Μα καλά, τόση προχειρότητα στο «σκεπτικό»(;) της ξενάγησης; Αυτός που το σκέφτηκε και το οργάνωσε(!) -μαζί με τους πολλούς υπόλοιπους ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΥΣ που το αποδέχτηκαν–δεν σκέφτηκαν κανέναν άλλο τρόπο, με αισθητική και σεβασμό στην τελετή και σε αυτούς που αποδέχτηκαν την πρόσκληση;

Δεν ξέρω τι θα γράψουν και τι θα πουν… τα ελληνικά και τα ξένα ΜΜΕ. Για μένα, αυτά τα εγκαίνια ήταν ανοργάνωτα και εν μέρει προσβλητικά για τους «υψηλότατους»(!) προσκεκλημένους. (Μιλάω μόνο για την ξενάγηση. Όλα τα άλλα –σκηνοθεσία κλπ. καλλιτεχνικά- ήταν άψογα. Και οι ομιλίες επίσης. Σύντομες και πλήρεις νοημάτων και… μηνυμάτων προς άπαντες.)

(Πολλοί, βέβαια, από τους παρευρισκομένους τη μυρίστηκαν και την έκαναν μετά τις ομιλίες…)

Με συγχωρείτε, δηλαδή, αλλά το μεν Νέο Μουσείο της Ακρόπολης μου φάνηκε υπέροχο και συναρπαστικό, αλλά αυτή η ξενάγηση –ως τελική εντύπωση των εγκαινίων- ισοπέδωσε εντελώς την πολιτισμική, ιστορική και διαχρονική αξία και συμβολοποίησή του.  Και προσέβαλε τους καλεσμένους, που τους εξέθεσαν σαν τσούρμο ανίδεων και κατακουρασμένων τουριστών.

Μήπως θα έπρεπε να ξαναπροβληθεί; Τα τεχνολογικά μέσα υπάρχουν. Να δείχνει μόνο τον κ. Παντερμαλή και τα εκθέματα, για να απολαύσουμε τα αριστουργήματα του παγκόσμιου πολιτισμού χωρίς τις παρουσίες των ανυπεράσπιστων από την προχειρότητα καλεσμένων και να συνειδητοποιούμε τα εύγλωττα «καρφιά» του ξεναγού μας, κ. προέδρου του Νέου Μουσείου, για την λεηλασία του Έλγιν και την αναλγησία των σύγχρονων Βρετανών, που παρακρατάνε «τα οστά των οστών» των αγαλμάτων.

Αν αυτή η εικόνα έφερε την Αθήνα «στα φώτα όλου του κόσμου», τότε για άλλη μια φορά πιστεύω πως γίναμε «θέαμα».

Άποψή  μου… Αυτή η  ξενάγηση «μουντζούρωσε» το μεγαλούργημα του Νέου Μουσείου.

Υ.Γ. Και, φυσικά, δεν φταίνε οι προσκεκλημένοι, δεν φταίει ο πρόεδρος της Δημοκρατίας και οι άλλοι –Έλληνες και ξένοι- επίσημοι που παραβρέθηκαν στα εγκαίνια. Ήξεραν τι και πώς θα γινόταν; Όχι… Όταν θα το δουν από σήμερα στα δελτία ειδήσεων ίσως να συμφωνήσουνε μαζί μου.  Αν και είμαι σίγουρος πως οι αναμεταδόσεις και τα σχόλια θα εστιάζουν σε πλάνα των αρχαιοτήτων, της εικονικής πραγματικότητας και της υπέροχης δύσης του ήλιου πίσω από την Ακρόπολη.

Τη «μουντζούρα» θα τη σβήσει η λήθη των αρχείων.