Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Για δεύτερη φοράς φέτος, οι ένορκοι αθώωσαν την Tesla σχετικά με τη χρήση του Autopilot και την λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Μάλιστα η συγκεκριμένη δικαστική νίκη, αποτελεί την πρώτη σχετικά με τροχαίο το οποίο είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο του οδηγού. Με την επιβεβαίωση αυτού του δεδικασμένου, ενισχύεται το επιχείρημα της Tesla ότι οι οδηγοί φέρουν την απόλυτη και τελική ευθύνη για την πορεία και τη λειτουργία του οχήματος, και όχι το λογισμικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η παραπάνω υπόθεση αφορούσε σε μια αστική αγωγή που κατατέθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο της κομητείας Riverside. Οι ενάγοντες ισχυρίστηκαν ότι το Autopilot ήταν υπεύθυνο για το θανατηφόρο ατύχημα που συνέβη ενώ ο Micah Lee οδηγούσε το Tesla Model 3 του και ζητούσαν αποζημίωση συνολικού ύψους άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο εν λόγω ατύχημα, το Tesla εξετράπη της πορείας του και συγκρούστηκε με ένα δέντρο, με αποτέλεσμα να προκληθεί θανατηφόρα πυρκαγιά. Ο οδηγός Lee πέθανε ενώ η οικογένεια του, που ήταν στα πίσω καθίσματα, επέζησε με σημαντικά εγκαύματα.

Η Tesla αντέκρουσε αυτούς τους ισχυρισμούς υποστηρίζοντας ότι ο Micah Lee φέρεται να είχε καταναλώσει αλκοόλ πριν από το ατύχημα και ότι δεν υπήρχαν πειστικές αποδείξεις ότι το Autopilot ήταν ενεργοποιημένο τη στιγμή του ατυχήματος. Επιπλέον, η Tesla τονίζει στους πελάτες της ότι πρέπει να παραμένουν έτοιμοι να αναλάβουν τον έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή κατά τη χρήση των λειτουργιών Autopilot και Full Self-Driving. Τελικά, οι ένορκοι αποφάνθηκαν υπέρ της Tesla με ψήφους 9 προς 3.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως είπαμε και προηγουμένως, αυτή είναι η δεύτερη νίκη στο δικαστήριο για την Tesla και την τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης της φέτος. Στην πρώτη υπόθεση, η οδηγός ισχυρίστηκε ότι το Autopilot την έκανε να στρίψει σε ένα κράσπεδο προκαλώντας της σημαντικούς τραυματισμούς. Οι ένορκοι είπαν ότι η απόσπαση της προσοχής ήταν το πραγματικό πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση και όχι το λογισμικό.

Ο Bryant Walker Smith, καθηγητής νομικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας, δήλωσε στο Reuters ότι η έκβαση και των δύο υποθέσεων δείχνει ότι “οι ένορκοι εξακολουθούν να επικεντρώνονται στην ιδέα ότι ο άνθρωπος στη θέση του οδηγού είναι ο απόλυτος υπεύθυνος για την πορεία του οχήματος”. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι ετυμηγορίες δεν αποθαρρύνουν τη συνεχιζόμενη έρευνα που διεξάγεται από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) σχετικά με την ασφάλεια χρήσης του Autopilot.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης