Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Σχεδιασμένο και ανεπτυγμένο από τους κορυφαίους του είδους, το νέο Puma ST υιοθετεί όλα τα χαρακτηριστικά της Ford Performance, συνδυάζοντας την οδηγική απόλαυση με τη χρηστικότητα.
Το «καυτό» compact SUV τροφοδοτείται από τον τρικύλινδρο 1.5 EcoBoost κινητήρα απόδοσης 200 ίππων και 320 Nm ροπής. Το μοτέρ συνδυάζεται με ένα νέο εξάρι μηχανικό κιβώτιο με πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.
Χάρη στο σύστημα ενεργούς βαλβίδας στην εξάτμισης, ο ήχος είναι πιο συναρπαστικός. Την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, είναι στα 6,9 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 155 γρ./χλμ.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προφίλ (Norman, Eco, Sport και Track), προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά του Puma ST ανάλογα τις συνθήκες. Συγκεκριμένα:
• Στο Normal, η χαρτογράφηση του κινητήρα, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESC), η ενεργή βαλβίδα ελέγχου στην εξάτμιση και το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) είναι διαμορφωμένα ώστε να προσφέρουν φυσική απόκριση και αίσθηση.
• Στο Eco, η χαρτογράφηση του κινητήρα και η απόκριση του γκαζιού είναι διαμορφωμένα με γνώμονα τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
• Στο Sport, η χαρτογράφηση του κινητήρα και το πεντάλ του γκαζιού προσφέρουν αυξημένη απόκριση, ενώ οι ρυθμίσεις του συστήματος ηλεκτρικής υποβοήθησης είναι προσαρμοσμένες για περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερο έλεγχο στη γρήγορη οδήγηση. Η ενεργή βαλβίδα ελέγχου στην εξάτμιση ανοίγει για να επιτείνει τη σπορ χροιά της εξάτμισης.
• Στο Track, όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι ρυθμισμένα ώστε ο οδηγός να επιτυγχάνει τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους στην πίστα. Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης απενεργοποιείται και οι παρεμβάσεις του ESC επιτρέπουν έντονες πλαγιολισθήσεις για οδήγηση στο όριο.
Το εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος (ESC) είναι τριών σταδίων προσφέροντας έτσι στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στην πλήρη παρέμβαση του συστήματος, στην ελευθερία για αυξημένη ολίσθηση μέσω περιορισμένης παρέμβασης, καθώς και στην πλήρη απενεργοποίησή του.
Το «Launch Control» εξασφαλίζει γρήγορες εκκινήσεις από στάση, ενώ τα «Torque Vectoring Control» και «Torque Steer Compensation» διαχειρίζονται την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα. Για πρώτη φορά στην κατηγορία, συναντάμε διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) μειώνοντας το φαινόμενο της υποστροφής κυρίως στην έξοδο των στροφών.
Το βελτιστοποιημένο πλαίσιο περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, στις αντιστρεπτικές δοκούς και στα αμορτισέρ. Η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης είναι κατά 25% ταχύτερη και τα φρένα κατά 17% μεγαλύτερα από εκείνα του βασικού Puma. Τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για το αυτοκίνητο, ενώ τα φρένα αποτελούνται από δίσκους διαμέτρου 325 χλστ. εμπρός και 271 χλστ. πίσω.
Το Puma ST πατάει σε ζάντες 19 ιντσών, φέρει σπορ bodykit με την υπογραφή της Ford Performance και προσφέρεται σε έξι μοναδικά χρώματα (Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic και Mean Green).
Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό. Τα θερμαινόμενα και ενισχυμένα σπορ καθίσματα της Recaro με ανάγλυφο το λογότυπο ST και επένδυση «Miko Dinamica» εξασφαλίζουν την απαραίτητη πλευρική στήριξη. Στον μοχλό ταχυτήτων και τα πατάκια υπάρχει το ίδιο λογότυπο σε ραφή «Metal Grey».
Οι χώροι παραμένουν κορυφαίοι, ενώ ανάμεσα στα στάνταρ χαρακτηριστικά του μοντέλου περιλαμβάνονται η βάση για ασύρματη φόρτιση smartphone, το θερμαινόμενο παρμπρίζ, οι εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3, η οθόνη αφής 8 ιντσών και το μόντεμ FordPass Connect5.
Άλλες διαθέσιμες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού που ξεχωρίζουν είναι οι «Pre-Collision Assist» με «Active Braking», «2 Active Park Assist», «2 Cross Traffic Alert» με «Active Braking2» και «Intelligent Speed Limiter».