκδοση Performance με 394 ίππους και ροπή 600 Nm.
Η αυτονομία κυμαίνεται από 340 έως 500 χιλιόμετρα, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Standard, Sport και ECO). Τα μοντέλα e-4ORCE περιλαμβάνουν και τη Snow.
Το κύκλωμα του οχήματος υποστηρίζει φόρτιση με μέγιστη ισχύ έως και 130 kW και μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για 300 χιλιόμετρα σε 30 λεπτά μέσω φορτιστή 350Α.