Καθώς το αμφιλεγόμενο, και υποστηριζόμενο από Βρετανούς και Αμερικάνους, Άρθρο 16 έχει πάρει το δρόμο για την ψήφισή του στη Βουλή, το Βρετανικό Υπουργείο Εθνικής Παιδείας συντονίστηκε πρόσφατα σε μια βραδιά ενός μετρίου κολεγίου στην Ελλάδα, που έγινε με τη χορηγία  της Βρετανικής Πρεσβείας, και συμβούλεψε να αναγνωριστούν τα μετριότατα «Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών» που καλύπτονται  από μετριότατα νεοϊδρυθέντα Βρετανικά Πανεπιστήμια.

Στις μέρες που τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μιλούν αποκλειστικά για το Κόσοβο το όνομα της ΠΓΔΜ και για τις συντάξεις, κανένας δε δίνει προσοχή στα διαπιστευτήρια που ο κύριος Καραμανλής διατείνεται ότι η κυβέρνησή του θα ζητήσει από τα ιδιωτικά κολέγια τα οποία πολλές φορές φαίνονται να διατηρούν χαμηλότερα μέσα αξιολόγησης από ότι ένα απλό ΙΕΚ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γνωρίζουμε καλά, ότι σε αυτά τα «Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών», τα ακαδημαϊκά κριτήρια αξιολόγησης των σπουδαστών είναι ανύπαρκτα, μαθητές χαμηλότερων βαθμολογικών κλιμάκων θεωρούνται ικανοί να φοιτήσουν, πολλά μαθήματα διδάσκονται στα ελληνικά παρά τις υποσχέσεις για αγγλική γλώσσα διδασκαλίας, και ότι οι συνθήκες εργασίας των διδασκόντων είναι απαράδεκτες.

Το «Πανεπιστήμιο της Ινδιανάπολης» καθώς και New York College παρέχουν επιστολές στους σπουδαστές προερχόμενες από την Αμερική, με πιστοποιητικά σπουδών στα εκεί αμερικανικά πανεπιστήμια προκειμένου να χορηγηθεί από το ελληνικό δημόσιο αναβολή στράτευσης. Οι σπουδαστές που «λαμβάνουν» αυτές τις επιστολές   φοιτούν στα ελληνικά παραρτήματα.!! Τα  ψευδή πιστοποιητικά γίνονται δεκτά από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας που καλοπροαίρετα τους πιστεύει (!) και τους επιτρέπει βεβαίως να καθυστερήσουν την για όλους υποχρεωτική θητεία.

To New York College για κάποιο διάστημα διατηρούσε παράρτημα στα Σκόπια και οι καθηγητές του κολεγίου που δίδασκαν σε εκείνο το παράρτημα υπέγραφαν επίσημο έγγραφο που επιβεβαίωνε την παροχή υπηρεσιών τους σε ίδρυμα της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το καλύτερο για τα ελληνικά δεδομένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο, La Verne, έκλεισε ξαφνικά, παρατώντας φοιτητές και διδάσκοντες στο κενό. Παράπλευρη απώλεια: ένας από τους διδάσκοντες πέθανε από τη σύγχυση που του προκάλεσε αυτή η ξαφνική και εντελώς αναπάντεχη εξέλιξη.

Όσον αφορά το “αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδος, Deree” λειτουργεί με καθηγητές που η μεγάλη πλειοψηφία τους είναι εποχιακοί, μερικής απασχόλησης δηλαδή, και συχνά παραμένουν σε αυτό το καθεστώς για 6 ή 7 ή ακόμα και 10 χρόνια εκτελώντας όμως εργασίες μόνιμου υπερωριακά εργαζόμενου προσωπικού. Οι αλλεπάλληλες τρίμηνες, και μηνιαίες, συμβάσεις έργου επί σειρά ετών κατατίθενται στην «Επιθεώρηση Εργασίας».

Ο νόμος αναφέρει ότι τέτοιες συμβάσεις έργου μετά από κάποιους  μήνες μετατρέπονται αυτόματα σε συμβάσεις απεριορίστου χρόνου. Τότε γιατί οι μερικής απασχόλησης καθηγητές δεν αποκτούν κατευθείαν την σύμβαση απεριορίστου χρόνου;

Εκτός από την ισοπέδωση της διδακτικής αξίας σε τι άλλο στοχεύουν οι αλλεπάλληλες τρίμηνες συμβάσεις έργου που σταθερά επαναλαμβάνονται για 6 έως 10 χρόνια;

Στις συμβάσεις εργασίας που συχνά υπογράφονται μεταξύ του κολεγίου και των καθηγητών, αναφέρεται ότι οι όροι εργασίας καθορίζονται από ένα κάποιο καταστατικό του οργανισμού New England Associations of Schools and Colleges Πανεπιστήμιου που «επιβλέπει»  το Deree.

Κανείς όμως, μαζί με την επίσημη σύμβαση εργασίας  δεν υπογράφει παράλληλα αυτό το καταστατικό, κανείς δε γνωρίζει τι λεει το καταστατικό. Υπήρξε περίπτωση που ζητήθηκε από καθηγητή το καταστατικό ως αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης εργασίας, και  ο καθηγητής έλαβε έγγραφη απάντηση στην οποία ευθαρσώς του εξηγήθηκε ότι στο κολέγιο δε δίνεται το καταστατικό που ορίζει τους όρους εργασίας και όποιος το ζητά απολύεται! Και η έγγραφη απάντηση εξηγούσε (με περισσή μαγκιά ελληνοαμερικανικής προέλευσης ) ότι γι’ αυτό απολύεται.

Σε αυτές τις συμβάσεις αναφέρεται «η παρούσα άδεια εργασίας θα ισχύσει μόνο σε περίπτωση που θα ανανεωθεί από το Υπουργείο Παιδείας η άδεια λειτουργίας του κολεγίου». Όμως ως γνωστό το Υπουργείο δεν χορηγεί παρόμοιες άδειες στα κολέγια.

Γιατί αυτό το ψεύδος; Σε τι αποσκοπεί;

Όταν έγινε εγγράφως γνωστό στο Υπουργείο αυτό το ψεύδος των συμβάσεων εργασίας, το Υπουργείο έσπευσε να παροτρύνει για «ανακοινοποίηση στο ορθό» (έγγραφο Υπουργείου αριθμός 120296/Δ5/8-11-2007)!!

Ποιος εγγυάται ότι μετά από τυχόν νομιμοποίηση κολεγίων με τα ίδια τεχνάσματα δε θα θίγονται τα συμφέροντα των διδασκόντων, αν επί σειρά 25 και πλέον ετών τέτοιες παρατυπίες γίνονται ανεκτές;

Πρέπει να απαντηθούν αυτές οι ερωτήσεις πριν αρχίσουμε να μιλάμε για νομιμοποίηση και ανταγωνισμό. Ο καθηγητής λοιπόν της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών ή του Μαθηματικού του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα ανταγωνιστεί το συνάδελφό του, του αμερικανικού κολεγίου ως προς τι;

  • Τον αριθμό ωρών διδασκαλίας που στο αμερικάνικο κολέγιο είναι ανεξέλεγκτος;
  • Τη μισθοδοσία που σε όλα αυτά τα κολέγια ξεκινά από το μισθό ανειδίκευτου εργάτη;
  • Τη μαγκιά ίσως που στο αμερικάνικο κολέγιο περισσεύει και συχνά στελέχη της διεύθυνσης απειλούν εγγράφως και απολύουν για εκφοβισμό των υπολοίπων;
  • Την παντελή έλλειψη συνδικάτων και συλλόγων καθηγητών (που ποιος νόμος τους προστατεύει και ποιος νομικός τους καθοδηγεί ώστε να παραπλανούν τους διδάσκοντες σχετικά με την παράνομη αυτή κατάσταση;)

 Το βασικό ερώτημα είναι  ποιοι και με ποια κριτήρια θα θεσπίσουν τους νόμους που θα διέπουν τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων;

Και τα κολέγια που λειτουργούν έως τώρα βάση  του άρθρου 5 του ν.δ. 9/9-10-1935 (ΦΕΚ 45 Α)

θα τηρήσουν τις νέες διατάξεις;

Και οι μέχρι τώρα διδάσκοντες σε αυτά τα κολέγια θα αποζημιωθούν και πώς;

 

 

Dr. William Mallinson                                     Δρ. Αποστολοπούλου Χριστίνα

Ερυσίχθονος 28                                                Καλαμών 16-18

11851 Αθήνα                                                     11526 Αθήνα

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης