Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Φτωχότερος από σήμερα ο χώρος του αυτοκινήτου και πιο συγκεκριμένα της BMW, καθώς σε ηλικία 87 ετών απεβίωσε ο ιδρυτής της Alpina, Burkard Bovensiepen.

Το ταξίδι του Burkard ξεκίνησε το μακρινό 1965 όταν ίδρυσε την Alpina η οποία μπορεί να ξεκίνησε αρχικά ως τμήμα βελτιώσεων για τα μοντέλα της BMW, όμως το 1983, το γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών την αναγνώρισε ως ξεχωριστή κατασκευάστρια εταιρία, και έτσι τα αυτοκίνητα της είχαν τους δικούς τους αριθμούς πλαισίου και επίσημες εγκρίσεις τύπου και ελαστικών.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα των οχημάτων Alpina είναι το γεγονός ότι τα μοντέλα αυτά είναι κυριολεκτικά “χειροποίητα”. Η διαδικασία παραγωγής εναλλάσσεται μεταξύ της τελειοποίησης του κινητήρα, της παράδοσής του στο εργοστάσιο της BMW, του παντρέματος κινητήρα και αμαξώματος εκεί και της επιστροφής τους στην Alpina για την αναβάθμιση του εσωτερικού με ειδικά εξαρτήματα,. Όλα αυτά σε μια χειροποίητη διαδικασία που επιτρέπει μόνο περιορισμένο αριθμό παραγωγής. Εκτός από τον κινητήρα και το εσωτερικό, η Alpina βελτιστοποιεί επίσης το κιβώτιο ταχυτήτων και τοποθετεί κουμπιά αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι (που ονομάζονται Switch-Tronic).

Το 2022, ο BMW Group εξαγόρασε τη μάρκα Alpina. Η υφιστάμενη συνεργασία θα λήξει στο τέλος του 2025, οπότε δεν πρόκειται να υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της Alpina μέχρι το 2026. Υψηλόβαθμα στελέχη και των δύο εταιρειών έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι η Alpina πρόκειται να προωθηθεί προς τα πάνω και να καλύψει το κενό μεταξύ της BMW και της Rolls-Royce.

Όποια και αν είναι η περίπτωση, η Alpina έχει λαμπρό μέλλον, καθώς βρίσκεται κάτω από την εταιρική ομπρέλα του BMW Group. Αν και μια έρευνα του 2021 αποκάλυψε ότι οι πελάτες της δεν ενδιαφέρονται για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα EV είναι αναπόφευκτα, αφού η εποχή των θερμικών κινητήρων φτάνει σταδιακά στο τέλος της.