Με άλλα λόγια, εφ’ όσον πληρώνω μπορώ και να ρυπαίνω! Όσο περισσότερο πληρώνω, τόσο περισσότερο μπορώ, νομίμως και με ήσυχη τη συνείδηση, να ρυπαίνω; Το δήθεν απορρυπαντικό χαράτσι τσούζει αυτούς που δεν έχουν περίσσευμα εισοδήματος για να αποκτήσουν άμεσα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, δεν δίδει καν πίστωση χρόνου, ώστε να εξοικονομηθούν τα χρήματα από τους μικρού και μεσαίου εισοδήματος πολίτες, ώστε μέσα σε ένα λογικό διάστημα, π.χ. ενός έτους, να αποσύρουν το άνω της πενταετίας ή δεκαετίας Ι.Χ. τους και να αγοράσουν υποχρεωτικά ένα καινούργιο. Ποιος δεν θα ήθελε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, αν ήταν τόσο εύκολο να το αποκτήσει υπό την παρούσα οικονομική κατάσταση;

Το κίνητρο 500 έως 2.000 ευρώ για την απόσυρση και άλλων 1.000 ευρώ για την αγορά μοιάζει με κείνο το ανέκδοτο, όπου κάποιος, αφού έκανε αιματηρές οικονομίες για να αγοράσει επιτέλους κι αυτός ένα τζιπ, όταν έφτασε η μεγάλη μέρα διαπίστωσε ότι του έλειπαν 50 ευρώ, βγαίνει έξω από την αντιπροσωπεία αυτοκινήτων και ικέτευε τους περαστικούς να τον λυπηθούν και να του δώσουν πενήντα ευρώ για να αγοράσει ένα τζιπ, οπότε ένας γυρίζει και του λέει: «Ρε, φιλαράκι, να σε δώσω 100 ευρώ να πάρεις κι ένα για μένα;» 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναμφίβολο είναι ότι, εδώ και χρόνια, κυρίως στα αστικά κέντρα, το βάρος το εκατομμυρίων οχημάτων είναι δυσβάσταχτο για το περιβάλλον, τόσο από πλευράς εκπομπών ρύπων όσο και πλευράς χώρου, αφού προκαλούν κυκλοφοριακή ασφυξία και καθημερινό εκνευρισμό για οδηγούς και πεζούς. Δεν άκουσα τίποτα, όμως, περί μέτρων για τα ογκώδη πολυτελή οχήματα, που κυκλοφορούν ανενόχλητα στο κέντρο της πόλης και το καθένα πιάνει μισό δρόμο για να περάσει ή να κάνει στάση. Δεν άκουσα τίποτα για όσες μεγάλες μηχανές ή μικρά μηχανάκια κάνουν διαολεμένο θόρυβο και οι εξατμίσεις τους εκτοξεύουν βρωμερή κάπνα. Επίσης, δεν άκουσα το παραμικρό για την οδική και περιβαλλοντική συμπεριφορά των ταξί μέσα στην πόλη.

Άκουσα μόνο το επικοινωνιακό σύνθημα: Ο ρυπαίνων πληρώνει! Όποιος πληρώνει, λοιπόν, ανενόχλητα μπορεί να συνεχίσει να ρυπαίνει; Αλήθεια, πόσα πρόστιμα έχουν εισπραχθεί τα τελευταία 10 χρόνια από βιοτεχνίες και βιομηχανίες που ρυπαίνουν τον υδροφόρο ορίζοντα; Και αφού είναι τόσο αποτελεσματικά, γιατί συνεχίζεται το κακό;

Με εισπρακτικές ”πράσινες” προχειρότητες, μια πόλη χωρίς δένδρα μεγάλα και ψηλά ποτέ δεν θα ανασάνει κανονικά. Μηχανικά θα υποβαστάζεται μέχρι να κάνει μπαμ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης