Το μεγαλύτερο πρόβλημα με όλα τα μοντέλα της Alfa Romeo είναι ότι μετά το πέρας μιας εβδομάδας πρέπει… να τα επιστρέψεις. Δυστυχώς, η γλυκύτατη κατά τα άλλα, υπεύθυνη επικοινωνίας του γκρούπο ΦΙΑΤ, Κορίνα Πατέλη, γνωρίζει καλά το παιχνίδι, καθότι χρόνια στο κουρμπέτι… δεν την ξεγελάς. «Ξέρετε, μου έτυχε αυτό, εκείνο, το άλλο… μπορώ να την κρατήσω άλλη μια εβδομάδα;». Εντάξει, ξέρει κιόλας, ότι το «μαγαζί» της διαθέτει τα πιο καυτά μωρά της πιάτσας. Όταν δε ο λόγος γίνεται για την Brera την καλή, θεωρώ, πως τα έχει ακούσει όλα. Και πώς να μην τα έχει ακούσει δηλαδή:

Το κορμί που ξεσηκώνει και… ασκητή στην έρημο του Σινά, συνδυάζεται με τον κινητήρα διαμάντι των 3,2 λίτρων με τους έξι κυλίνδρους και τις 24 βαλβίδες. 260 ίπποι, προσοχή, ΙΤΑΛΙΚΟΙ ΙΠΠΟΙ (διότι και τα αλογάκια από περιοχή σε περιοχή του πλανήτη διαφέρουν, έτσι δεν είναι;) κίνηση στους τέσσερις τροχούς και πάτημα βαρύ σαν την ιστορία της. Τι άλλο να ζητήσει κανείς, πέρα από μια… ακρόαση και Θεού και αλλαγή πλανήτη, την ημέρα που την αποχωρίζεται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο απόλυτος πειρασμός. Η απόλυτη αμαρτία σε τέσσερις τροχούς. Μόνο αν βρίσκεται κάποιος σε κώμα, δεν αντιδρά στο πέρασμά της. Αλλά και για αυτό δεν παίρνω και όρκο. Ανασταίνει και νεκρούς αυτό το μοντέλο της Alfa Romeo. Από την ημέρα που οι πρώτες φωτογραφίες της Brera είδαν το φως της δημοσιότητας, δεν ήταν και λίγοι αυτοί που έχασαν τον ύπνο τους. Ως άλλη ερινύς, η μορφή της στοίχειωνε το δύστυχο μυαλό. Διά ζώσης, τα πράγματα είναι σαφώς… χειρότερα. Αναρωτιέσαι, και δικαίως δηλαδή, πώς είναι δυνατόν το ψυχρό πρωτογενές υλικό, αυτή η ψυχρή λαμαρίνα που κατασκευάζεται, να αποκτά τέτοια θέρμη; Να νιώθεις ότι έχει ψυχή; Ότι νιώθει, αντιλαμβάνεται, καταλαβαίνει τις ανάγκες σου; Ότι θέλει να σε… χωρίσει από τη γυναίκα σου; «Πάλι ξέχασες να τα πάρεις όλα από το σούπερ μάρκετ;», «Για εφημερίδα πού πας; Στην Λαμία…», ήταν οι μόνιμες απορίες της γυναίκας μου.

Ατελείωτες «ναπολιτάνικες» καμπύλες, αλλά με το «αψύ κόψιμο» στο τελείωμα των φωτιστικών σωμάτων να δημιουργεί ένα «τσαμπουκαλεμένο» βλέμμα. Οι δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης στον προφυλακτήρα δίνουν αίσθηση σούπερκαρ και ήχο αλλόκοσμο. Για την ακρίβεια, ο V6 βρυχάται ως άλλος λέων σε κάποια αφρικανική σαβάνα. Η «φάτσα» σε ψαρώνει με το καλημέρα. Βλοσυρή. Μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί η εμπρός πλευρά. Δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Πλησιάζεις το προπορευόμενο όχημα και αυτόματα ο δρόμος ανοίγει. Η εικόνα της… ανάβει στο μυαλό του οδηγού που βλέπει στον καθρέπτη του την ένδειξη «προσοχή δαγκώνει».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο δρόμο, όλοι όσοι είχαν την τύχη να οδηγήσουν μια Alfa Romeo, μπορούν αφενός να προχωρήσουν στην επόμενη παράγραφο και αφετέρου να μείνουν ήσυχοι. Η ιστορία συνεχίζεται να γράφεται με χρυσά γράμματα 24 καρατίων. Δεν νομίζω πως άλλο αυτοκίνητο και δη σε αυτά τα χρήματα, μπορεί να σου αφήσει τέτοια αίσθηση. Δεν περιγράφεται. Νομίζεις, ότι κατά ένα μαγικό τρόπο, υπάρχουν ράγες κάτω από το αμάξωμα. Τραίνο. Και όχι όποιο και όποιο. TGV. Σκέτος πύραυλος. Φτιαγμένη για να… ισιώνει τις στροφές. Αλλά πάνω από όλα είναι αυτό το… πάτημά της. Νιώθεις τεράστια ασφάλεια μέσα της. Αισθάνεσαι πως δεν μπορεί να συμβεί το παραμικρό που θα τη βγάλει εκτός τροχιάς.

Κινητήρας. Τι να πει κανείς τώρα; 3,2 λίτρα, 260 αραβικά άτια (το εξηγήσαμε πιο πάνω, να μη λέμε και τα ίδια), ροπή με το γύρισμα του κλειδιού και αναπνοή… δράκου. Σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, χαρίζει ατελείωτες ώρες χαράς και ευτυχίας, είτε με… ευθύβολα λακτίσματα στη μέση από την επιτάχυνση, είτε με χαμόγελο στο πρόσωπο, όταν κινείται υπό γωνία.

Ο εσωτερικός της κόσμος είναι υπεράνω κριτικής, όσον αφορά στην αισθητική, στα υλικά και στη συναρμογή τους. Alfa Romeo είναι άλλωστε. Οι Ιταλοί σχεδιάζουν και οι υπόλοιποι ακολουθούν.

Έχει και ελαττώματα. Μικρό τασάκι. Τέλος, μην ψάχνετε για άλλα. Πέρα από το γεγονός, ότι αν την αποκτήσεις, καλό θα είναι να υπάρχει πρόχειρο και το τηλέφωνο του… δικηγόρου, καθώς κανένα θηλυκό δεν ανέχεται τέτοια αντίζηλο…  

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

-Το γεγονός ότι η Alfa Romeo εξακολουθεί, κόντρα στα… σημεία των καιρών, να κατασκευάζει αυτοκίνητα με χαρακτήρα και ψυχή. Να εφαρμόζει δηλαδή τη διαχρονική συνταγή της, ενισχύοντας μάλιστα σημεία που στο παρελθόν υστερούσε.

-Η ποιότητα κατασκευής, αφού παρά τα αρκετά και ιδιαίτερα ζορισμένα χιλιόμετρα της Brera που είχαμε, στο εσωτερικό ακουγόταν ακόμα και καρφίτσα που έπεφτε στην παχιά μοκέτα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ALFA ROMEO BRERA 3,2L 4X4

ΚΥΒΙΣΜΟΣ   3.195cc

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ                V6-24

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ        260/6.200

ΡΟΠΗ 32,8Kgm/4.500

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ          240km (τσε βάλε)

0-100 km/h      6,8sec

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ         Ανεξάρτητη ανάρτηση υπερυψωμένου τετράπλευρου με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ    Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ  Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ       6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ          Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός δίσκοι πίσω

ΒΑΡΟΣ           1.630 Κg

ΜΗΚΟΣ / ΠΛΑΤΟΣ / ΥΨΟΣ            4.410mm / 1.830mm / 1.372mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ         2.525

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ     300Lit.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ        11,4 Lit/100km                                          

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης