Την περίοδο που η χώρα μας αλλά και οι Έλληνες πολίτες προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα απλώς για να επιβιώσουν, τη στιγμή που χιλιάδες άλλοι χάνουν τις δουλειές τους, τη στιγμή που προστίθενται νέοι φόροι, κάποιοι φαίνεται πως απλώς θησαυρίζουν και προχωρούν σε κινήσεις που προκαλούν την κοινή γνώμη. Αναφερόμαστε στις εταιρείες που διαχειρίζονται τους σταθμούς διοδίων, οι οποίοι έχουν κατακλύσει κάθε γωνιά της Ελλάδας και αναπτύσσονται τόσο ραγδαία, ώστε έχουν ήδη αρχίσει να προκαλούν ανησυχία. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχουν δημιουργηθεί δεκάδες επιτροπές πολιτών που πηγαίνουν κόντρα στη δημιουργία των διοδίων αλλά και στην πληρωμή αυτών, στηριζόμενοι στο γεγονός, ότι δεκαετίες τώρα έχουμε πληρώσει τους δρόμους με το παραπάνω. Το αξιοπερίεργο, βέβαια, είναι σε δρόμους, όπως τα Τέμπη – ο Θεός να τον κάνει δρόμο – όπου έχουν χαθεί δεκάδες ανθρώπινες ζωές, οι υπεύθυνοι των δρόμων κατασκευάζουν νέα διόδια για να εισπράττουν. Καθόλου τυχαίο ότι στην περιοχή αυτή, σε μισή ώρα, ένας οδηγός έχει σταματήσει 3 φορές και έχει καταθέσει 6 ευρώ.

Σύνηθες φαινόμενο είναι πλέον οι συγκεντρώσεις κατοίκων που διαμαρτύρονται για τα διόδια σε όλη την Ελλάδα

Βενζίνη:100 € – Διόδια: 40 €

Ξεκινήσαμε από την Αθήνα, με προορισμό τη Θεσσαλονίκη και επιστρέψαμε. Αν και τον δρόμο αυτό τον έχουμε πραγματοποιήσει δεκάδες φορές, με έκπληξη, κάθε φορά διαπιστώνουμε τις αλλαγές που υπάρχουν. Σαφώς οι δρόμοι έχουν βελτιωθεί, ωστόσο υπάρχει αύξηση και στον αριθμό των σταθμών διοδίων. Ο δρόμος αυτός έχει απόσταση σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα και με ένα συμβατικό σύγχρονο αυτοκίνητο, τα χρήματα που θα πρέπει να δαπανήσουμε για βενζίνη είναι σχεδόν 100 ευρώ, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό, αν αναλογιστεί κανείς ότι, πριν από μερικούς μήνες (που η βενζίνη ήταν πιο φθηνή), θα χρειαζόμασταν κοντά στα 75 ευρώ. Πλέον, όμως, ο οδηγός που σκέφτεται να καλύψει αυτή την απόσταση θα πρέπει να έχει στο μυαλό του και τα διόδια που αγγίζουν το υπέρογκο ποσό των 39,6 ευρώ. Αυτό το νούμερο καταθέσαμε και εμείς στις εταιρείες διαχείρισης των ελληνικών – ιδιωτικών δρόμων σε ταξίδι που πραγματοποιήσαμε πριν από λίγες ημέρες.



Σχεδόν μισή τράπουλα συμπληρώνει ο αριθμός των αποδείξεων από τα διόδια

Πάνω από 20 στάσεις…
Δύσκολα μπορεί ο καθένας να χωνέψει ότι χρειάζεται τόσα πολλά χρήματα απλώς και μόνο για να κινηθεί σε δημόσιο δρόμο. Όμως, εκτός από τα 40 σχεδόν ευρώ θα χρειαστεί να ξοδέψει και πολύτιμο χρόνο που έχει χάσει από το σταμάτα -ξεκίνα. Και αυτό διότι ο αριθμός των διοδίων, στα οποία θα πρέπει ο οδηγός να σταματήσει, για να δώσει τον οβολό του είναι 18. Αν συνυπολογίσουμε και τις στάσεις για καφέ και ξεκούραση, τότε μιλάμε για 20 και βάλε… Από τη μία, λοιπόν, κερδίζεις χρόνο από τους νέους δρόμους, αλλά από την άλλη η ταλαιπωρία δεν λείπει σε καμία περίπτωση. Αν αναφερθούμε σε Σαββατοκύριακα με μεγάλη κίνηση, τότε είναι αντιληπτό για τον καθένα να καταλάβει ότι τα νεύρα των οδηγών μπορούν πολύ εύκολα να… τσιτώσουν.



Το ποσό των 2,90 ευρώ καλείται να πληρώσει ο οδηγός, για να περάσει από την εξωτική Λεπτοκαρυά

Με την ταλαιπωρία να είναι εμφανής και τα χρήματα να ξεπερνούν κάθε λογική, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους ελληνικούς δρόμους σκέφτονται να προσθέσουν ακόμα περισσότερους σταθμούς διοδίων προσεχώς …

Διόδια Αθήνα – Θεσσαλονίκη
1. Αφιδνών (1,90 €)
2. Θήβας (2,35 €)
3. Τραγάνας (2,25 €)
4. Πελασγίας (2,40 €)
5. Μοσχοχωρίου (2,80 €)
6. Μακρυχωρίου (1 €)
7. Πυργετού (2,20 €)
8. Λεπτοκαρυάς (2,90 €)
9. Μαλγάρων (2 €)
Σύνολο: 19,80 €
Στάσεις: 9

Διόδια Θεσσαλονίκη – Αθήνα
1. Μαλγάρων (2 €)
2. Λεπτοκαρυάς (2,90 €)
3. Πυργετού (2,20 €)
4. Μακρυχωρίου (1 €)
5. Μοσχοχωρίου (2,80 €)
6. Πελασγίας (2,40 €)
7. Τραγάνας (2,25 €)
8. Θήβας (2,35 €)
9. Αφιδνών (1,90 €)
Σύνολο: 19,80 €
Στάσεις: 9