Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, 10ου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA. Εβδομήντα δύο ποιοτικά πληρώματα θα μετρήσουν τις δυνάμεις τους στο Ράλλυ των Θεών και θα κυνηγήσουν τη διάκριση σε έναν από τους δυσκολότερους αλλά κλασικότερους αγώνες του WRC.
Οι συμμετοχές στο μεγάλο μας αγώνα είναι σημαντικά υψηλές και αυτό γιατί όλοι -κυρίως οι ερασιτέχνες – θέλουν να πάρουν μέρος στα ακροπολικά χώματα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και να γράψουν στο παλμαρέ τους έστω μία συμμετοχή.
Εβδομήντα δύο πληρώματα θα περάσουν από τη ράμπα της αφετηρίας στη Λαμία την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, για να αναμετρηθούν τις επόμενες τρεις ημέρες σε έναν αγώνα 15 ειδικών διαδρομών συνολικού μήκους 305 χιλιομέτρων. Στην Ελλάδα θα βρεθούν πληρώματα από 31 χώρες και φυσικά όλοι οι διεκδικητές των φετινών τίτλων.
Η πρωτοπόρος στη βαθμολογία των Κατασκευαστών, Hyundai Shell Mobis WRT, θα λάβει μέρος με τρία i20 N Rally1. Ο επικεφαλής στη βαθμολογία των Οδηγών, Thierry Neuville θα ηγηθεί της προσπάθειας, με τον Ott Tanak στο δεύτερο i20 Ν να έχει στόχο τη μείωση της μεταξύ τους διαφοράς. Στο τρίτο αυτοκίνητο της Hyundai θα επιστρέψει ο Ισπανός Dani Sordo, στην 3η φετινή του εμφάνιση με τα χρώματα της κορεατικής ομάδας.
Μετά από τις τρεις σερί νίκες σε Πολωνία, Λετονία και Φινλανδία, η Toyota Gazoo Racing WRT έχει επιστρέψει για τα καλά στη μάχη του τίτλου των Κατασκευαστών και στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα συμμετάσχει επίσης με τρία GR Yaris Rally1. Αιχμή του δόρατος ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier, ο οποίος παρά το ότι φέτος ακολουθεί επιλεκτικό πρόγραμμα, βρίσκεται σε τροχιά τίτλου! Δίπλα του, οι σταθεροί σε ολόκληρο το Πρωτάθλημα Elfyn Evans και Takamoto Katsuta, με τον Βρετανό να αναζητά διακαώς τη νίκη που θα τον επαναφέρει στη διεκδίκηση του Πρωταθλήματος Οδηγών.
H M-Sport Ford WRT μετά το βάθρο στην Πολωνία και τη Φινλανδία έχει ξεκάθαρο στόχο να συνεχίσει το καλό σερί αποτελεσμάτων. Η βρετανική ομάδα έχει προετοιμάσει τρία Ford Puma Rally1, με τον Adrien Fourmaux να ηγείται της προσπάθειας. Ο νεαρός Γάλλος έχει ανέβει τέσσερις φορές φέτος στο βάθρο και στόχος είναι να καταφέρει το ίδιο και στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις. Στο δεύτερο Puma ο Gregoire Munster θα προσπαθήσει για την καλύτερη δυνατή εμπειρία, την ώρα που στο τρίτο αυτοκίνητο της M-Sport θα βρεθεί ο Ιορδάνης Σερδερίδης. Ο Έλληνας οδηγός θα λάβει μέρος σε ακόμα ένα Ακρόπολις, θέλοντας να σημειώσει ένα καλό πλασάρισμα σε επίπεδο γενικής.
Η μακρά λίστα των συμμετοχών περιλαμβάνει 34 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, τα οποία εγγυώνται πλούσιο θέαμα. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο επικεφαλής στη βαθμολογία του WRC2, Oliver Solberg δε θα εκκινήσει στον αγώνα, οι Sami Pajari και Yohan Rossel με Toyota GR Yaris και Citroen C3 αντίστοιχα, θα έχουν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να μειώσουν τη διαφορά από την κορυφή της βαθμολογίας. Βέβαια, η επικράτηση δε θα είναι εύκολη, αφού μία σειρά από έμπειρους και ταχύτατους συνδυασμούς έχει βλέψεις για νίκη. Ανάμεσά τους, οι Nikolay Gryazin (Citroen C3), Jan Solans (Toyota GR Yaris), Lauri Joona (Skoda Fabia), Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia) και φυσικά οι δύο πρώην εργοστασιακοί οδηγοί της M-Sport Ford, Gus Greensmith και Pierre-Louis Loubet με Skoda Fabia RS.
Παράλληλα, για ακόμα μία χρονιά στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα πέσει η αυλαία του Πρωταθλήματος Νέων (JWRC), με τον αγώνα να προσμετράει διπλός! Ο Εσθονός Romet Jürgenson βρίσκεται επικεφαλής της βαθμολογίας, ενώ μόλις οκτώ βαθμούς πίσω του ακολουθεί ο επίσης πρωτοεμφανιζόμενος στο θεσμό, 20χρονος Αυστραλός Taylor Gill. Στην 3η θέση, διατηρώντας βαθμολογικές ελπίδες για τον τίτλο, βρίσκονται ο Τούρκος Ali Turkkan και ο Diego Dominguez Jr.
Βέβαια, στη λίστα των 72 πληρωμάτων διακρίνεται η ποσότητα των ελληνικών (συνολικά 17), που για ακόμα μια χρονιά αποτελούν την καρδιά του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και θα αντιμετωπίσουν τον διεθνή ανταγωνισμό διεκδικώντας ό,τι καλύτερο στις επιμέρους κατηγορίες. Στο WRC2 ξεχωρίζει η παρουσία των πολύπειρων πλέον Λάμπρου Αθανασούλα-Νίκου Ζακχαίου που θα οδηγήσουν ένα Skoda Fabia Evo Rally2, αλλά και της φετινής ευχάριστης έκπληξης των ελληνικών αγώνων, Γιώργου Αμούτζα-Γιώργου Ηλιόπουλου με ίδιο αυτοκίνητο. Με Skoda Fabia RS θα ξεκινήσει και ο Πρωταθλητής Ελλάδας του 2019 Γιώργος Κεχαγιάς με τον Νίκο Πετρόπουλο δίπλα του, αλλά και οι ταλαντούχοι Παναγιώτης «Ρουστέμης»-Χρήστος Μπακλώρης. Ακόμα, οι Βασίλης Βελάνης-Ηλίας Παναγιωτούνης και Νίκος Παυλίδης-Allan Harryman θα διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω εκμεταλλευόμενοι την εμπειρία τους, συμμετέχοντας με Skoda Fabia RS και Evo αντίστοιχα.
Επιπλέον, μία σειρά από ταχύτατα πληρώματα θα μπει στη μάχη των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally3. Ανάμεσά τους, οι επικεφαλής στη βαθμολογία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, Κύπριοι Πέτρος Παντελή-Χαράλαμπος Λάος με Renault Clio και οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με Ford Fiesta.
Χρόνους κορυφής έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν επίσης οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου και Θέμης Χαλκιάς-Νίκος Κομνός, αμφότεροι με Renault Clio. Το ενδιαφέρον αναμένεται να στραφεί στους Μάνο και Κώστα Στεφανή (Ford Fiesta), με τον πολύπειρο Έλληνα συνοδηγό να εκκινεί στο 30ο Ράλλυ Ακρόπολις της καριέρας του μέσα σε 49 χρόνια!
Με ακόμα ένα Ford Fiesta προδιαγραφών Rally3 αναμένονται οι Γιώργος Δελαπόρτας-Βαγγέλης Παναρίτης, ενώ η κατηγορία Rally4 θα είναι αποκλειστικά ελληνική υπόθεση, με τους Σάββα Λευκαδίτη-Βαγγέλη Ακράτο και Γιάννη Πλάγο-Χρήστο Κουζιώνη να ξεχωρίζουν, αμφότεροι με Peugeot 208. H λίστα συμμετοχών ολοκληρώνεται με τους Θεόδωρο Kαλαμαρά-Δημήτρη Λαμπράκη (Ford Fiesta Rally4), Λοΐζο Παπαγεωργίου-Βασίλη Κούγια (Citroen DS3) και Δημήτρη Παρέλλη-Ανδρέα Παπανδρέου με Renault Clio RS Line Rally5.